Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

yamaha bws ei kiihdy eikä kulje kunnolla

Aloittaja Lumiaura, 18.01.20 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

Lumiaura

tuo röpötys taiski johtuu vaan huonosta tulpasta, hajos tänään uudella pelaa hyvin, nyt vähän kuivempi keli taas nii ei jäädy kaasarikaa nyt

Lumiaura

Ajoin aamulla 10km matkan, loppuvaiheessa hihna katkesi joka oli hyväkuntoinen. Äsken avasin kopan niin hihna tuhannen palasina ja tuuletuslevy heiluu löysänä vaikka kampuran pultti kireällä ja kaikki prikat välissä, Mistähän johtuu, on ennenkin lähteny samalla tavalla "irti" lisäksi miten mahtaa sen pultin saada auki ilman konetta?

joni_k

Jotakin puuttuu välistä. En tiedä onko kyseiseen skootteriin tehty semmoista lukitustyökalua  mitä kiina nelareihin. Startin hammaskehälle lukitus.

viisnelonen

Olisko siinä kasausvaiheessa kuitenkin mennyt jotain pieleen..

Nyt ilman hihnaa kokeile kiristää se ulompi laippa niin ettei se pääse liikkumaan. Jos ei onnistu niin siellä on liian ohut prikka tms (oletan että on mutteri kiinnitys eikä pultti kuten kirjoitit.

Alla lainaus toisesta topiikista.
"Itseäni toistaen...      Se mutteri jää helposti löysäksi mikäli hihna on hiukankin siellä välissä kanittamassa niin että se ulompi lautanen ei pääse vapaasti kiinnittymään perille asti. Tää on melko tavallinen virhe.

Millä pidit etulimpusta kiinni kun kiristit mutterin kiinni lenkkiavaimella ? Lenkki/kiintoavaimen käyttö vaatii mielestäni kunnollisen mekaanisen lukituksen etulimppuun jotta vois saada kunnolla mutterin tiukkaan ja vaatii sittenkin kunnon rutistuksen kun avain on vain n 20 cm pitkä, jos sitäkään. Suosittelen 30-40 cm vääntövartta ja mieluummin momenttiavainta.

Kasatessa rullat pitää pysyä paikallaan ja rullakupin olla tiiviinä pakettina koko ajan jotta rullat ei pääse liikkumaan ja jumittamaan rullakuppia leveämpään asentoon mikä tod.näköisesti estää sen ulomman lautasen kunnollisen asettumisen paikalleen ja siten myös  sen mutterin kunnollisen kiristymisen vaikka sen vetäis momenttiavaimellakin kiinni.

Taas kerran totean: Variaattorin kokoaminen on näennäisen yksinkertainen proseduuri mutta siinä on mahdollista tehdä lukemattomia ratkaisevia virheitä."
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Lumiaura

Viimeksi kiristin kaverilla paineilmapulttipyssyllä, mut mul oli se hihna kyl siellä silleen hollilla kun kiristin, heti ku saan jostain lainaan pulttipyssýn tai saan variaattorin lukitustyökalun niin koitan uudelleen ja tarkemmin, hyvin mahdollista tuo että hihna olisi jäänyt kanittamaan!

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Lumiaura - 18.02.20 - klo:17:30
Viimeksi kiristin kaverilla paineilmapulttipyssyllä, mut mul oli se hihna kyl siellä silleen hollilla kun kiristin, heti ku saan jostain lainaan pulttipyssýn tai saan variaattorin lukitustyökalun niin koitan uudelleen ja tarkemmin, hyvin mahdollista tuo että hihna olisi jäänyt kanittamaan!

Jep, mutta Kiinnitä ja tutki että se laippa kiinnittyy kunnolla ilman hihnaa ennenkuin alat sitä hihnan kanssa kokoamaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Lumiaura

Eilen pistin uudelleen kasaan ja kiristin pulttipyssyllä oikein kunnolla, nyt ajettu jo 50km ilman ongelmia,luulen että olin aiemmin liian varovainen pulttipyssyn kanssa ja jäänyt kummiskin liian löysälle!
Vaikuttaakohan 2mm heitto rullien korkeudessa paljon huippuihin, kävi ilmi että nykyisen virivarin kanssa (hebo next generation) pitäisi käyttää 17x12 rullia, nyt on kiinni 15x12 vakiokokoiset..

viisnelonen

2 mm halkaisijaltaan liian pienet rullat.. luulis tiputtavan huippunopeutta selvästi.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#83
Hihna nousee etuvarilla, täysillä kierroksilla n.3mm vähemmän, joten saattaa vaikuttaa, jos ei muut tekijät rajoita liikettä.
Mutta jos on, otsikon mukaisesti, kiihtymisvaikeuksia, saattaa olla vain eduksi  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

Enää ei ole niitä ongelmia, ne johtui putkesta tai kaasarin säädöistä :) mutta mietin vaan että kulkiskohan sit viel enemmän oikeil rullil, nyt menee joku 65 ja kiihtyy hyvin

A_sentaja

Kyllä enskapuolella laitettiin aikanaan tenttua tankkiin samassa suhteessa,kuin oli pronsentteja öljyä, tämä siis seoskoneissa, ei tuoreöljyvehkeissä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#86
Minäkin olen käyttänyt CastrolR30 ,nykyisin 747:ää, ja siihen tenttua.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)