Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa ET4 125:n yläkerta kilahti - a-pu-va

Aloittaja Primavera125, 22.11.18 - klo:21:24

« edellinen - seuraava »

Primavera125

Hello,

uusi jäsen täällä huhuilee. Itse ajelen Hexagon gtx 180:lla ja museo-Primaveralla, mutta hyvän ystävän ET4 125:lle kävi ohrasesti. Jotkut venttiilinvarren sokat tms. olivat pettäneet ja nyt on ainakin kansi, venttiilit sekä mäntä vaurioituneet. Vanha skoba, mutta  ähäkutti ajettu. Onko kellään ideoita, missä ja kuinka saisi järkevään hintaan laitteen vielä ajokuntoon? Ns. merkkihuolto on ylikallis ja myöskin vähän nostamassa käsiä pystyyn...

viisnelonen

Osia noihin saa hyvin mm ebayn kautta, niin uusia kuin käytettyjäkin.
Ensin pitäisi kyllä konetta purkaa niin paljon että pystyy hahmottamaan kaikki uusimistarpeessa olevat osat, sen jälkeen alkaakin pähkäily ko projektin järkevyydestä. Ongelmaksihan tässä tulee juurikin se että kuka homman tekee ja mihin hintaan ?
Mikäli uusiksi menee vain kansi+mäntä ja ehkä sylinteri niin saattaa olla vielä mielekästä korjata mutta mikäli projekti siitä laajenee niin työmäärä kasvaa ja hintaa tulee..

Täältä foorumilta saattaa hyvinkin löytyä joku joka ottaa siitä edullisesti  ns talviprojektin kun kärryllä toimittaa sen hänelle kotiin asti..  :D :D

https://www.ebay.com/itm/Vespa-ET4-125-Sfera-testa-del-cilindro-testata-di-motore-Piaggio-436578/262102402022?hash=item3d068543e6:g:RPkAAOSw5ZBWJXCN:rk:2:pf:0
https://www.ebay.com/itm/125cc-cylinder-for-Vespa-ET4-125cc-replacement-Piaggio/332875015894?hash=item4d80e5a6d6:g:efsAAMXQU6tQ~2eM:rk:27:pf:0&vxp=mtr

ps kannattaa selvittää missä muissa malleissa on sama kone, ainakin Sferassa näyttäis olevan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250


joni_k

ei toi yläkerta näytä sen vaikeammalle mitä perus kiinalaisessa nelarissakaan, ei tarvii ees vesien kanssa lotrata. melkein jos kannen irroittaa eikös samaan vaivaan kannata mäntä ja sylinteri vaihtaa. melkein sama että autosta repisi kannen irti ja kasais sen vanhalla jakopäällä.

Sepi6

Helpoimmalla pääsee kun vaihtaa koko moottorin, toisaalta VIN numero on siinä toisessa lohkonpuolikkaassa. Yleensä menee vaihtoon kansi, sylinteri ja mäntä, kiertokanki on saattanut myös saada osansa..
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Primavera125


Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

se on vaan että käytetyn moottorin kun ostaa ja vaihtaa..tiedä kuinka nopeesti se on kilahdus, ellei se ole jo valmiiksi kilahtanut taikka muuten vaan kulahtanu.

Coastside

Jos esitteessä on että kunnossa ja ei olekkaan niin ebay hoitaa että korvaus tulee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

niin meikäläinen ku on vaan niin epäilevä, nykyaikana kun tuntuu että kusetetaan niin paljon ihmistä kun vaan pystytään. muistan vaan ku kaveri osti oldsmobileen toimivan moottorin ja samantien tuo keitti kun oli saanu sen asennettua kiinni.en muista mitä muuta siinä oli rikki myös.