Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Juu niin mäkin ajattelin kunnes jouduin taas käyttämään julkisia. Pari kuukautta sitä jaksoi ja sitten alko veri vetämään takaisin jonkin moottorilla varustetun laitteen ohjaimiin. Minkäs teet. Eikä tuo niin paha edes loppujen lopuksi ole. Aamulla vaan horroksessa ollessa vittumaista. Illalla taas pirun hauskaa kun ei kiire ja ehtii leikkiä ym.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

totta puhut!saattaa olla et itekin ajais jälleen jos ois töitä tiedossa.siis jos totta puhutaan niin -20  ei oo oikestaan kylmempi kuin kostea nollla keli ;D vaijerit tahtoi jäätyä :'( ja sit meni staattori viime talvena kun ajoin töihin niin ihmettelin kun aamulle ei startilla käymään millään mutta  kun kovasti polkas niin lähti viimein! lämpimänä ei ongelmaa paitsi pienen ajan päästä ei silleenkään.ryyppy oli kunnossa, mittautin saattorin ja puolan puola oli kunnossa mutta staattorin arvot oli pielessä.uus staattori ni rupes pelaamaan hienosti.kosteus on paha kun imee sisään tuuletus aukosta.nolla keli ja taas pakkasta ja toisin päin ei hyvä >:(

Coastside

#317
Olen talvella ottanut tavakseni ajon päätteksi kierrellä kurkkimassa onko kaikki mukana ja paikallaan. Tuossa huomasin sammutettuani skoden (4t) että sen putken päästä nousi ohut savukiekura. Sitä ei lämpimillä näy.


Satoi paljon kevyttä lunta jonka lapiointiin paras väline on lehtiharava. Lapioon liian kevyttä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Avasin uuden ketjun kaasarihuolelle yleiseen tekniikkaosioon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Onpa muuten varsin inhottava ajokeli täällä Helsingissä. Pelkkää sohjoa josta eturengas meinaa kokoajan lähteä johonkin. Aivan käsittämätöntä matelua auraamattomilla teillä kun ei vaan voi ajaa kovempaa kuin juoksuvauhtia. Skoottereiden inhottavia puolia. Perinteiset sivuluisut vielä menisivät mutta se että etupään nousee plaaniin painojakauman ja rengaskoon vuoksi on jo toinen juttu. Olo on kuin kuplalla ajaessa sadekelillä erona toki se että tällä voi kaatua pelkän spinnaamisen sijaan.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Vesinuoskan olen havainnut mahdottomaksi keliksi. Sellainen vielä lumelta näyttävä jossa on vettä. Edes talvirenkailla ei saa mitään ohjaavuutta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Joo no täällä se on se suolamössö mikä tosiaan on itselle pahinta. Ja siihen kun muodostuu niin helposti isoja uria ja seurauksena kauhea vetely. Pikkusen pelotti parissa paikassa ajaa 30km/t. Ei paljoa nopeusmittaria tullut vilkuiltua kun mentiin tasan kelin ehdoilla.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

#323
Jännityskäyrä putoaa nopeasti ollen ekan kymmenen reissua korkealla, tuottaen ylimääräistä työtä ja vaivaa. Lopulta asiaa ei jännää mainittavasti kuin vain erityisen vaikeissa paikoissa. Vireyskin vaikuttaa paljon. Kannattaa ajaa usein, vaikka vähän kerrallaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Jep, etenkin kun kyse on työmatkoista jolloin on aina väsynyt ym. Onneksi ei tarvitse ajaa ruuhka-aikaan keskustaan vaan on töissä jo kun muut heräilee.

Itse tuossa ihan harjoituksen vuoksi olen kauppareissuilla ja muilla ns turhemmilla reissuilla ottanut huonommin hoidettuja reittejä ajettavaksi. Onhan se ihan mielenkiintoista ja hauskaa niin kauan kuin ei ole kiire mihinkään. Ja saapahan ainakin treeniä, harmittaa vain niin kovin tuo takapainoisuus kun olisi niin paljon parempi ajettava jos olisi painoa enemmän edessä. Ja jos olisi jotain jalkojen välissä niin saisi reagoitua tarkemmin kun olisi kunnon kontakti pyörään.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

#325
Oli nopeasti lauhtunut keli ja taajamassa teräväreunaiset urat. Maantiellä oli helpompaa, niin että etenin pitkän pätkä autojonon hännillä, kun vetävä autoilija ei ilmeisesti uskaltanut ajaa kovempaa. :)

Ei muuten ferrarilla saisi enempää katseita kun skodella talvella, vaikka se on samanvärinen.

En millään ymmärrä miksi tiheimmissä taajamissa on kehnoin lumityön laatu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

On muuten täysin totta tuo että juuri siellä missä lumityöt pitäisi olla tehtynä niin harvinaisen usein juuri ne paikat on jätetty täysin ajamatta. Eli autot saavat itse muodostaa sulat urat suolan keskelle ja toivoa parasta. Ja en tajua mitkä tiet sitten ajetaan kun ei pääteitä ajeta ja kaikki pikkutiet ovat lumen vallassa sen takia kun ei kuulema ehdi ajamaan kun pitää pitää päätiet sulina. Ajelin tuossa pyörätietä porukoilta kotiin joulunalla ja huomasin että n.2km matkalta oli jätetty täysin auraamatta. Ihan yhtäkkiä vaan auraaminen lopetettu ja sitten täysi lumihanki, ja sitten parin kilsan päästä taas täysin aurattu tie. Mikä logiikka?

Toivoa sopii että muuttuis edes tuo suolamössö täysin kuraksi jos kerran plussana kelit pysyvät. Olisi sentään mukavampi ajaa kurassa jonka päälle ei nouse plaaniin.

Ja totta tuokin, kyllä tuo skootterin hyvin katseita kerää tuolla  ;D. Katsovat kuin kahelia kun ajavat ohi. Kyllä se on meikäläistenkin prkl töihin päästävä  ::).
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Samppa

On taas kyllä harmillista kun keli veti suojalle ja rapa roiskuu. Sitten kun se heittää sen 10 asteen pakkasen, niin on taas laite mukavan jäässä. Tarttee laittaa talliin..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

Rapa kyllä lentää, mutta oli kyllä ilo päästellä töihin kun ei tarvinnut miettiä että onko pitoa vai ei, päästi vain menemään. Mukavan rentouttavaa pitkästä aikaa. Alkaa jo kesäkelejä kaipaamaan kun pääsi t-paidassa yötä myöten tutkimaan paikkoja ja tuulettamaan aivoja tyhjillä teillä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Testierkki

Skootteri odotellu talvi iskussa lähtöä jo pitkään, viellä kun saisi kelit jolloin voisi lähteä ja tilaisuuden. Ilman että on loskaa tai 20 asteen pakkaset. joku -5 - -10 ois varmaan passeli mennä testaa. vai tekosyitä..

toimiikoha akku ees, viimeksi kun mopoa katselin, oli se pelkkä valkonen lumikinos, no onneksi on edes pressut päällä..