Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot elystar yleistä keskustelua

Aloittaja blade, 14.06.10 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

blade

#15
No enpä nyt niin helmestä tiedä,sikäli kyllä helmi että omistaja jolta ostin oli 66v mies.Kaks kesää oli ajanut,mittarissa oli 8800km kun hain tuon.Epäilin ostoa,mutta kun koeajoin laitteen ja näin,olin myyty mies.Siisti tuo oli ku sika pienenä,ei naarmun naarmua.Sanoivat Vk-motorsissa ruovedellä,että jos ei km katso mittarista,niin uudeks luulis.Tähän mennessä tyytyväinen olen ollut mitä kesäsin olen ajanut.Katsotaan miten pösö kestää 6.8,kun lähden sen ajamaan keuruulta tänne vantaalle.Matkaa lyhimmän kautta tulee 263km,aikaa ehkä taukojen kanssa 7 tuntia,no matkailu avartaa.Mukavaa tuollaisella scootterilla on näin aikuisenkin äijän ajella hienossa kesäsäässä niin maalla kuin kaupungissakin.Toivottavasti kaikki kestää,ainakn huollettu on ja turvallisin mielin lähden ajamaaan. :)

r2

Kävin eilen ostamassa tuollaisen Elyn, ajokki on käytetty n. 6500 ajettu vm. 2004 TSDI. Päätin ajaa pelin kotiin, matkaahan oli vain 140 km. Tukevalta peliltä tuntuu eikä isoja miinuksia tule mieleen, ehkä hieman äänekäs...aika tehokkaasti on kuristettu kun ei sillä GPS:n mukaan saanut huippunopeudeksi kuin 44km/h. Tehoja on hyvin, kiihtyi ihan eri lailla kuin entinen Baotian.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

blade

#17
Hienoa saada tänne osioon uusia jannuja.Oma elystar kotiutettu keuruulta tänne vantaalle ajamalla.Kokonais matkaa 299,9km ja ajoaikaa kului 6,25h sekä taukoihin 1.25h.Kulutus 47.7kph oli 2.4l/100km,eli ei paha.

pekpel

Mites persaus kesti?
Itse olin ajamatta reilut kolme viikkoa ja ajomatka turusta espooseen kyllä huomautti takamusta ajon puutteesta.
Loppumatkasta piti vaan tihentää pausseja.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

blade

#19
Kyllä persaus kesti,tottahan se on että viimeisellä 100km piti paussata useammin kun alkoi olla joka paikka jäykkänä.Vielä hiukkasen tuntuu vasemmassa jalassa ja alaselässä,mutta ajettu on.Monet kaverit epäili että ajamatta jää,lauantaina alunperin piti matkaan lähteä.Huonon sään takia muutin lähdön sunnuntaille ja keli osui kohdalleen.Oli hienoa ajaa tuo lahti-tuusula väli,vääksyssä oli komeat maisemat.

EDIT:

Kuulin huollossa tuosta tsdi:n mallista juttuja,että tankin päässä olisi jonkinlainen suodatin bensatankin päässä joka likaisuudella aiheuttaa ongelmaa käynnissä.Pitäisi vaihtaa useasti niin pelaa ongelmitta,kurilevy varista pois niin alkaa tsdi elystar kulkeen.Oma elystar -08 ja mittarissa 10200km ja meno paranee edeleen.Multivarin latoin pois,en sillä että olisi huono vaan päinvastoin hyvä.Ainut miinus oli ennen keuruulta lähtöä se että malossin 8,5g painot oli 1000km ajon jälkeen sen näköset,et jokin olis hakannu niitä vasaralla tiettyyn kohtaan.Oli nimittäin joistain kohdin soikeat.Nyt vakivari normipainoilla sekä,malossin valkoisella vastapainejousella paikallaan.Hyvin palaa ja kiihty.Onko Vantaalla yhtään elystarin omistajaa?Jos on,paiskatkaa yv:tä niin mennään nokkapokillle kahvien kera.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: blade - 08.08.11 - klo:20:23
Kuulin huollossa tuosta tsdi:n mallista juttuja,että tankin päässä olisi jonkinlainen suodatin bensatankin päässä joka likaisuudella aiheuttaa ongelmaa käynnissä.
Ainakin Piaggioissa tämä on osana alipainehanaa ja tankin sisäpuolella. Eli kun hanan ottaa kokonaan irti, myös suodatin (ja tietysti bensat) tulee mukana. Muita suodattimia ei sitten tarvitakaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

blade

Näin se taitaa olla ja tuo ruisku on kuulemma tarkka siitä suodattimesta.Sanoivat että -04 jälkeen nuitten ruiskujen tuonti lopetettiin maahantuojan toimesta.Oliko syynä tuo suodatin juttu siitä en tiedä,mutta muuten varmasti varma peli. :D

r2

#22
OK, kiitos tiedoista. Minkäskokoiset varin rullat näissä on? Siis ulkomitat että osaan ostaa valmiiksi oikeat vaihtoa varten (levynpoiston yhteydessä huomasin, että ovat soikeat joo mutta mittaus unohtui tietennii). Entäpä ilmanputsari? Sekin pitää varmaan vaihtaa vielä tänä syksynä.

