Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Alle 250cc skootterit

Kymco S8 125 variaattori(?)ongelma

<< < (2/3) > >>

kkossc2:
Huomasin että jäi avauksessa ehkä varsin oleellinen seikka mainitsematta eli ennen tuota varin avaamista tuntui kuin kytkin ei olisi irroittanut kunnolla, vaan skoba pyrki jo matalalla tyhjäkäynnillä liikkeelle ja pyrki sammumaan jos ei päässyt.

En kytkimessä kuitenkaan mitään erikoista havainnut, jouset olivat ehjät ja "kengät" liikkuivat ruuvimeisselillä vääntäen. Vaikea sanoa normaalisti vai ei, kun ei ole vertailukohtaa.

Ruikin niihin nivelkohtiin ja vähän sinne sun tänne CRC:tä ja variaattori toimi jonkin aikaa normaalisti. Joko toimenpiteestä johtuen tai siitä huolimatta???

Coastside:
Liian painavat rullat suhteessa jouseen saa kytkimen ottamaan liian pienillä kierroksilla.

tapiovuorent:
Etuvariaattorissa kaikki ok?. Rullat pyöreät, liukupalat kulumattomat , lautasen liukulaakeri kulumaton.
Itsellä on Kymco Super 8 125cc.
Epäilen kyllä ensiksi takavariaattorin toimintaa. Kannattaa purkaa se kokonaan ( vai oliko se kokonaan osissa) ja puhdistaa ja voidella kenkien "tapit,"karhentaa " " jarruhihnat jos lasittuneet. voidella lautasen liukuputki ja tarkistaa ne ohjuritapit , onko tapit tai liukukolot kuluneet. Myös variaattorin sisällä oleva neulalaakeri kannattaa voidella vaseliinilla.
Onko ns. kytkinkello , jonne hihnat nappaa kiinni sileä , ei siis pinnassa syöpymiä.
Tässä muutama ajatus , ongelmaan. Voitelussa tietenkin malttia , ettei hihnoihin lennä "rasvaa".

viisnelonen:
Ne kytkinkenkien pienet jouset kuoleentuu/venyy käytön myötä. Jos kytkinkellossa (rumpu) on sinistymää , kertoo se ylikuumenemisesta mikä myös löystyttää niitä pikkujousia
Koko takalimppu olisi hyvä purkaa ja uusia rasvat,O-renkaat sekä neulalaakeri. 10 vuodessa saattaa rasvat jo kopottua ja samalla tulee tutkittua kulumat niistä urista ja liukutapeista jotka aikaansaavat sen kiertymisen eli välityksen muuttumisen väännön lisääntyessä. Homma vaatii ison kiintoavaimen joka sopii siihen isoon mutteriin ( https://skootterini.com/web/images/kuvat5/kuva3.jpg ) joka pitää sen nipussa, silloin sen voi tehdä ilman ruuvipenkkiä tms apuvälineitä. Tosin apumies on suureksi hyödyksi.

Jos et ole ennen tehnyt niin kannattaa tutkia tuota:  https://skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/172-vastapainejousen-vaihtaminen

Näkyi jo asiasta kirjoitetunkin mutta tässä siis lisää   ;)

kkossc2:
Kiitän kaikista vihjeistä. Otanpa "limpun" uudelleen käsittelyyn ja puran aivan osiksi. Viimeksi en niitä lautasia toisistaan erottanut, kun tuntuivat kevyesti liikkuvan.

Etuvarissa ei näyttänyt mitään vikaa olevan. Kaikki osat tallella eikä mikään jumittanut. Rullat 13 grammaiset.

Palaan asiaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta