Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly LX

Aloittaja Coastside, 07.03.20 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Coastside

#45
Ihmemutkia saa letkuun jarruputkesta jota voi letkunpätkillä liittää. Myyvät monen metrin kiepeissä.


Lattiatankin etu on vuotovarmuus. Letkujen kautta ei pääse paljoa huomaamatta vuotamaan. Kymcon letkujen selvä ylimitoitus ihmetyttää. Tankin liitin on 10 mm joka kapenee 8 mm suodattimelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Tuli puolimerinen kompuran rengasmittariin tarkoitettu pikaklipsu letku joka käy pumppuihinkin. Voin pumpata seisaaltani. Luulisi olevan itsestään selvä pumppujen varuste.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#47
Kaasuvaijerin kiinnityksen takertelu yllätti. Se jumi korvakkeeseen jo irrottaessa ja kun viilasin niin mutteri ei ole sormiherkkä ja tilaa ei ole työkalulle. Säätövara on loppu sekin. Se on tehtaan jäljiltä. Selitys on loppuun ruuvattu etusäätö.

Kun kallistaa kaasaria mahtuu paremmin vaijeria asentamaan. Sama seos-säätöä tehdessä.

Tein pullotankin sen varalta etten sen tankkia saa toimimaan. Kunnon telineellä ja letkuilla. Lappo alkaa ilmaletkuun puhaltamalla, ei imemällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#48
Toholla musta muovi uuden näköiseksi. Jalkatilan muovit on harmaantuneet.

Muovit on kiinni helpommin kuin kiinalaisissa ja muovit joustaa.

Suunnittelun laatua on se että esimerkiksi parkkivalossa on huohotinletku.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Ruosteettomuutta en lakkaa ihmettelemästä. Kiinalainen ruostui jopa ruosteenestomaalin alta. Letkutkin on pehmeitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#50
Bensapumpussa oli klassinen tiivistepinnan hapettuma kuin kaasareissa usein kun ne kuivavat käyttämättöminä. Hinkkasin puhtaaksi.Pumppu imee ainakin 40 cm joten kunnossa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#51
Harmi etten kuvannut skodea ennen muovien käsittelyä. On niin suuri ero sen harmaan ja nyt mustan muovin välillä. Muutenkin putsaan koko skoden. Noin 15 vuotta nuortui ulkonäöltään. Varsinkin katteen alla olevien osien pesu näyttää sen miltä ne näyttivät uutena. Laatu näkyy pikkuasioissa jotka on kiinankopiossa jätetty pois.

Kahvatupitkin sain puhtaiksi karhunkielellä. Pehmeä kumi on oikea jaskaimuri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Vain yhdessä liittimessä oli hapettumaa. Rasvasin jarrurasvalla kaikki. hammastikulla vain koskettimiin. Johtosarja on kumieristimin irti rungosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#53
Satulan lukon sanka puuttuu. Mittasin kokeillen millin langalla, kun ensin korvasin lukon jousen kuminauhalla jotta lanka kesti kokeilla. Paksusta rautalangasta sen taivuttelin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Imukaulan bakelliitti oli huolella runtattu rikki, niin että toisen vaarnan mutterin kierteet oli rikki. Onneksi on toinen ja kierteet saan korjattua. Tuohon kuuluu nyloc mutterit.

Venttiilit on ohennetuin varsin ja kanava juohevan tuntuinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#55
Kiinanpyörän sovitus toi esiin oudon yhteensopimattomuuden. mittarin pyörittimen ruuvissa oli erisuuntaiset hampaat. Mitat ja osien vaihto niiden kesken onnistuu niin että kymcon pyötitin käy välikappaleen siirrolla kiinalaisesta.

Loppuosa sovittelua oli hikeä. Selvitin mihin levy sen asettaa ja sille soviteprikka.  Kapeamman vanteen levy oli vastaavasti ulompana tasaten eroa. Toisen puolen holkki  alkuperäisen pyörän akselin tussimerkkien mukaan. 2 mm viilaaminen oli hikinen työ.
Sovittelun jälkeen vielä 4 mm pois, kun sen sain merkittyä akseliin sen oikean mitan. Keskitys on +-1 mm keskellä.

Etuakseli on oudon ahdas.

Kiinanpyörä on 1 kg kevyempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Olen hämmästynyt siitä miten monen puutteen kanssa mopo on ajettavissa. Tein 28 kohtaisen työlistan joista muutama on tekemättä. Osa on perushuoltoa kuten vaijerien rasvausta ja yleistä puhdistamista. Silti  vasta bensapumppuvika lopetti ajamiset.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#57
Talvipyörät vanteilla kun oli 30 eeron poistohinnalla kiinanvanteet, samat mille sovitin. Mitas pehmytkumirenkaat 108 nastaa ja kitkahetulat. Schwalbeilla ajoin monta talvea joten noitakaan en tarvitse heti uusia ja pyörien vaihdot on nyt helppoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#58
Sovittamiset menee uusiksi.Tuli 2.5 leveät vanteet ja pyöritin on se isompi. Fillyssä on 2.5 leveät.

Ei käy levykään kun keskireikä on liian pieni. Pulttijako on sama. Askelporalla saan reijän isommaksi.

Renkaat näyttää liki schwalbe iceman, mutta pyörempi profiili. Saa nähdä kun runttaan leveään vanteeseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#59
Levyn paikka on millin erolla sama jos työstän aiottuun tasoon. Vihreät vanteet on aika velmut punaisessa skodessa.

Vähän työstettävää paljolla työllä. Viimmeiset hituset levyllä tussia pois hinkaten.

Voiko olla että tekevät tehottomia jarruja? Ei purisi edes märkää näkkäriä. Voi että veetuttaa. Pallot pitää savuta stana, kun halutaan!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04