EDIT:

Paikallinen "piirimyyjä" osasi antaa rullat (16x13mm) ja ilmansuodattimen, tuo polttoainesuodatin on kuukkelin mukaan siivilä joka pitää puhdistaa 5000km välein ja vaihtaa 15000 km välein. Tankin pohjasta pitäis löytyä.
Ilmanputsaria katellessa tuli vaan mieleen että parasta huoltaa oikein kunnolla. Putsaria ei oltu vaihdettu aikoihin...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

blade

Oliko alkuperäiset rullat?Tuli viime kesänä kokeiltua ns tarvikepainoja ja ei kestänyt 300km pisempää.Hakkautui soikeiksi,hinta eroa ei ollut tarvikkeella ja alkuperäisillä montaa euroa.

r2

Joo, alkuperäiset oli. Hieman liian kevyet, kone huutaa aika rumasti kiihdytettäessä. 7,95g luki paketissa. Ja ei ollut halvat: 20 €! Riistohinta.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

blade

Lainaus käyttäjältä: r2 - 14.08.11 - klo:20:44
Joo, alkuperäiset oli. Hieman liian kevyet, kone huutaa aika rumasti kiihdytettäessä. 7,95g luki paketissa. Ja ei ollut halvat: 20 €! Riistohinta.
Saman painoiset on itsellä vakiona,kone huutaa rumasti silloin kun on se kurilevy varissa,kiertää niin maan perusteelisesti.Ilman kurilevyä menee matalilla kierroksilla eikä kone huuda.On mukava ajaa kun kulkee lainsalliman jo pintakaasulla.

r2

Lainaus käyttäjältä: blade - 14.08.11 - klo:22:10
On mukava ajaa kun kulkee lainsalliman jo pintakaasulla.
Nimenomaan! Otin myös tuon levyn pois, peli muuttui ihan toisenlaiseksi. Eilen ajelin ihan huvikseni n. 40km lenkin kun oli kelikin kohdallaan. Nyt hoituu työmatkat (15km suuntaansa) skobolla. Seuraavan kesäloman avaukseksi suunniteltiin kamun kanssa Ahvenanmaata, 4 päivää ja n. 1000 km...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

r2

Ja sitten ensimmäiset ongelmat tietenkin! Pari viikkoa sitä iloa kesti.
Liikennevaloissa huomasin latauksen merkkivalon vilkkuvan. Edellinen omistaja kertoi myydessään akun olevan uusi, tänä keväänä vaihdettu. No just. Siltä näyttää. Ekana tuli tietysti mieleen että lataussäädin on hajonnut, ollut ehkä rikki jo edellisellä omistajalla joka on vaihtanut täyteen ladatun akun joka alkoi nyt hyytyä kun ei akku saa tarpeeksi jännitettä. Vikakoodien luku kaasukahva täysille/virta päälle -menetelmällä ja tulokset oli 9-2-14-17 eli 9=Battery voltage fault, 2=Speed sensor circuit fault, 14=Petrol pump relay fault ja sokerina pohjalla vielä 17=Engine speed incoherent fault on start-up. Täh? Täähän on ihan paskana koko vehje? Katteet irti ja akkua tutkimaan, taitaa olla ainoa osa josta jotain ymmärrän. Napajännite oli ilman kuormaa jotain 12,6V, ei siinä vikaa ole. Onneksi kokeilin akunkenkien kiinnityksen samalla ja miinuskenkä oli ihan löysällä. Kiristys, vikakoodien nollaus, koeajo ja vikojen luku: 0 virhettä! Jes! Illalla vielä vähän pitempi 20km koelenkki eikä vilku latausvalo. Ihan hiki meinas tulla jo kun ajatteli mitä kaikkea virallinen pösöhuolto siihen oliskaan keksinyt vaihtaa...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

blade

Hitto et säikähin ku aloin lukemaan tota r2 juttua,että oliko noin paska mäsis.Hyvä että ei tuon isompaa,mitä tästä opimme,kannattaa itte tutkia voi päästä halvemmalla.

r2

#29
Joo. Paitsi että....vika tuli takaisin.
Tänä aamuna sumussa (siis sää oli sumuinen, minä en) töihin ja taas samoissa liikennevaloissa latausvalo vilkkuu. Voi %#+&=#.
Kestä, otsasuoni kestä...

EDIT:
Asia vaivaa niin että piti käydä parkkipaikalla lukemassa vikakoodit: 0 virhettä. No morjens, mitäs hittoa?

-r2

EDIT2:
Kotimatkalla sama juttu. Samoissa liikennevaloissa latausvalo vilkkuu. Seurava toimenpide on ottaa jännitteensäädin esille ja putsata liittimet. Nyt ei jaksa, pitää perjantain kunniaksi ainakin vajentaa hieman punkkupulloa ja saunoa. Katellaan huomenna, ei tää nyt ihan niin vakavaa voi olla...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko