Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Fact RY6 sopiva prikan paksuus?

Aloittaja mopotinx3, 16.05.22 - klo:10:58

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Höyläsin tavallisesta aluslaatasta tiukan prikan, paksuus 2mm. Koeajossa kulki sen saman 75km/t mittarinopeutta kuin ennen prikan asennusta. Ilmeisesti mopo otti enemmän kierroksia. Todellista nopeutta se on 63 km/t eli hieman liikaa.  Riittääkö 5 mm prikka vai pitääkö olla paksumpi, jotta nopeus saataisiin alle 60 km/t? Noin 57 km/t olisi passeli. Kaupoissa noita on myynnissä 4-8mm paksuja.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#1
Kävin Vaasan prikkaliikkeet läpi, Keeway putiikissa ei ollut mitään, mutta Aj-Bike löysi varastosta 5,5mm paksun Aerox prikan.  Pakko sen on jo jotain vaikuttaa, kun lautaset ei pääse lähellekään toisiaan.
Koeajon jälkeen päivitys: Kyllä se 5,5mm prikka oli vähän liikaa, ottaa 62 mittarinopeutta, olisko 53 todellista vauhtia.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Sepi6

Meillähän on tämmönen topic jossa on pohdittu variaattorin prikkojen kokoa ja painoja https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4163.0
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

mopotinx3

#3
Kiitti vinkistä, mutta rullat toimii hyvin.  Väittivät eräässä liikkeessä, että 68 km/t olisi uusi raja kevytmoottoripyöräverolle, mutta tuntuu aika suurelta.  Silloinhan tuo 75 km/t= 63 GPS) olisi vielä lain rajoissa.  Vaikka ei menisi veron puolelle, vaativat varmasti katsastusta ja palautusta vakioksi. Siksi annan olla tuon Aeroxin prikan paikoillaan, vaikka heti on kovat kierrokset koneessa ja varmasti vie paljon bensaa.  Voisin vaihtaa 68 suuttimen 57 suuttimeen ja 12 mm putsarin kuristus, niin bensaa säästyisi. Yritän kuitenkin myydä tämän ennen aikaa vievää säätöä.  Ajaisin ilman prikkaa, jos tämä jäisi itselle. Vauhtiongelman varsinainen aiheuttaja on rikkoontunut CDI, siinä oli kätevä variaattorin rajoitinpiuha. Tässä sinisessä racing cdissä sitä ei voi liittää, joten otin anturin pois varikotelosta.
Aprilia Sportcity One 50 4t