Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.01.12 - klo:19:55
Kyllä tuo V-power muuttaa vähän mopon vastaamista kaasuun.. Kokemusta on ;)
Toisilla vaikuttaa, toisilla ei. Tästähän oli ihan joku tutkimus, jonka loppukaneettina oli, että suuritehoisissa ahdetuissa koneissa vaikutuksen huomaa ja normiautoissa ei. No autot on autoja ja nyt onkin kyse pienkoneista jolloin perstuntumani mukaan ero onkin jo melkoinen. Pari vuotta sitten jäi emännyyden skootteri talviteloille, tankki täynnä Nesteen 95 oktaanista. Keväällä ei toivoakaan käyntiinlähdöstä, kaasari täynnä hyytelöä. :o Viime talvi olikin Shellin V-Poweria tankissa ja keväällä lähti käyntiin ensi yrittämällä.

Samoin kylmäkäynnistys on V-Powerilla paljon helpompaa.

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 15.01.12 - klo:23:29
Kyllä mulla koneet boaa ja hyyty hyvin vikkelään vanhalla bensalla. Eikä auta, se on uuteen vaihdettava tai muuten ei liikuta minnekään.
Sama ongelma on meitin ruoholeikkurissa, ihan sama vaikka olisi kuukauden vanhat pienkonebensat tankissa, niin käyntiin ei lähde ennenkuin tankki on tyhjennetty ja tuoretta bensaa valutettu kaasariin. Tätä on huollossa arvuuteltu, että miksi näin, koska lähes kaikki muut vastaavat koneet käynnistyy moitteetta.

pena

Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.01.12 - klo:19:55
Kyllä tuo V-power muuttaa vähän mopon vastaamista kaasuun.. Kokemusta on ;)
saman huomioinut , kyllä v -power on paras

FrozenCorpse

Lähin V-power ois tuusulassa, pitäiskö sitä sitten uskaltautua joskus kokeilemaan..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

ramba

Mulla on lähin V-power paikka tuossa kesätyö matkan varrella ja siinä tuli viimekesänä tankattua monta kertaa ennen seitsemää. On muuten todella hauska ajella kesäaamuna töihin t-paidassa eikä melkein yhtään liikennettä missään. Ensikesänä taas :)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 18.01.12 - klo:18:27
Lähin V-power ois tuusulassa, pitäiskö sitä sitten uskaltautua joskus kokeilemaan..
Se on oikeesti hyvää bensaa näille,,
Kun sattupi tilanne että pitää tankata niin kokeile, ja mielellään melkein tyhjään tankkiin ettei laimene, sen vanhan bensan kans liikaa, silloin eroa ei huomaa niin helposti  ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pugt200


pekpel

Shellin V-Power bentsiini on hyväksi havaittu..
Nyt voi saada pikkasen alennusta tilaamalla ST-1 käteisalennuskortin ilmaiseksi.

http://www.st1.fi/index.php?id=313
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Tiesitteks et v-power ei ole enää entistänsä ollu sen jälkeen kun st1 osti shellin suomen bensa-asemat/myynnin. Siinä on nykyään pohjana normi 98E5 mihin onlisätty vpower-lisäaineistus. Tuo v-power sisältää "moottoria suojaavia ja kitkaa vähentäviä" ainesosasia. Kyllä harmittaa. Oli meinaan lyömätöntä tavaraa autossa. Nyt en näe että eroa on sen vertaa  että rupeaisin maksamaan noin kovaa lisähintaa vpowerista. Se isoin etu perusbensaan eli korkeampi oktaani on menetetty ja se ettei joukossa ollut yhtään etanolia. Nythän siinä on se mitä 98E5:ssä on.

Aika hiljaa tästä faktasta/muutoksesta on oltu, mutta netistä löytyy tietoa tästä.

Meinaan tilata omaan autoon isommat suuttimet ja säätää sen toimimaan RE85:llä, nyt alkaa jo saamaan säästöäkin näillä nykyisillä hinnoilla ihan kivasti. Fuck v-power!

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kani - 25.03.12 - klo:04:43
Tiesitteks et v-power ei ole enää entistänsä ollu sen jälkeen kun st1 osti shellin suomen bensa-asemat/myynnin. Siinä on nykyään pohjana normi 98E5 mihin onlisätty vpower-lisäaineistus. Tuo v-power sisältää "moottoria suojaavia ja kitkaa vähentäviä" ainesosasia. Kyllä harmittaa. Oli meinaan lyömätöntä tavaraa autossa. Nyt en näe että eroa on sen vertaa  että rupeaisin maksamaan noin kovaa lisähintaa vpowerista. Se isoin etu perusbensaan eli korkeampi oktaani on menetetty ja se ettei joukossa ollut yhtään etanolia. Nythän siinä on se mitä 98E5:ssä on.

