Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.

Aloittaja A_sentaja, 07.07.21 - klo:16:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Kerkesi mennä jo tuo häkki, laitoin eilen kyselyä ja kaveri vastasi, että valitettavasti meni jo..
Etsintä jatkuu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.07.21 - klo:06:12
Männäntapin sokat on arvaamattomia. Kerran tein huoneeseen tarkan siivouksen etten varmasti hukkaa sinne mitään remontissa. Sokka se singahti jonnekkin eikä millään löytynyt. Kaksi vuotta myöhemmin se löytyi toisesta huoneesta. Oli varmaan hiuksissa sinne kulkenut? Sen jälkeen olen sitonut langan niihin.

Näin voisi sanoa, tein pösöön tarkistuksen ennen uuden pytyn asennusta, magneetilla ja teräslangalla kaivoin kammion joka kolkan. Niin vain edellisen männän sokanpala löysi tähän uuteen vasta asennettuun sarjaan..
Nyt kyllä tuntuu pientä ketutusta, onneksi ei ollut kallis sarja. Nyt pitää kehitellä parempi tarkistusmenetelmä, ennen uuden sarjan kiinnilaittoa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

#17
Mielenkiintoinen tämä pösö, otin nyt koneen työn alle, kun alakerta oireili. Kampiakseli ja petarit tilaukseen, mutta mutta. Rekisteriotteen mukaan koneen käyttöönotto olisi 2004, moottori ilmajäähy mutta mittaristossa vesijäähyn mittarit. Edellinen omistaja ei tiennyt asiasta mitää, eikä sitä edellistä tavoitettu.
Ongelma on se, että ennen 03 vuosien pösöissä on eri petarit, kuin 04 eteenpäin. Toisaalta pösön ulkoinen rakenne viittaa sen olleen alunperinkin ilmajäähy, johon vain lyöty syystä tai toisesta vesikoneen mittaristo, voin toki olla väärässäkin, on näes ihka ensimmäinen pösö mitä projektoin. Muut olleet lähinnä aeroxeja ja korjaamossakaan ei näitä pahemmin työn alle tullut..
Taitaa mennä fyysiseksi mittailuksi laakerit.
Elikkäs vuosimallien ero petareissa selittyisi fyysisillä mitoilla, ainakin katalookin mukaan, joten näillä taas edetään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Savöx

Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

konenikkari

Minusta ja aeroxin keskituesta ei tullut koskaan kavereita,
sen tökättyä kaksi kertaa kantoon ja kadulla olevaan kaivon kanteen,
katsoin sen turvallisuusriskiksi.
Molemmilla kerroilla suoritin, voltin yli sarvien, kerien.
Ja heitin sen kauas metsään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Tämän päivän havaintoja, eli tuoresysteemin pumppu, mitä jostain syystä kompressoriksi kutsutaan hakusivuilla. On syyllinen koneen jumittamiseen, edellinen omistaja oli sen poistanut käytöstä, tekemättä kuitenkaan hullunkiertoa, tein sen itse luovutushetkellä, mutta ilmeisesti liian myöhään.
Tämä kompressori on yhteydessä suoraan kampikammioon ja saa sieltä käyttövoimansa, kun se hirttää kiinni, herkeää myös kone pyörimästä.

Maxiscoot myy tuohon ihan erikseen peitetulppaa ja sellainen siis tilaukseen, kun kone nyt on pöydällä niin kaikki käydään läpi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#21
On myös mahdollista että sinulla on speedfight2:ssa,
sama moottorilohko kuin esim.  Peugeot Jet C-Tech tsdi
semmoisia on ollut alkuperäisasennettuina
niissä kompressorin tuottama ilma on johdettu pakoputken katalysaattorille.
Ja niissä tuoreöljypumppu on vielä erikseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

#22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.07.21 - klo:21:05
On myös mahdollista että sinulla on speedfight2:ssa,
sama moottorilohko kuin esim.  Peugeot Jet C-Tech tsdi
semmoisia on ollut alkuperäisasennettuina
niissä kompressorin tuottama ilma on johdettu pakoputken katalysaattorille.
Ja niissä tuoreöljypumppu on vielä erikseen.

Kävi myös tuo mielessä, en kuitenkaan muita ulkoisia laitteita lohkoista löytänyt. Käsittääkseni pösöissä on kahta eri pumppumallia, mekaaninen joka saa käyttövoimansa kampuralta ja sähköinen.
Sain tuttavalta vinkin, että se kompura jos hajoaa, jumittuu kone totaalisesti ja sehän siinä nyt kirraa..😁
Luultavasti öljypumppu on poistettu, täytyy tunnustaa tämän olevan ihka ensimmäinen pösön moottori, joka minulla on pöydällä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#23
Onko sinulla siis prosenttibensaa tankissa.
Minne tuoreöljysäiliöstä menee putket.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.21 - klo:11:38
Onko sinulla siis prosenttibensaa tankissa.
Minne tuoreöljysäiliöstä menee putket.

Edellinen omistaja vetänyt säiliöltä tulevan putken nipparilla solmuun, sähköinen pumppu löytyikin tuolta alakatteiden jemmasta. Seosbensoilla ajelen, olisi tuosta tarkoitus tehdä nahdollisimman helppohoitoinen, eli ilmajäähy, seosbensat ja manuaaliryyppy jossain vaiheessa tuon sähköisen tilalle.
Mökille kauppakassiksi, niin turha hifistely karsitaan minimiin...😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Kannattaa tutustua tarkasti voitelun toimintaan
joissain laitteissa tuoreöljy menee runkolaakereiden läpi
kampikammioon, bensiinin joukkoon sekoitettu öljy ei
välttämättä voitele kaikkia osia.
Kuulostaa oudolta että se kompressori jumittaa.
Piaggion ruiskussa tuoreöljy menee ensin kompressorille.
Minulle sekoitusbensa on "hifistelyä"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Juu tsekkasin kyllä miten soppa seostuu kaasarin ja kurkun jälkeen, joten uskalsin luottaa seosbensaan. Tuo esisekoitus juontaa juurensa omista mopoajoista ja enduropuolella minulla olleista 2 t kisavehkeistä. En sinänsä sylje tuorevoitelun suuntaan, vaan kyse on lähinnä vanhasta tottumuksesta.
Toisaalta aikanaan tein roxeistakin seoskoneita, kun öljypumpun muovinen käyttöratas herkesi toimimasta...😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Tuntuu olevan nihkeä tarjonta kampiakselista kotimaisilla markkinoilla. Mopo sportista pongasin garenzin veivin, mutta ne on loppu. Pari muuta firmaa myi motoforcen ja tnt,n veiviä. Teknix oli yhden puljun valikoimissa.

Vertailin myös ulkomaan tarjontaa ja siellä huomattavasti enemmän valinnanvaraa, mites on uskaltaako noita koneosia ulkomailta tilailla? Kotiovelle noilla näyttäisi olevan toimitusvaihtoehto.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

viisnelonen

#28
Sip-scootershop.com , scootercenter.de ja easyparts.nl on ainakin osoittautuneet luotettavaksi ja melko nopeiksikin. Kaikilla kolmella ON tavaraa ihan omissa hyllyissä tosin poikkeuksiakin on. Mutta jos halvinta hakee niin saattaa löytyä muualta.

Edit: tuunasin kirotuksia..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Sepi6

easyparts.nl on toimittanut nopeasti, nopeammin kuin monet suomalaiset kaupat. Olen kokenut luotettavaksi.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.