Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.

Aloittaja A_sentaja, 07.07.21 - klo:16:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Elikkäs hommasin ensimmäisen pösön itselleni, jossa oli sivujalka tullessa, tilasin purkaamolta kuitenkin ko mallin keskijalan, kun tykkään sellaisesta enemmän.
Hämmästyin suuresti kun en koneen alta löytänyt selkeetä kiinnityskohtaa ko jalalle. https://www.tekant.fi/fi/tuote/22819087

Tuollainen siis kyseessä, mutta vaikka kuinka päin sitä katsoo ei se mene skootteriin.

Onko noissa vuosimallien välisiä eroja vai väärä osa..??

Ranskan pojat näköjään osaa hämmästyttää, skootteri on muuten passeli ja toimiva.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tapiovuorent

Olen pari k.o. peugeottia korjannut , toisesta jopa vääntyneen keskijalan oikaissut.Kun en ole niistä kuvaa ottanut , niin en tietenkään muista oliko tuo kuvasi jalka samanlainen.
Myyjäliikkeissä ei ole esiintynyt Speedf 1 ja 2 kohdalla vuosimallimerkintää, joten ymmärtääkseni kaikkiin vuosimalleihin pitäisi käydä sama keskijalka.
Nuo vuosimallit , joita olen korjannut oli 2002 ja 2004.
Yleisesti noissa on vakiona vain keskijalka , ja sivujalka on lisävaruste , jolle pohjasta kyllä löytyy kiinnityspiste.Itse laitoin noihin sivujalan lisävarusteena.
Outoa on siis , jos keskijalalle ei löydy kiinnityspistettä.

konenikkari

"Onko noissa vuosimallien välisiä eroja vai väärä osa..??"

On, ja paljonkin ja useinkin noita on montaa erilaista.
Pelkkä speedfight 2 ei sano vielä mitään.
Kannattaa ensin etsiä easypartsilta oikea osa.
Peugeot skootterin osia tilatessa pitää tietää
"Omistajan silmien väri ja kengännumero" ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

https://www.easyparts.nl/explodedview/Genuine-parts-Peugeot-Speedfight-2-50-2T-AC-N-FR-E1-2003-Swinging-arm-Shock-absorber-rear-Main-stand-m14110-d122065

Rekisteröintitietojen perusteella haettu osakokonaisuus easypartsilla kertoo tuota, elikkäs keskijalalle näyttäisi oma häkki olevan ja se puuttuu tuolta koneen alta. Mistähän tuota nyt alkaisi metsästämään?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#4
https://www.purkuosat.net/images/speedfight208/SDC16154.JPG
Olisko tuo sama osa.
Tuo taitaa olla osa jonka purkaamo herkästi myy moottorin mukana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Siis edellinen omistaja on poistanut jalkakiinnikkeen ja keskijalan, ja heittänyt ilmeisesti hevon kuuseen.
On se ihmeellistä mopon "tuhoamista"
Tuo kiinnikkeen löytäminen voikin olla hankalampi homma.
Etsi purkumopoista: esim. moponosat24.fi  Tai MC-Scatter    tai purkuosat.net/mopolista.htm.
Jos vaikka tärppäisi.
P.S. Metallimies voisi tuollaisen tehdä , mutta malli pitäisi olla.

tapiovuorent

Juuri tuo , jonka kuvan konenikkari lähetti.

konenikkari

En tiedä sopiiko tuo varmasti, mutta on A_sentajan taitoihin sopiva aihio ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kun tekee pahvimallin, voi koneistamo leikata palat järjelliseen hintaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kun tuo Konenikkarin vinkki purkuosista : maksaa 10 €. , niin tilaa se pikimmiten , ennenkuin joku muu sen ostaa.Sehän löytyy osiosta : Peugeot Speedfight 2. vm.2008.

konenikkari

#10
https://www.purkuosat.net/peugeotspeedfight208.htm

OSA   Kiinnikerauta
OSANRO   SF208032
LISÄTIEDOT   
HINTA   10 EUR, marginaaliverotu
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Empä huomannut edellisessä viestissäni varoittaa:Tarkista moottorin lohkosta , onko siellä 8 mm. sisäkierteet ehjät , joihin tuo kiinnitysrauta kiinnitetään.Jos ne on tuhottu ,tai kiinnityspultti katkennut pinnan tasolla , niin työtä onkin sitten enemmän.Kiinnityspisteitä raudalle on 3 kpl.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.07.21 - klo:11:34
https://www.purkuosat.net/peugeotspeedfight208.htm

OSA   Kiinnikerauta
OSANRO   SF208032
LISÄTIEDOT   
HINTA   10 EUR, marginaaliverotu

Katos vaan, kiitos paljon. Ehdin jo pari muuta purkaamoa perkaamaan, eikä heillä ollut ko osaa. Pösöön tuli muuta jumppaa lisää, kun männäntapin sokka päätti ulkoistaa hommansa. Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden sylkän ja männän, kun kaveri vielä oli jo pahimmat teinivuotensa ohittanut oletin asian olevan kunnossa. Viikon ehdin ajaa ja yhtäkkiä veto hävisi ja kone hyytyi. Klassinen kiinnileikkautuminen tuli heti mieleen, mutta saatuani osat erilleen paljastui sokan ulostautuminen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Palosella

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 11.07.21 - klo:17:20
männäntapin sokka päätti ulkoistaa hommansa. Edellinen omistaja oli vaihtanut uuden sylkän ja männän, kun kaveri vielä oli jo pahimmat teinivuotensa ohittanut oletin asian olevan kunnossa.

Noitahan sattuu. Kaverilla oli aikanaan Keeway-skootteri jossa oli koneessa jatkuvasti jotain häikkää. Osti sitten Aeroxin kun ajatteli että nyt riitti korjaaminen. Siihen oli kanssa justiin vaihdettu mäntä ja pytty. Viikon ehti ajaa sillä, kunnes siitä lähti se männäntapin sokka irti männän ja pytyn väliin ;D Ei muuta kun uutta mäntää ja pyttyä taas niin sen jälkeen pelasikin hienosti.

Coastside

Männäntapin sokat on arvaamattomia. Kerran tein huoneeseen tarkan siivouksen etten varmasti hukkaa sinne mitään remontissa. Sokka se singahti jonnekkin eikä millään löytynyt. Kaksi vuotta myöhemmin se löytyi toisesta huoneesta. Oli varmaan hiuksissa sinne kulkenut? Sen jälkeen olen sitonut langan niihin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04