Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Hexagon 150cc käyntiinlähtö ongelma

Aloittaja jazzmaster, 29.06.22 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

jazzmaster

Tietääkös joku onko voimansiirtopuoli samanlainen 125cc kuin 150cc? Olisi tarjolla varaosiksi 125cc..


viisnelonen

Pienemmässä kevyemmät rullat, tuskin muuta.. em siis voimansiirron osalta. Kaasuttimessa etc voi olla sitten eroa.
Mulla olis tarjota uusi Malossin harvempi perävälitys, vielä tehtaan paketissa..  Linkin mukainen.
https://www.malossistore.com/en/fi/second-gears-htq-z-1541-splined-17-piaggio-hexagon-150-2t-lc-67_8657-pihx150-M-P

Jos kiinnostut niin ota yv  yhteyttä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jazzmaster

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 15.07.22 - klo:23:54
Pienemmässä kevyemmät rullat, tuskin muuta.. em siis voimansiirron osalta. Kaasuttimessa etc voi olla sitten eroa.
Mulla olis tarjota uusi Malossin harvempi perävälitys, vielä tehtaan paketissa..  Linkin mukainen.
https://www.malossistore.com/en/fi/second-gears-htq-z-1541-splined-17-piaggio-hexagon-150-2t-lc-67_8657-pihx150-M-P

Jos kiinnostut niin ota yv  yhteyttä.

Kiitos tiedosta. Joo pitää palata asiaan kunhan tietää mitä kaikkea sieltä on hajonnut.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: jazzmaster - 16.07.22 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 15.07.22 - klo:23:54
Pienemmässä kevyemmät rullat, tuskin muuta.. em siis voimansiirron osalta. Kaasuttimessa etc voi olla sitten eroa.
Mulla olis tarjota uusi Malossin harvempi perävälitys, vielä tehtaan paketissa..  Linkin mukainen.
https://www.malossistore.com/en/fi/second-gears-htq-z-1541-splined-17-piaggio-hexagon-150-2t-lc-67_8657-pihx150-M-P

Jos kiinnostut niin ota yv  yhteyttä.

Kiitos tiedosta. Joo pitää palata asiaan kunhan tietää mitä kaikkea sieltä on hajonnut.

ok, eli hait tietoa voimansiirrosta nimenomaan PERÄN osalta, niinkö ?
Mulla oli tuo 150 cc ja muuten ihan kelpo skodu mutta satasen alueella tuli aina tarve harvemmalle välitykselle, voimaa kyllä oli..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jazzmaster


[/quote]

ok, eli hait tietoa voimansiirrosta nimenomaan PERÄN osalta, niinkö ?
Mulla oli tuo 150 cc ja muuten ihan kelpo skodu mutta satasen alueella tuli aina tarve harvemmalle välitykselle, voimaa kyllä oli..
[/quote]

Juurikin näin, sieltä perästä hajosi takuu varmana jotain muutakin kuin variaattorin remmi. Veikkaan että heittänyt vaihteistoöljyt pihalle joku aika sitten ja olen ajellut vain menemään ja voimistunutta rahinaa vähän kuulostellut ja noin 2km ennen hajoamista rahina voimistui erittäin voimakkaaksi ja hyytymistä havaittavissa sekä sitten alkoi kilsitä vähän aikaa ja varmaan remmi pamahti kun veto loppui ja kierrokset huusi tapissa  hetken. Vielä ei ole päästy kurkkaamaan mitä kaikkea sieltä on hajonnut.. Odottelee pajan pihalla hinausauton jäljiltä. Olisi pitänyt ehkä tarkistaa tilanne kun eka kertaa huomasin öljyä takarenkaan sivulla  ::) ;D

konenikkari

#20
Voi, osin selittää myös huonon käynnistyvyyden
jos on huonosti pyörinyt startatessa.

"Jos lämpimänä pyörii huonosti, käynnistyy myös huonosti,
Huonosti pyörimistä voisi aiheuttaa esim variaattori
onko sitä huollettu, milloin"

Tuota vaihteistoa en osannut arpoa.
Älä nyt kuitenkaan vaihteistoa tilaa ennenkuin on avattu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jazzmaster

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.07.22 - klo:14:56
Voi, osin selittää myös huonon käynnistyvyyden
jos on huonosti pyörinyt startatessa.

"Jos lämpimänä pyörii huonosti, käynnistyy myös huonosti,
Huonosti pyörimistä voisi aiheuttaa esim variaattori
onko sitä huollettu, milloin"

Tuota vaihteistoa en osannut arpoa.
Älä nyt kuitenkaan vaihteistoa tilaa ennenkuin on avattu.

Joo, mitään investointeja ei kyllä tule tehtyä, ennen kuin syy on selvillä

jazzmaster

Nyt on piaggio saatu auki. (etu)variaattori siitä oli hajonnut. Se variaattorin keskiön reikäkin mennyt soikeaksi ja puslat palasina.
Syy, että miksi se on hajonnut ei vielä tiedossa.
Mulla on vuosimalli -96, kävisköhän tämä siihen:
https://www.scooter-center.com/en/variator-rms-piaggio-125-150-cc-ac/lc-2-stroke-rollers-19x17mm-r25944

Ja jos jollain on ylimääräisenä käytetty vari niin ostan sen pois.