Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway flash ja akku tyhjä

Aloittaja JK80, 25.03.21 - klo:11:26

« edellinen - seuraava »

JK80

Moi, nyt olis potilaana tollanen otsikon mukainen flässi, mopo on vaimolla käytössä ja se on jonkun aikaa tehnyt sitä että akku on välillä aina tyhjä, eikä siis tietenkään lähde käyntiin edes silloin.

Latausjännitteen olen muutamia kertoja tarkistanut, on ollut kunnossa, akku on pari kolme kk vanha, ostin uuden koska luulin että akku on entinen.

Mitäs sitten seuraavaksi?  jännitteensäädin? Vaikkakin se latausjännite on kohdallaan.

Coastside

Onko varashälytin ja miten nopeasti se tyhjentää?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

#2
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.03.21 - klo:11:58
Onko varashälytin ja miten nopeasti se tyhjentää?

Ei tietääkseni ole, mopo on kuitenkin päivittäin käytössä.

Ja siis juu ei ole mitään kaukosäätiä tms. piti oikein googlettaa tuosta hälyttimestä.

Coastside

Pitäisi mitata onko virtaa kun ei pitäisi olla tai ota akku ja seuraa pysyykö jännite.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

#4
No muutamina päivinä sitä olen mitannut ja täyttä on aina näyttänyt(12.6V), mutta niin vaan tänään oli mennyt tyhjäksi, sitä sitten tiedä mitä tuo vaimo sen kanssa oikein tekee ::)

No nyt tais selvitä, tulpanjohto oli ensinnäkin mennyt poikki, olisko tollanen melkein katkeamaisillaan oleva johto voinut haitata latausta, vähän huonosti toi oli käyntiinkiin lähtenyt tässä viime aikoina :o

konenikkari

Latausjännitteen pitää käydessä olla vähintäin 13,8V.
Lataa akku kertaalleen täyteen (48h latauksessa).
Akun tyhjenemiseen voi olla myös ns. luonnollisia syitä,
Jos startataan usein ja pitkään
jos ajetaan vain lyhyen matkaa kerrallaan
jos paikoillaan on ylitehoinen ajovalo
jos vilkku jää usein päälle
jos jarruvalo palaa jatkuvasti tai usein.
Näissä latausteho riittää juuri ja juuri
jos ei ole muita kuormia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#6
Minulla on skode pätkäajossa ja sahauttaa kylmänä pitkään. En ole tarvinnut ladata kotona. Käytän ajovaloa vain kun on tarpeen ja se on 25 W halogeeni. Parkkivalo on 10 W.
Akkua ei saa ladata pakkasessa. Se oli joku pakkaslukema missä akku ei lataudu lainkaan. Tosin ajajan into loppuu aiemmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

Kaikki asiat pitäis olla kunnossa, pitää noita valoja vielä tutkiskella. Meillä on myös toinen kiinalainen skootteri joka on myös samanlaisessa ajossa ollut nyt kesät ja talvet, kertaakaan en ole siitä akkua ladannut.

Mites muuten on mahdollista että sain mopon eilen käyntiin ilman akkua? Siis sen jälkeen kun olin vaihtanut sen tulpanjohdon. :o


konenikkari

Sytytys laitteisto on tuossa mopossa akusta riippumaton,
josta johtuen latauslaitteisto on tavallista pienempi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

JK80

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.03.21 - klo:18:31
Sytytys laitteisto on tuossa mopossa akusta riippumaton

Tämä on kyllä jännä asia, potkimalla en saanut käyntiin aikaisemmin, paitsi nyt kun siinä on se uusi johto.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: JK80 - 27.03.21 - klo:13:19
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.03.21 - klo:18:31
Sytytys laitteisto on tuossa mopossa akusta riippumaton

Tämä on kyllä jännä asia, potkimalla en saanut käyntiin aikaisemmin, paitsi nyt kun siinä on se uusi johto.
Mottorin pyörimisnopeus on sähköstartilla suurempi kuin polkaisemalla -> parempi kipinä
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

DC boxilla voi polkien olla parempi kun startti ei pudota jännitettä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

"Moottorin pyörimisnopeus on sähköstartilla suurempi kuin polkaisemalla -> parempi kipinä"
Taitaa riippua polkijan jalasta ja puristussuhteesta  8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos sais oskilloskoopin voisi olla tutkimisen paikka. Etuvastus vain pitäisi haarukoida isommasta pienempään päin kun on kilovoltteja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

Tästä tulikin mielenkiintoista :D

En ole nyt mopoon jaksanut tehdä mitään, kyllä se vaimo sitten taas ilmoittelee jos on jättänyt tien päälle ::)