Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nyt viisaat neuvot tarpeen (vesipumpun tiivite)?

Aloittaja Eki, 12.04.21 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

Eki

No niinhän se sitten petti gilera runneristakin vesipumppu, nyt ruiskukoneesta, viimevuonna samanmoisesta, mutta kaasarikoneesta, oli silloin helppo vaihtaa. Nyt muuten, mutta tiivisteen jämiä en saa millään konstilla pois, ei pihdeillä, ei kapealla veitsellä ei millään, on siis vain rippeet siellä sun täällä, millä ne voisi saada pois? Polttamalla juottimelle vai mikä auttaisi, yksi korjaussarjan tiiviste meni jo piloille ja tilasin uuden, sitä ennen täytyisi kaikki rippeet saada pois. Poistaako maalinpoist tai muu mönjä, en pysty juottimellakaan siivota kun ei ole virtaa mopokatoksessa jne. Myyntiin menikin, joutuisi purkamaan lohkon kun on vesipumpun ropellista irti se messinkimutteri, skodella ajettu 11147km, tästä muuten virheetön, ehjät siistit katteet, kaikki toimii viimeisen päälle, ainoa että tilattu uusi vesipumpun korjaussarja ja täytyisi purkaa lohko että saa ropellin paikalleen ja sitten vesipumpun korjaussarja. Harmi, täällä minulla ei ole mahdollista purkaa mopoa, kielletty kaikki remontit pihan tiloissa tai pihalla. Eki!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

King tiivisteenirrotin spray tmv "gasket stripper" tosin pitää kyllä lisäksi hiukan kaapia sulaneet mössöt pois..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#2
No nyt meni vaikeaksi, saako sen lohko-osan irti purkamatta moottoria irti skodesta, elikä että saisi uuden propellin vesipumppuun asennettua? Elikä selvisi että purettava koko lohkot, eikun takapyörineen irti, kotia suojapahvit ja hinaan pimeellä torppaan koko systeemin, löytyy sähköä, valoa, lämpöä sekä kahvit jne tarvittaessa. Sen nipukan uusin samalla sylinterin kanteen, elikä vesinipukan mikä katkesi muinoin, täytyy etsiä topicci, niin näkee mistä niitä nipukoita saa? Ei varmaankaan tarvi kiertokangen laakereita uusia, stefat kylläkin, vai tarviiko?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

älä anna periksi eki skootteri tupaan ja moottori poka vaan. on noi kyllä tavallaan hölmösti tehtyjä kun eihän se vesi ilmeisesti alakerrassa kierrä kuin sen vesipumpun läpi ja loput vedet lilluu sylinterissä ja jäähdyttäjässä. vissiin se pumppu on justiinsa sylinterin lohkojen keskellä eli joutuu purkamaan koko moottorin. ite jos olisin tekemässä noin isoa remonttia eikös se olisi melkein typeryyttä jättää ne kampiakselin laakerit vaihtamatta. tuskin kauhean kalliit kumminkaan tämän mittakaavan remontissa. sullakin kilometrejä niin paljon tulee että ne kampiakselin laakerit voisi olla seuraava vikakohde ja siinä kohdin voisi harmittaa.

konenikkari

Jep ota itselles aikaa  :), osat on nyt halpoja kun viimeisiä myydään
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#5
Jos ymmärsin oikein, niin vesipumpun propellin mutteri on pudonnut alas. Jos magneetilla saisi poimittua pois, niin ei tarvitse purkaa moottoria.
Teleskooppi magneettipoimurissa on tarpeeksi pieni magneetti, joka sopii vesiputken reiästä sisään. Jos ei sitten ole kuparimutteri ja magnetismi ei pelaa. Onkohan siinä edes niin paljon tilaa, että  se mutteri mahtuu alas putoamaan. Jos se on vain tiivisteen kaivelemisessa tullut ulos ja pudonnut maahan?
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

mietin magneettia myös ehdottaa mutta ottaako se messinkiin kiinni?

Coastside

Jonnekkin ilmo että tarvii korjauspaikkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mullaki ois vajaa sen verran että ois voinu tarjota. on vaan tuota matkaa sen verran ettei taida kannattaa.  se on melkein jos pultit ja mutterit ei oo nuljattu niin parin työpäivän keikka korjailla. veikkaan että tässä on kumminkin vähän enemmän kilkettä mitä kiinalaisen nelarin moottorissa.

konenikkari

#9
Tuo on paras sivu, minkä löysin aiheesta,
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?218174-Piaggio-water-pump-repair
Kannattaa lukea tarkasti, rivivälitkin  ;)
Ja kaikki sivut.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ei taida ehotellen lohkot haljeta? Kuumentaminen auttaa mutta silti jollakin pitää vetää.

Tilasin sen kampuraan käyvän kiilairroittajan jonka vedin voi käydä tuohonkin jos nyt koskaan sattuu eteen. Kiinalaisessa riitti pätkä lautaa ja rengasrauta repiä tiiviste irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.04.21 - klo:14:11
Ei taida ehotellen lohkot haljeta? Kuumentaminen auttaa mutta silti jollakin pitää vetää.

Tilasin sen kampuraan käyvän kiilairroittajan jonka vedin voi käydä tuohonkin jos nyt koskaan sattuu eteen. Kiinalaisessa riitti pätkä lautaa ja rengasrauta repiä tiiviste irti.

Ei taida piaggion moottori olla ytään kiinalainen, mutta kiitos.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.04.21 - klo:14:43
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.04.21 - klo:14:11
Ei taida ehotellen lohkot haljeta? Kuumentaminen auttaa mutta silti jollakin pitää vetää.

Tilasin sen kampuraan käyvän kiilairroittajan jonka vedin voi käydä tuohonkin jos nyt koskaan sattuu eteen. Kiinalaisessa riitti pätkä lautaa ja rengasrauta repiä tiiviste irti.

Ei taida piaggion moottori olla ytään kiinalainen, mutta kiitos.
Älä nyt innostu kuitenkaan liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Kiitti neuvoista, mahdoton tehtävä kerrostalomme alueella, sisälle en tietyn Joren mukaan todellakaan veisi, nyt skode löysi jo uuden omistajan ja minä kävin fillariliikkeestä käytety siistin fillarin itselle, taisi yli kymmenvuotinen mopoharrastus jäädä tähän?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

oot niin nopea noissa liikkeissäsi että ei perässä meinaa pysyä.. ;D oisha se skootteri kuntoon saatu vielä porukalla  ;D