Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

Tuli hankittua reilusti ajettu ja vähän niin ja näin huollettu Kisbee 2011 4T. Ajattelin pitää tässä vähäsen projektipäiväkirjaa ja samalla kysyä neuvoja.
Mopo ei ollut käyntikunnossa ostettaessa ja kaasuttimen tutkimisen jälkeen selvisi että vähän on tullut osapuutteita kasauksessa ja väärä jousi jne... no mopo ei startannut vielä tuon puhdistuksen avulla ja siispä venttiilikoppa auki ja kappas imuventtiili kantoi. Venttiilien säädön jälkeen Kisbee heräsi taas eloon  8)
Nyt tilattuna on uusi kaasutin jossa kaikki osatkin ja seuraavana listalla olisi vilkkukytkimen vaihto. Saako tuohon pelkkää kytkintä vai pitääkö ostaa koko paketti? Suosituksia mistä hankkia?
Kisbeessä on vielä paljon pikkujuttuja mutta edetään palanen kerrallaan tässä projektissa ja pyritään että Kisbee on keväällä elämänsä kunnossa :)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

#2
Joo tuo sivu olikin jo tuttu. Mistäs kannattaisi tarrasarja ostaa? Lähinnä kylkien Kisbee tarrat.

Edit:
Ensimmäinen ongelma ratkaistavaksi. Skootteri täristää liikkeelle lähtiessä ja moottori yrittää keulia. Missähän vika? Toki tuo on pitkään seissyt niin voisko varissa olla ruostetarttumista?

Coastside

En tiedä mistä alkuperäisiä tarroja saa mutta tekstitarroja eri tyyleillä saa suomesta.

Varia kannattaa tutkia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

En kotimaista tarrakauppiasta löytänyt. Vinkkejä?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Tuon venttiilikopan kannesta lähtee krominen putki. Siihen putkeen kuuluisi varmaan tiiviste? Molempiin päihin?

Sepi6

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Nuo tiivisteet ei taida olla skotun toiminnan kannalta juurikaan merkityksellisiä, jos ei äänet häiritse.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Joo just tuo putki. Omasta taitaa puuttua molemmat tiivisteet, mutta eikö ne kannattaisi siellä olla?
Mukavaa että keskustelu on löytänyt lisää vastaajia  :)
Koitan ehtiä tuon variaattorin vielä purkaa niin saadaan lisää ihmeteltävää...

miccomus

Mikäs ratkaisu tuohon vilkkukytkimeen?

MORPA

#11
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 13.10.18 - klo:20:03
Mikäs ratkaisu tuohon vilkkukytkimeen?

En tiedä mikä siinä on ongelmana, kun et kerro, mutta kokonaisia kahvoja chinaman tarjoaa edukkaasti. Banggood on ainakin ollut ihan hyvä, en tiedä onko siellä sopivan näköisiä, mutta onhan noita kiinalaisia verkkokauppoja muitakin.

Tuossa jotain, ja jos eo ole oikea niin hinnatkaan ei ala itkettämään. https://www.banggood.com/search/scooterparts-left-handlebar.html
Liikennesika.

villain

Eikös tuo ole se ihan sama päästöjen vähennys turhake, mikä Kymcossakin on. Jos näin on niin on aivan turhake ja ite revin pois ja tuppasin reiät. Tarkoituksena työntää lisäilmaa pakokaasuihin, päästöjen vähennyksen takia.

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 10.10.18 - klo:20:46
Joo just tuo putki. Omasta taitaa puuttua molemmat tiivisteet, mutta eikö ne kannattaisi siellä olla?
Mukavaa että keskustelu on löytänyt lisää vastaajia  :)
Koitan ehtiä tuon variaattorin vielä purkaa niin saadaan lisää ihmeteltävää...
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

No ei se turhake poistu tiivisteiden pois jättämällä, pärisee korkeintaan. Tehkää sokeat laipat niihin ja siinä se. Joskus kun olen unohtanut noita tukkia niin ovat pitäneet mahotonta pärinää ja pörinää. Kymcon venakannessa on mun mielestä ihan vaan metallinen läppä, vähän kun kakstahtareissa joka päästää kampikammiosta paineet pakoputkeen ja imeksii sit taas SAC-systeemin kautta uutta ilmaa kampikammioon jolla voi tunkee ilmaa pakokanavaan. Hittoon koko systeemi välittömästi jos aiheuttaa pienintäkään ongelmaa.

Koko härvelin voi ottaa pois, mutta sinne on sitten imukanavasta letku, mikä on ihan helppo tukkia jos tietää mitä tehdä. Sen kromatun putken toisee päähän on tehtävä sokea laippa, eli siis semmonen jossa on reiät pulteille, mutta ei muuta. Se on vähän hämärä vekotin, mutta kun ottaa sen pois ja tukkii kaikki lähdöt ja menot sinne niin sitten se on poissa. Ei vaadi muita toimenpiteitä. Voi vaikka litistää letkutkin, mutta se ei aiheuta kun jatkossa ongelmia kun ne litistetyt letkut alkaa jossain vaiheessa murtumaan.

Aivan sama, ESSO.
Liikennesika.

villain

Alla tuo mikä Agilityssä on.
Eli imee pienen ilmansuodattimen läpi lisäilmaa pakokaasujen sekaan, kun kurkulla on alipaine.

Itse otin kaikki tuhon liittyvät rojut irti tein sopivat laipan tuohon pakoputkeen yhtyvään kohtaan. Vulkanisoituvalla teipillä tukin tuon suodattimen liittimen ja otin T-haaran pois alipaineputkesta, jolloin siihen jäi vain bensahanan imuputki.

Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011