Huoltoystävällisyydessä on hieman huomautettavaa. Tulpan vaihtoon tarvitsee irrottaa takakahva, sivukatteet, takakate, akku ja kypäräkaukalo. Samalla tarkistin venttiilien välykset. Pakopuolella oli hieman liikaa välystä. Mukana tulleella tulppa-avaimella ei saa tulppaa irti. Onneksi löytyi varastosta 3cm pitempi avain. jossa kätevä 13mm kiintoavain kuuskanttinen pää. Toinen takavalon polttimo oli pimeä. Kokeilin LED-polttimoa, mutta ei se pelannut, laitoin uuden tavallisen 21/5W.
Variaattorin tuloilman filtteri oli aivan tukossa, pitää pestä vaahtomuovi puhtaaksi. Kevääksi jätän variaattorin remmin vaihdon, niin ei se turhaan vanhene ennenaikaisesti kotelossaan kuten nykyinen 13 vuotias remmi. Jäähdytysnesteen vaihdan kuitenkin jo nyt, kun katteet on valmiiksi irti. Ilmausproppua ei näy, mutta joku letku menee pumpulta termostaatille moottorin toiselle puolelle. Irrotan sen hetkeksi niin eiköhän ilma poistu. Pumppu vetää nokka-akselin päästä, mikä on aika erikoinen ratkaisu.
Ditechiin ostamani T-max 30mm polttoainepumppu sopii tähän, niin sekin on varalla. Ilmankos tuli pakottava tarve ostaa tämä, kun oli kallis varaosa jo valmiina. Kerran ostin Monkeyn sivukoteloon sopivan kokonaisen mopon, kun sattumalta löysin kotelon tien varrelta.