Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kertokaapas viisaammat???

Aloittaja Eki, 21.05.22 - klo:13:38

« edellinen - seuraava »

Eki

Peugeot speedfighter3lc skodessa jumittuu holkki etuvarin lautasen reikään aina tietyn ajan kuluttua? On putsattu avatessa wd-40 tötkyllä, niin kampiakseli, holkin sisäreikä sekä tietty ulkopuolelta, samoin lautasen messinkinen, tai ainakin senvärinen reikä ja kasattu. Yksi n 100km:n reissu niin alkaa kiihtyvyys huonontua kovasti liikkeellelähtiessä, mutta toimii kun saa vauhtiin. Avasin takavarin, purkasin sekä vaseliinilla tietyt oikeat paikat rasvasin, pakassa oli valkoinen malossin jousi mikä oli huomattavasti lyhyempi kuin käytetyt mutta ok piaggion varin jouset, sai käsin helposti painettua kasaankin, kuoleutunut. Vaihdoin piaggion kytkinkellosta jousen, huomasin samalla että kytkimen kolme jousta olivat valkoisia malossin jousia, itseltä löytyy keltaiset tuliterä käyttämättömät mutten vaihtanut, toimi koeajossa ainakin n4km:n lenkillä ihan ok vaihteeksi. Mainittakoon että niin etuvarin lautanen kuin holkkikin ovat peugeotin tähän malliin, samaa tekee jos laittaa pösön alkuperäisen lautasen, nyt on malossin, oli jo ostettaessa. Ps. kannattaako hiomapaperilla hiukan pyörittää lautasen reikää, on tosi jämäkän tiukka?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#1
Ei ole olemassa tuon nimistä ja mallista moposkootteria.
Liukuholkkia ei saa voidella millään.
Ja se messingin värinen hela on kestovoideltu.
Ja kampiakselille, liukuholkin alle on turhaa pistää voiteita,
se ei pyöri kampiakselilla kun vari on kasassa.
Kerää vain tahmaa joka jumittaa lautasen liukuholkille.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Minä kerran ostin varin missä oli jumiva holkki. Maanantait ne on sorvarillakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.05.22 - klo:19:01
Minä kerran ostin varin missä oli jumiva holkki. Maanantait ne on sorvarillakin.
Näinpä, mutta kun on kaksi uudehkoa variaattorin lautasta tuohon pösöön, on myös kaksi holkkia siihen samaan pösöön, molemmat jumittaa pitemmän ajosession jälkeen, olen mittaillut työntömitalla ja kyllä ne kaikki ovat mitoissaan. Nyt on tuhdimpi variaattorin jousi kuollettuneen tilalla yhden alkuperäisen voisi pösölle tilata tulevaisuutta varten, olen huomannut näitten 25 vuoden mopoaikana että nämä malossin sekä narakun jouset ovat todella huonoja, itsellä ollut niitä aiemminkin ja parhaat ovat aina olleet ne alkuperäiset, toki nekin kuolettuu, mutta huomattavasti hitaammin kuin ns merkkijouset.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Jos ei nimi speedfight ole oikein ei toimi esim. tämän palvelun haku toiminto.
En minä mitään pilkkuja enkä kirjaimia viilaile.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.22 - klo:20:38
Jos ei nimi speedfight ole oikein ei toimi esim. tämän palvelun haku toiminto.
En minä mitään pilkkuja enkä kirjaimia viilaile.
Jos sinä puuttuisit kaikkiin tämän foorumin kirjoitusvirheisiin, et juuri muuta ehtisikään tehdä, me olemme vain ihmisiä ja meille kaikille tai useimmille sattuu mm kirjoitusvirheitä, ilmeisesti pidät itseäsi siinä suhteessa virheettömänä isäntänä, kun yksi ainoa puuttuva kirjain saa sinut kommentoimaan, ei aiheeseen niinkään, vaan siihen puuttuvaan kirjaimeen?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.05.22 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.22 - klo:20:38
Jos ei nimi speedfight ole oikein ei toimi esim. tämän palvelun haku toiminto.
En minä mitään pilkkuja enkä kirjaimia viilaile.
Jos sinä puuttuisit kaikkiin tämän foorumin kirjoitusvirheisiin, et juuri muuta ehtisikään tehdä, me olemme vain ihmisiä ja meille kaikille tai useimmille sattuu mm kirjoitusvirheitä, ilmeisesti pidät itseäsi siinä suhteessa virheettömänä isäntänä, kun yksi ainoa puuttuva kirjain saa sinut kommentoimaan, ei aiheeseen niinkään, vaan siihen puuttuvaan kirjaimeen?

