Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Lista ruisku-4T moposkoottereista

Aloittaja flyby, 18.10.19 - klo:22:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vanhan bensan ongelma voi vaivata ruiskuakin vaikka se käyttää painetta. Varminta on panna pienkonebansat jos jää seisomaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

toisaalta kaasaripeli on helpompi virittää. ite en ainakaan vakiopelillä ajele metriäkään ei hermot riitä sellaseen kitkutteluun.

tex-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.12.19 - klo:18:31
toisaalta kaasaripeli on helpompi virittää. ite en ainakaan vakiopelillä ajele metriäkään ei hermot riitä sellaseen kitkutteluun.
Mitä jos hankkisi moottoripyörä skootterin?
Honda PCX -17
ex Honda Lead

joni_k

#18
ei?  ja pysytäänkös aiheessa  ;D tuli muuten mieleen että eihä kakstahti ruiskuja tarvi ees viritellä kun vähän ottaa rajoitinta pois nehä kulkee jopa mun makuun liikaa. en tiedä sitten miten toi ruiskutussysteemi nelareissa vaikuttaa.

Kari69

Ruiskukoneessa tarvitaan myös pensapumppu. Se on yksi vikakohde lisää. Eräs mopokorjaaja Thaimaassa kertoi vaihtaneensa niitä kymmenittäin.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 28.04.21 - klo:22:09
Ruiskukoneessa tarvitaan myös pensapumppu. Se on yksi vikakohde lisää. Eräs mopokorjaaja Thaimaassa kertoi vaihtaneensa niitä kymmenittäin.

Siellä varmaan bensan laatu on vähän eri kun täällä. Enemmän mä olen kaasarikoneisten skopien alipainebensahanoja vaihtanut kun ruiskujen bensapumppuja :D Mulla on ollut -06 Aprilia Sr ruisku, mittarissa jotain 23 tonnia kun multa lähti. Ei tarvinnut pumppuun tehdä mitään ikinä. Myöhemmin mulla oli Yamaha Neos 4, nelitahtiruiskukoneella. Siihen ajoin itse kilsoja jotain 22 tonnia. Myydessä kilsoja 25tkm. Eikä siinäkään ollut ruiskussa / bensapumpussa ikinä mitään.

Kari69

En ole kyllä mitään ongelmaa pensassa havainnut. Mulla on siellä 20 vuotta vanha 110 cc Honda, jossa kaasutin moottori. Jo noin 10 v sitten mittarissa oli 70 000 km, jolloin mittari hajosi. Moottorille ei ole tehty koskaan muuta kuin joskus öljyt vaihdettu. Ehkä on tulppia vaihdettu, koska se oli välillä muidenkin ajossa, kun olen ollut Suomessa. Viime kesänä piti kaasari putsata ensimmäistä kertaa. Se oli oma vika. Vaihdoin hapertuneen pensaletkun ja olin laittanut siinä olevan filtterin väärin päin. Filtterissä olevat moskat meni kaasariin. Vaihdoin sitten ilmafiltterinkin. 20 vuoden ajon jälkeen oli aika likainen.

Coastside

Jos pumppu on kuumassa paikassa, se voi rikkoa sen tai tehdä kaasulukon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Pensapumput on pensatankin sisällä kuten autoissakin. Uivat siis pensassa.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 07.05.21 - klo:20:53
Pensapumput on pensatankin sisällä kuten autoissakin. Uivat siis pensassa.

Ei kaikissa ;) Esimerkkinä Aprilia SR Factory. Se on kyllä 2t-peli, mutta ruisku silti.

Coastside

#25
Vespoissa oli pumppuvika ajon jälkeen, siis liittyi lämpöön jotenkin. Minun skootterissa on tankista erillinen bensapumppu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04