Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF4 4T tyhjänkäynti

Aloittaja mikkel, 18.05.22 - klo:08:35

« edellinen - seuraava »

mikkel

Potilas joskus tiputtelee kierroksia normaaliin tyhjänkäyntiin, mutta useimmiten käy todella kovilla kierroksilla, sekä ajaessa (tahtoo puskea eteenpäin vaikka pudottaa kaasun pois), että ihan paikallaan. Muuten vetää ja jaksaa tosi hyvin. Vakiovehje.
Kaasutin ultraäänipesty pariin otteeseen - ei vaikutusta
Alipaineletku siihen pakokaasuhässäkkään vaihdettu, ja myös kokeiltu tulpata - ei vaikutusta.

Onko ideoita mistä lähtisi hakemaan vikaa tällaisiin oireisiin?

konenikkari

Onko kaasuvaijerin yläpäässä n. 3-4mm välys.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Entä kaasuvaijerin kunto/herkkyys. Ettei vaijerissa ole "jumitusta". Palautuuko kunnolla tyhjäkäyntiasentoon.

mikkel

#3
Jep, kaasuvaijerin toimivuus tarkastettu
Onko kokemuksia voiko viallinen automaattiryyppy aiheuttaa tällaista?

viisnelonen

Onko kuitenkin hyvä käynnistymään kylmänä ?  Imukaulan vuoto nääs saattaa kans sotkea tuota käyntiä mutta vaikeuttaa myös käynnistystä.
Mielestäni ei viittaa ryypyn toimintavikaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

mikkel

Juu, käynnistyy kun palmun alta parisen päivän sisällä viime käytön jälkeen. Jos seisoo viikon kaksi, joutuu starttaamaan aika pitkään, ikäänkuin bensa tyhjentyisi jostakin ajan kanssa, ja joutuu pummppaamaan sitä uudestaan. Myös lämpimänä starttaa heti kun näyttää sormea starttinapille.

konenikkari

#6
Kokeile seuraavalla kerralla sammuttaa moposi virtaavaimesta
kun moottorissa on enempi kierroksia.
Myös lämpimän moottorin kaasuttimesta haihtuu osa bensiinistä.
Toisaalta on hyväkin ettei varsinkaan nelari käynnisty"palmun alta"
ehtii esim öljynpaineet nousta.
Kokeile erilaisia bensiineitä, esim. pienkonebensoja
Tyhjäkäyntiseosta voisi, kokeeksi, rikastaa avaamalla seosruuvia puoli kierrosta.
Älä käytä E10 bensiiniä, sitä ei suosita mikään moposkotu valmistaja.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mikkel

Kiitos kaikille ratkaisuehdotuksista.
Monta juttua tuli kokeiltua tuloksetta, kunnes ostin "kiina" automaattiryypyn 17eurolla, vakio maksaa yli satasen. Pari lenkkiä nyt tällä ajellut, ja kone käyttäytyy nyt paljon sivistyneemmin, laskee kiltisti kierroksia kun pysähtyy vaikka se ei edes ole vielä kunnolla kiinnitetty, kun se vakio kiinnityslevy ei sopinut tähän tarvikeryyppyyn.
Ei se vakioryyppy täysin kuollut ollut, lähti kyllä laajenemaan kun virrat päällä, ilmeisesti ei kuitenkaan riittävästi, vaikka käytti kierteissä olevaa säätövaraa.