Ei siitä mitään puutu, vaan on 2 ylimääräistä  ;)

Eki

No miehän oon rento kuin rautakanki, hepoista kyllä tykkään, mutta niillä hyppyyttämisestä en, joten en todellakaan mene.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Variaattori ongelmia edelleen, eilen ajelin Somerolle, mutta matka sinne jäi kesken Vojakkalan kohille, kun variaattorin toiminta taas rupesi reistailemaan, ns kylmänä toimii ok mutta lämmetessään jää remmi esim lähdössä paikaltaan väärään asentoon, mopo ei kulje eikä kiihdy, nopeus n 30-40kmh maximissaan, mutta lievän myötäisen alkaessa alkaa kiihtymään ja toimii n50kmh nopeudesta eteenpäin ihan ok (tod nopeus n7kmh vähemmän). Avasin kotona variaattorin, vaihdoin uuden hihnan ja painavammat rullat, vakiot ovat 9g, nyt 8.5g, tätä ennen oli 7.5g millä koneen kierrokset ovat liian suuret ja kiihtyvyys huonompi kuin nykyisillä 8g rullilla. Tänään tarkoitus ajella esim Lahteen, saa nähdä toimiiko nytkään? Ps, takavareissa eroja myös kiinnitysmuttereissa, itsellä kaksi 36 ja 39mm:n hylsyavainta joita käytän pulttipyssyllä kun vaihdan esim variaattorin jousen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Sähkömopolla pääsee noista riesoista. Kantamaa on parhaimmillaan 150 km ja lisäakulla aivan tarpeeksi. Vakionopeusäätimellä ajo on helppoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#10
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.05.22 - klo:08:59
Sähkömopolla pääsee noista riesoista. Kantamaa on parhaimmillaan 150 km ja lisäakulla aivan tarpeeksi. Vakionopeusäätimellä ajo on helppoa.
Sitä olen miettinyt, kuten montaa muutakin asijata, on vain yksi tai kaksikin estettä, suurin on rahan puute, toinen on akkujen rajallinen kapasiteetti, toki rikkaana ukkona sekään ei olisi ongelma. Nyt jos omistaisin moisen, ajelu esim Hyvinkää-Lieksa olisi hintava reissu, ensin ajelet sen akun sopivasti tyhäksi ennalta suunniteltuun paikkaan, esim Heinolaan, varaat hotellin ja yövyt tai lataat tuntikaupalla ja jatkat, seuraava etappi voisi olla Juva, lataa tai yövy, kolmaskaan ajorupeama ei Lieksaan riittäisi, hyvä jos edes Joensuuhun? Mikäli et yövy, lataamisiin kuluu suhteettomasti aikaa ja olisi siinä kuitenkin yövyttävä välillä jossain, elikä ei vielä varmaankaan minun elinaikana ja tällä elintasolla mitenkään varteenotettava vaihtoehto. https://www.youtube.com/watch?v=UzzsnuiSuCo Tällä kaverilla akkuja useita, mopo sekä kaikki muukin bonssattu. Edit: Katselin mm tähän peugeottiin takavariaattoria, kaikissa on halkaisija 107mm mikä tarkoittaa tiettyyn kytkinkelloon käypää, käy myös pököttimeen tuo 107mm, missä lautasten halkaisijat ovat 118.5mm.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 24.05.22 - klo:09:12
täytyisi vaan vaihtaa jäykemmät kytkimen jouset toisesta tuohon.

Siis vakioskootteriin ei tarvitse jäykistää niitä kytkimen pikkujousia, ne toimii vallan hyvin jopa piristetyssä pelissä, ja ennenkaikkea liikkeellelähtö on niillä mielekkäämpää kuin jäykillä. Ei tarvitse konetta huudattaa valoissa liikkeelle päästäkseen.. Originaalit on parhaimmat ja toimii.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Ukkeli

Rassasin itsekin etuvaria kun hihnat kului ja meno tuntui muutenkin oudolta kiihdytyksissä, ja varsinkin uudelleenkiihdytys hidastuksen jälkeen.
Sitten hihna meni ja kääntyi ylösalaisin melkein uusilla etuvarin osilla. Silloin tajusin että vika täytyy olla takavarissa, eli se jumittaa.
Vaihdoin takavarin uuteen, ja sen jälkeen skootteri on toiminut ja hihnat rupesi myös kestämään.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Ukkeli - 27.05.22 - klo:13:54
Rassasin itsekin etuvaria kun hihnat kului ja meno tuntui muutenkin oudolta kiihdytyksissä, ja varsinkin uudelleenkiihdytys hidastuksen jälkeen.
Sitten hihna meni ja kääntyi ylösalaisin melkein uusilla etuvarin osilla. Silloin tajusin että vika täytyy olla takavarissa, eli se jumittaa.
Vaihdoin takavarin uuteen, ja sen jälkeen skootteri on toiminut ja hihnat rupesi myös kestämään.

Katsoitko mikä oli jumittamisen syy vanhassa varissa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#14
Lainaus käyttäjältä: Ukkeli - 27.05.22 - klo:13:54
Rassasin itsekin etuvaria kun hihnat kului ja meno tuntui muutenkin oudolta kiihdytyksissä, ja varsinkin uudelleenkiihdytys hidastuksen jälkeen.
Sitten hihna meni ja kääntyi ylösalaisin melkein uusilla etuvarin osilla. Silloin tajusin että vika täytyy olla takavarissa, eli se jumittaa.
Vaihdoin takavarin uuteen, ja sen jälkeen skootteri on toiminut ja hihnat rupesi myös kestämään.
Ok, tilaan tekant.fi puotista edullinen takavariaattori, alta 60€:n 107mm:n kytkinkellolle, elikä liikekin ilmoittaa että käy kyseiseen pösöön. Ps. en muuten tilannutkaan vaan moponosat24 puotista, näillä on ihan järkyttäviä hintaeoja, kalleimmat reilusti yli 120€, edullisin löytyi edellämainitusta puotista 39.99€ + pk 5.90€ Valmistaja: 101_OCTANE
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.