Aika hiljaa tästä faktasta/muutoksesta on oltu, mutta netistä löytyy tietoa tästä.

Meinaan tilata omaan autoon isommat suuttimet ja säätää sen toimimaan RE85:llä, nyt alkaa jo saamaan säästöäkin näillä nykyisillä hinnoilla ihan kivasti. Fuck v-power!

Onx linkkei noihin "löytyy tietoa tästä" heittää niinku hetimiten, ettei tarvi alkaa ..
Kylläpäs kiinostais oikeesti tietää lisää,, onkohan kemikaaliluvat yms. muuttuneet ton kaupan myötä.. Ja mitä ne oikeesti sinne soppaan sekottaa..
Kohta on jokapojalla viinapannu jolla tehdään metanolisekasta pontikka joka juodessa sokeuttaa, mutta skopalla ajaessa hönkii vaan vettä ja hiilidioksiidii..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

No esimerkiksi tässä on mainittu asia ruotsin kohdalla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power
"In Sweden, Shell V-Power was previously 99 RON, but is now been re-branded under the new owner St1 from June 2011 to "Shell V-Power E5" making it 98 RON with a mix of 5% ethanol.[4]"

Sama homma pätee suomessakin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9574344
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=64469.0

Suomeenhan tuli noi samat E5 tarrat v-powereihin..

Torngark

Ei toi siltin sitä faktaa muuta että V-power on paljon parempaa kuin E10.
Edelleen huomaa autoa käynnistäessä että onko tankissa V-poweria.
Saman huomaa tyhjäkäynnissä.

Fakta on kuitenkin että oktaaniluku on korkeampi ja lisäaineet auttavat kitkaan sekä siihen että bensa palaa puhtaammin.

Jos skootteri kuluttaa 3.5l/100 uhraan mielelläni muutaman sentin tankkauksen yhteydessä ja ajan koneella pidempään ennen remppaa  :)

kani

En usko että huomaa sokkotestissä. Korkeintaan jos nakutusanturi antaa erilaista tietoa ja pystyy seuraamaan sitä ajossa, sekään ei näy käynnistyksessä tai tyhjäkäynnissä. Mutta iso osa v-powerin eduista menetettiin oktaaniluvun puolittuessa suhteessa bensaan ilman v-power-lisäaineistusta. Merkittävin kun oli parempi nakutuskestävyys. En usko että skootteri kulkee yhtään pidempään ehjänä ajamalla vain v-powerilla. Jossain korkeaviritteisessä kilpa-autossa kuumilla lämpötiloilla ja paineilla tuolla lisävoitelulla/suoja-aineella on käytännön merkitystä, tai ahdetuilla autoilla. Suurin vaikutus on tietysti korvien välissä :).

Jos tällä tehdyllä muutoksella ei olisi ollut isoa vaikutusta v-poweriin ja sen myyntiin - miksei st1/shell tiedottanut muutoksesta näyttävästi kuten kuuluisi vaan se on ikään kuin salattua hiljaista tietoa jota saa jos osaa kysyä tai etsiä.

kani

Niin se korvien väli.. tai sitten vehkeissä on kyllä jotain vikaa. Voisi huvikseen ottaa 2 datalogia auton kylmäkäynnistyksestä, toinen vpowerilla ja toinen 98E:llä. En usko että edes moottorin anturit antavat erilaisia arvoja saatikka kuljettajan mutu.. ulkoiset tekijät kuten sää, melu, kuljettajan vireystila ja oletus tankin sisällöstä on jo isompia :). Eri asia sitten kun sytkää on hierottu kohdalleen ja parempi nakutuskestävyys antaa huippukuormituksella enemmän tehoa ja vähemmän nakutuksia. Mopon CDI on säädetty jollekin intian ja kiinan perusbensalle eikä siinä ole adaptiivisesta sytytyksestä hajuakaan.

ramba

Niinpäniin... Muista sitten jos mittauksia teet että tankki on täynnä v-poweria sillä jos on vain 4/5 osa tai alle niin ei toimi samalla tavalla. Tuosta oli joskus joku tutkimuskin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: kani - 11.04.12 - klo:17:09
Niin se korvien väli.. tai sitten vehkeissä on kyllä jotain vikaa. Voisi huvikseen ottaa 2 datalogia auton kylmäkäynnistyksestä,
Ei kannata sekoittaa auton moottoreita ja yksisylinterisiä pienkoneita. Neli tai useampipyttyinen lähtee kyllä käyntiin, oli polttoaine mikä tahansa moottorille kelpaava, vaikka olisi vuoden tankissa lilluneet litkut. Yksipyttyinen pienkone taas ei.
Mutta ehkä se vaan on korvien välissä se vika, kun joutuu kaasarin puhdistamaan ja bensat vaihtamaan? Pitääkin seuraavan kerran kokeilla vaikka positiivista ajattelua ja voimasanoja, ehkä se auttaisi? :-\