Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly 50 4T ei lähde enää käyntiin

Aloittaja winfield, 19.08.17 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

Kvaere

Liberty 4-t , perjantaina  kävin postissa lähti kyllä käyntiin mutta kun tulin perille jotain tapahtui se sammui kun laitoin tyhjäkäynnille. Eikä sen jälkeen lähenyt käyntiin. Syy mahdollisest kondenssi ?

Coastside

#16
Saako kipinää? Jos saa niin lämmitä se jotenkin. Minä olen puhaltimeen kytkenyt hiustenkuivaajan. Narulla ja koukulla satulakotelon reunasta riippumaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kvaere

 :)

Kauan sitten eka mopo Tunturi sport  toimi muistaakseni talvella ilman hiustenkuivaajaa.

Sain tämän käyntiin seuraavana päivänä ajoin pienen lenkin ja mokasin ...sammui kun  tyhjäkäynti petti. Ja Akku tyhjä ...

Miks toi tyhjäkäynti ei toimi ...  onko se tyypillinen "talvijuttu"

konenikkari

#18
Lainaus käyttäjältä: Kvaere - 01.12.20 - klo:09:14
:)

Kauan sitten eka mopo Tunturi sport  toimi muistaakseni talvella ilman hiustenkuivaajaa.

Sain tämän käyntiin seuraavana päivänä ajoin pienen lenkin ja mokasin ...sammui kun  tyhjäkäynti petti. Ja Akku tyhjä ...

Miks toi tyhjäkäynti ei toimi ...  onko se tyypillinen "talvijuttu"

Tähän aikaan vuodesta kun ilman kosteus on hyvin suuri,
ja lämpötila on alle +4´C kaasutin jäätyy herkästi,
kaasuttimella olevasta alipaineesta johtuen.
Siis kaasuttimen kurkku jäätyy sisäpuolelta,
ja tyhjäkäyntikanava tukkeutuu.
Kun sitten lämpöjen tasaannuttua se sulaa,
vesi useinkin päätyy uimurikammioon, ja vesihelmi tukkii tyhjäkäynti suutinta.
Joissain mopoissa on kaasuttimen lämmitys sähköllä.
Asiaan auttaa myös jos saa ilmanottoon toimitettua lämmintä ilmaa, ajon aikana.
Kyllä mulla jäätyi se tunturimopokin, joutui ajamaan osin ryyppy päällä,
tai odottelemaan vartin , että kaasari sulas.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kaasari ei ole junan vessa. Siinä on bernoullit ja Hemhotzit ja olotilan muutokset ja kineettiset energiat. Vettä ja sontaa noiden lisäksi. Satavarmasti moottorin monimutkaisin asia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kvaere

Miten olis termospullo ja kaataa lämmintä kahvia/vettä  kaasarin yłle.?

Toimiiko nelari huonommin talvisin kuin 2t.

Miten ruiskulla toimivat ne hyvin?

Pitää kysyä kun tietoa löytyy täällä.


Coastside

Nelarit on arempia kylmälle.

Itsekkin kaavailin lämmittää kuumalla vedellä. Satulakoteloon säiliö ja letku sylkän päälle. Täyttää kuumalla ja antaa valua hitaasti läpi. Tulpanhattu kastuu jos ei ohjaa sivuun.

Ruiskut syöttävät paremmin kymänä. Kaasarissa se kondesoituu kanavaan.

Sain pikkupakkasessa käyntiin kun poljin virroitta 30 krt ja startilla käymään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kvaere

Rekkakuskin vaimo kertoi että mies joskus talvisin  kaatoi termospullosta kahvia  moottoriin... oli muistaakseni joku pumppu
joka tarvitsi kahvia....

Kvaere

Liberty ja mina ollaan taas kavereita. Hiustenkuivaajan käsittelyn jälkeen niin pari polkaisua ja käyntiin ..joulun kunniaksi  ?

Pitäis saada joku  paristolla/akulla toimiva  puhallin??

Lidlin Bike cover, suitable for bikes mopeds and scooters  ; huomasin sitten tämä " ei sovellu pitkäaikaiseen käyttöön "
poista peite 3-4 päivän välein. >:(

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Tähän aikaan vuodesta kannattaa ilmansuodatin pitää puhtaana ja kuivana.
Jos ajat talvellakin, tilanne saattaa helpottaa kunhan tulee kuivia pakkasia.
Moottoria kannattaa aina käynnistyksen jälkeen käyttää niin kauan että lämmöt nousee normaaliksi.
Myrkkyä on jos koneen käynnistää minuutiksi ja sammuttaa sen heti.
Kosteutta muodostuu kaikkialle lyhyessä käyntijaksossa.
Akkukin tykkää jos sillontällön ajelee ihan huvikseen vaiks tunnin. :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#26
Kun tekee peitteeseen ylimpiin kulmiin reijät niin moottorin lämpö kuivaa skoden ja jos helmat ei ole maassa niin tuuli sitä kuivaa mitä ilmankosteus sallii. Vain kylmän ja märän skoden umpipeittäminen on huono peite. Peite on yleensä parempi kuin suojatta oleva.

Autot on tavallaan peitteissä aina ja moottorin lämpö sen sähköt kuivaa, paitsi peräosasta, josta ne ongelmat usein löytyy. Pitkään seisoneen sähköt on kastuneet kaikkialta ja käyntiinsaanti takkuaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kvaere

Toimiiko kuumaliimapistooli akkumalli ,  Lidl myy nyt? Voiko sillä lämmittää?

Kvaere

Siis ilman liimapuikkoa, vai meneekö rikki?