Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility starttimoottori ei jaksa pyörittää

Aloittaja Kymco70cc, 08.04.22 - klo:17:04

« edellinen - seuraava »

Kymco70cc

Moro, ostin Kymco Agilityn jossa on tuo 70cc muunnos eli joko porattu tai vaihdettu. Ongelma on että puristuksia on enemmän eikä startti jaksa pyörittää. Saako näihin isompia startteja vai miten olette ratkaisseet ongelman?

Coastside

#1
Maadoituksen kunto syyniin. Tyhjäkäynti pienelle niin se saa vähemmän ilmaa.

Oikein vaikeissa tapauksissa jännitteen nostolla saa lisää voimaa. Startille oma akku suuremmalla jännitteellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Mä vaihdoin omaani  8 Ah  akun kun tuo 4 Ah ei oikein tunnu riittävän kuin hyvissä olosuhteissa. Nyt käynnistyy niin kuin kuuluukin, eli pikku näpäys starttinapista ja heti pörähtää käyntiin. Ehkä 4 Ah akku ei ollut enää hyvä, kesti starttaamista vain hyvin vähän aikaa. Jos ei startannut, niin potkulla kuitenkin heti.

KymcoS8

Löytyikö syy?Itsellä tekee Super 8 4t nyt sellaista että välillä startti pyörittää ja välillä ei.Uusi akku 6ah ja liitokset kunnossa.Tässäkin on 70cc pytty.

Coastside

Tyhjäkäynti pienelle jotta se saa vähän ilmaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Meillä on 2 Kymkoa. Molemmat käynnistyy helposti, mutta eri tavalla. Toinen lähtee käyntiin, eikä kaasua tarvitse antaa. Toisella täytyy antaa, jotta se lähtee käyntiin. Jos ei anna, se kyllä käy starttaamisen aikana, mutta sammuu, kun starttaamisen lopettaa.

Mistä ero johtuu. Miten toisenkin saisi sellaiseksi, että starttaa ilman kaasun antoa ?

pekpel

Yleensä syynä on starttimoottorin vajavainen voitelu, eihän kukaan niitä avaa ja rasvaa erikseen kun pyttyä isontaa
Varastorasvat kun kestävät vain aikansa ja kun halutaan tehoa enemmän isomman pytyn myötä niin alkaa tuo starttikin kiusaamaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Toki se ne isomppat puristukset vaikuttaa, mutta myös likaisuus... Itse itseäni lainaten.  :D

- Kuluneet tai erittäin likaiset hiilet (starttimoottori ei pyöri laisinkaan tai pyörimisnopeus heikko).
- Hiilen tai hiilien jumittuminen hiilikanavaan (starttimoottori ei pyöri laisinkaan).
- Kommutaattorin kuluneisuus ja likaisuus (starttimoottorin pyörimisnopeus heikko tai ei aina toimi).
- Kommutaattorin jatkuvuus "go/no-go" ei toimi (starttimoottori ei aina toimi).
- Yleinen likaisuus (starttimoottorin pyörimisnopeus heikko).
- Käämiviat (starttimoottori ei pyöri laisinkaan tai jumittaa).
- Laakeriviat (starttimoottori ei aina toimi, jumittaa tai pitää muuten ihmeellistä ääntä).

ja tietysti se MAADOITUS.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Bendixin päättäisvälys voi puutua. Moottorille on helppo testi. Irtaallaan kytkee virran. Hyväkuntoinen  pyörähtää vihaisesti ja pyörii puhtaasti huristen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Minä olen avannut useammankin kaksipyöräisen starttimoottorin
joista oli kestomagneetti irronnut liimauksistaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69


Coastside

Helpoin tapa on porakoneella pyöräytellä öljyssä niin että se aukeaa ja sulkeutuu. Sitten antaa valua liiat ulos, ettei mene hihnaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

KymcoS8

Joo eli starttikin on nyt uusi,ei vaikutusta.Startti pyörii nätisti kun ottaa esim.tulpan pois.Rele toimii niinkuin kuuluukin.Kokeiltu eri akuillakin.Satunnaisesti saattaa pyöräyttää starttia.Bendix herkistelty ja maadotuksetkin kunnossa.Ongelma alkoi isomman pytyn vaihdon jälkeen.Muuten rokkaa hyvin ja kulkua sopivasti.

pekpel

Onko moottorin ja rungon välinenmaa kaapeli paikallaan ?
Mitäs jos kokeilet ihan ilman startin relettä suoraan akusta antaa startille sähköä ?

Isomi pytty vaihdettu.. Mitkäs onkaan puristukset ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Itse kokeilisin vielä lisämaalla... Mikäli ei vaikutusta, niin toteaisin puristukset liian koviksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.