Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Onko tämä joku vedätys?

(1/2) > >>

Eki:
Tilasin kyseisestä puodista seuraavat tuotteet: no sitten tulikin uusi lasku: Elikä tilasin ne ensimmäisen laskun hinnoittelulla, mutta kun saivat tuotteet puotiin, minulle lähetettiinkin noin kaksinkertainen lasku summaltaan, onko tämä laillista, että ilmoitetaan liikkeen sivuilla tuotteitten hinnat ensimmäisen laskun mukaan, mutta todelliset hinnat ovatkin täysin jotain muuta? Tässä on jo muutenkin hattuuntunut kun jatkuvasti on jotain ongelmia, mennyt kesä oli skootterien kohdalla todella surkea, ikinä aiemmin ei vastaavaa ole ollut. Myyjät järjestään "huijailivat" myymiensä skootterien kuntoja, kun niitä ei koeajoilla eikä kovallakaan tarkasteluilla pysty huomaamaan kaikkia piileviä vikoja millään, silloin on paljolti luottaminen myyjien puheisiin, kun ovat kuitenkin jo aikuisia keski-ikäisiä miehiä. Nyt on rahaa uponnut ainakin yhden skootterin (käytetyn) verran kaikenlaisiin hiluihin ja ongelmat vaan jatkuvat.

joni_k:
No en ihan mukisematta alkaisi maksamaan. Jos tuolla halvemmalla olet tuotteet ostanu ja laskun saanut ei sitä noin  vaan nostella se on sitten tappio firmalle jos ei hintoja ole itse kerran älynnyt tarkistaa.

vanadoo:
Myyty tuotetta jota ei sitten löytynytkään varastosaldoista ja lähetetty korvaava tuote.
Olisihan tuosta tietenkin pitänyt informoida tilaajaa, mutta olisiko se sitten muuttanut lopputulosta?
Jos olisi, eikä osalla ollut kiirettä tai löytäisit halvemman tuotteen muualta, olettaisin että käyttämättömän tuotteen palautus onnistuu ja saat rahat takaisin tilillesi.
Itse tilasin jokunen vuosi sitten Yamahaan osia samasta lafkasta ja silloin homma onnistui ongelmitta.
Käväisin pikaisesti myyjän sivuilla ja näyttäisi heillä olevan jonkinlainen tuotteiden palautusjärjestelmä olemassa.
Parhaiten saat asiaan selvyyttä ottamalla yhteyttä myyjään.
Ymmärrän kyllä ketutuksen määrän kun kaikki tuntuu menevän pieleen kerta toisensa jälkeen.

joni_k:
Kyllähän se yrittäjä tässä kohdin maksumieheksi jää kerran myydään hintaan x ja varastossa ei sitten tuotetta ollutkaan. Se ei kuluttajan vika voi olla.

vanadoo:

--- Lainaus käyttäjältä: joni_k - 15.01.22 - klo:14:19 ---Kyllähän se yrittäjä tässä kohdin maksumieheksi jää kerran myydään hintaan x ja varastossa ei sitten tuotetta ollutkaan. Se ei kuluttajan vika voi olla.

--- Lainaus päättyy ---
Voi todellakin olla näin, en tiedä ;D
Toisaalta he olisivat voineet olla lähettämättä korvaavaa tuotetta ja riippuen varaosan kiireellisyydestä, ostaja olisi joutunut odottamaan tarvittavaa tuotetta pidempään, hankkimaan sen muualta.
Sama tilanne on käynyt kivijalkakaupassa tarjoustuotteiden kohdalla, jotka ovat loppuneet jo siinä vaiheessa kun lampsii liikkeeseen.
Ei heillä ole velvollisuutta myydä korvaavaa tuotetta alennustuotteen hinnalla.
Pelkkä spekulointia, sillä en tiedä lainsäädännöstä enempää kuin sika hopealusikasta :o
Ps. Katselin noita liitteitä hieman tarkemmin.
Ensimmäinen taitaa olla meiliin lähetetty tilausvahvistus, jonka alareunassa lukee, "lasku lähetetään s-postiin kun tuotteet on pakattu ja valmiita toimitukseen.
Jos se nyt tilannetta toisenlaiseksi muuttaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta