Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly LX

Aloittaja Coastside, 07.03.20 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tuli taloon. Karkinräikeä ja pienemmän oloinen kuin kiinaversio. Tankki on jalkatilassa. Poljin on tuossakin rikki (oli voitelun puutetta ja ruostetta) ja kahvakytkimet takkuaa. Ruosteeton putki on joko ihmemaalattu tai uusi? Hankin nähdäkseni erot kopioon käytännössä. Bensakorkki ja satula on virtalukolta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mökkelö

Siisä pitäisi olla mekaaninen öljynpaineenvaroituslätkä mittaristossa.

Coastside

#2
Paineettomassa se olisi ihme. Tuon ainoa paine on sen öljypatsaan paine kannesta alas. Ei heilu mittari. 1 bar vastaa öjyllä 13 m korkeuseroa. koneissa on 4-6 bar paineet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#3
Sain pitkään varastossa lojuneen yksilön. Vikaa on joka selittää seisonnan.  Mutta käyttökulumaa on vastaavasti vähemmän. Aurinko ei ole haalistanut mitään enkä ruostetta ole nähnyt. Vertailuksi on rankasti käytetty kiinankopio. Sen osat ja työkalut käyvät moottoriin.
Käyttöohjeessa on jostain syystä sähköliittimistä ja maininta että niissä on kumisuojat. En ole päässyt katsomaan, onko ne kaikissa. Se on suuri ero kiinalaisiin.
Putsari on erillainen ja ilmeisesti kuivalla suodattimella.
Varin kopan etuaukosta on letku runkoputkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mökkelö

Tekniikan maailma on aikoinaan tehnyt moposkootterivertailun ja sinä on mukana myös Filly.

Coastside

#5
Laatuero kiinankopioon on selvä. Tarakka on alumiinia ja pulttien reijät on teräsholkitettu ja rosteripultit on erikoiskannalla. Valuosa on osin ontto. Millähän senkin on tehneet.

Etujarru on kaksisylinterinen isoilla paloilla. Palat oli kuluneet symmetrisesti eli pitäisi toimia kunhan ehjän letkun saan.

Cdi on nelijohtoinen 2+4 liittimellä, kuraisessa paikassa

Kiinalaisen poljinosat käyvät. Erona on puolikasrattaan kokopitkä hammastus joka ei riko pikkuratasta jos kone potkaisee.






NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#6
Ajaa tuo on äärivakaa, siis kääntää pitää että tapahtuu mitään. Huiput vajaa 45 mittarin mukaan. Kuin uudella mopolla olisin ajanut. Hihnassa luki kymco ja näytti ettei koppa ole ollut irti. Kaikki pultit samassa tiukkuudessa.

Tuossa on 2,8 kW tehtaan specseissä. Sitä en tiedä miksi kiinalaisissa ei ole kuin 2,2. Teho tuntui.

Moottori on kiinni jotenkin nivelellä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Käynnistyi kylmässä hitaasti. Syy oli liian suuri tyhjäkäynti joka sulki ryyppypiirin.

Varissa oli ruostetta, ehkä pesuvesistä. Pari osaa vaihdoin sen vuoksi.

Ilmeisesti tuo on ajalta ennen päästönormeja kun mitään sen letkuhässäkkää ei ole. Muuten letkua on reilusti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#8
Katteet pitäisi ola kiinni samoin kuin kinalaisissa. Ruuvien irroituksen jälkeen koppa ei hievahda ja etupahvi on alareunasta kiinni tuntemattomalla tavalla. Huoltoohjeessa vain ruuvien poisto eikä muuta, edes hyviä kuvia.

Katemuovi on kimmoisampaa kuin kiinalaisissa joten ei niin rapeaa.

Endoskoopilla selvisi että etukoppa on ruuvattu tankoon ja takakoppa irtoaa ruuveilla. Etukatteessa on hakanen jonka toiminta ei näy päällepäin. Se on vain tiedettävä.

Virtalukolta on vaijerit korkille ja satulalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Mökkelö - 07.03.20 - klo:11:37
Siisä pitäisi olla mekaaninen öljynpaineenvaroituslätkä mittaristossa.
Siinä on öljykannun kuva mutta se on öljynvaihtovälejä muistuttamassa. Zonerissa oli myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#10
Jarruletkuun oli viritelty liitos muovipillillä ja risoilla klemmareilla joissa oli rautalankaa. Ehkä alkuperäinen oli katkennut ja ylipitkästä oli näön vuoksi kyhätty liitos, ellei sitten ole uskonut sen pitävän painetta.
Mallin alkuperäisiä osia on vaikea löytää ja letkussa muutaman sentin ylipituus haittaa. Tilasin 5 cm ylipitkiä ja metallikudoksisia. Tuossa on 85 - 87 pitkä. Saa nähdä miten käy?

Päitä ja letkua saa, mutta jos valmiilla selviän, niin en ala virittämään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Hydraulikkaa myyvät kaupat/huollot tekevät määrämittaisia teräspunosletkuja, sopivilla päillä, kytkimeen ja muihin DOT3/DOT4/DOT5 nestettä käyttäviin hydraulijärjestelmiin ei jarruihin. Toki se on aina omalla vastuulla, mihin näitä letkuja käytetään, jarruihin niitä ei saa tieliikennekäytössä "virallisesti" laittaa. Erikseen on myytävänä noita "leimattuja" teräspunosletku sarjoja. Katsastusta näissä ei ole joten ihan mahdotonta tuota on valvoa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#12
Myyvät huoletta täyttä roskaa jarruletkuina. Baotianiin tilattu pyki poikki kahdessa vuodessa ja jousti niin paljon etten kunnon jarrua sillä saanut. Jäykkä teräskudosletku ei tunnu nyt huonolta valinnalta. Fillyn alkuperäinen on hyvä kumiletku, jos vain jostain saisi.

Kova muoviletku vaatii oikaista. Panin puntin painoksi venyttää se suoraksai sen oltua kiepillä.

Ilmaus oli jumppaa kun vuoti tiivisteistä. Kun kiristin huolella niin onnistui. Alle desin veti systeemi.

Kiinasta tuli hitaasti kovia letkuja sopivan mittaisena.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#13
Ajelin hieman. Ohjaus on kankea verraten kiinalaiseen, jossa oli woblausta. Jousitus on mukava. Startissa on vielä outo päällemenon ongelma välillä. Muuten on kuin uusi mopo. Katselin jo uusia mutta kun puskissa oli jo niin muutin mieleni. Kuvat ketjussa on köynnösten valtaama Filly.

Peräkuorma ei haitannut ajamista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#14
Saisi kulkea nopeammin kuin tuon 40. En nyt muista oliko tuossa holkki, josta voisi hioa pois. Toisaalta taajamanopeutta tuolla ei ylitä vahingossakaan.
Teho riittää taajamassa hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04