Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Alle 250cc skootterit

Kymco S8 125 variaattori(?)ongelma

(1/3) > >>

kkossc2:
Alkoi tuo S8 oireilemaan seuraavasti: Kun lähtee liikkeelle "reippaalla" kaasunkäytöllä tulee heti liikkeelle pääsyn jälkeen tuntuva nykäys, jonka jälkeen kiihtyminen jatkuu normaalisti. Normaalilla kaasun käytöllä sen sijaan ilmenee voimakasta nykimistä, kuin tankissa olisi ns. "pupubensaa" kunnes kierrosten noustua meno tasaantuu.

Purin takavariaattorin, mutta eipä siellä ainakaan mitään rikkinäisiä osia ollut. Kokoamisen jälkeen toimi jonkin aikaa normaalisti, mutta oireet palasivat pian.

Olisiko tietoa tai valistuneita arvauksia ynnä korjausehdotuksia?

Asiasta toiseen. Tuohan kulkee sen satasen mittariin eli jotain 90 todellista. Huomasin tuon varikopan ollessa auki, että vakiohihna ei nouse läheskään ylös asti, ainakin 6-7 mm jää ulkoreunaan matkaa. Ylös noustessaan varmaan tulisi selvää parannusta myös huippuihin.

Kun nuo ilmoitetut hihnan pituudet eivät liene vertailukelpoisia eri mittaustavoista johtuen, olisiko esim. jollain Kymco-kuskilla antaa suoraa linkkiä johonkin 10-15mm pitempään variaattorin hihnaan. Alkuperäinen muistaakseni 794-20-30.

Coastside:
Tarkista että imukaula on ehjä ja samoin kaasarin kalvo.

kkossc2:
Voihan nuo tarkistaa, mutta minusta vika on selvästi variaattorin toiminnassa, ei moottorin sinänsä. Esim. tuo toiminnan paraneminen variaattorin avaamisen/putsaamisen jälkeen ei vaikuta kaasarin vialta, vai...? :o

viisnelonen:
Kannattaa paneutua siihen variaattoriin ja erityisesti tehdä itselleen selväksi että mitkä osiot siellä on ns rasvavoideltuja.. jos ne on kuivat niin takertelua saattaa esiintyä. Paljonko skodulla on ajettu ja minä vuonna otettu käyttöön ?

kkossc2:
Vm.-10 ja ajettu 17tkm. Variaattori lienee alkuperäinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta