Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tekniikan Maailman kiinalaisten vertailutesti

Aloittaja sale111, 02.06.08 - klo:00:53

« edellinen - seuraava »

sale111

moiks!! tuollaisen luin ja laitoin tuohon linkkiin,, joten ladatkaa..lukekaa..ja kommenttia/keskustelua aiheesta! http://www.badongo.com/file/9682749

Hemmo


Kinkster

Kiitos pdf:stä.

Ihmetyttää miten paljon nuo vertailun skodet veivät polttoainetta. Luulisi vakiopelien vievän hieman vähemmän.
Toiseksi ihmetyttää nuo nopeusmittarin lukemat.  Luin varmaan tuota taulukko jotenkin väärin mutta jäi semmoinen käsitys, että nopeuden ollessa 45 niin jokainen skode näyttää noin 40km/h mittarin mukaan. Yleensähän se on niin, että mittari näyttää 45 ja oikea nopeus on 40.

sale111

tuota nopeus mittari virhettä itsekkin ihmettelin ???

omassa yinkkarissa "mtx-5" niin ei heitä heitä mittari yhtään..pikemminkin

näyttää yhden alle mitä gps...

NightFly00

Tuppaa olemaan kaikissa "Uuden aallon kiinalaisissa" tuo homma että mittari näyttää alakanttiin.
Poliisit ei vaan tykkää tuosta, mullekkin narinaa tullut.

Pommi

Mulla kyllä näyttää ihan yläkanttiin, 67 mittariin niin 61 gepsiin. Ja ostettu alkusyksystä -07.

sale111

pitääpä joskus ottaa kuva kun toinen mittärista ja puhelimen gps:än lukemasta kun ajaa ja laittaa tänne se! asensin telineen kännykälle skootteriin.. hyvä seurata gps:ää samalla kun ajaa.

kekra

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 02.06.08 - klo:08:47
ihmetyttää nuo nopeusmittarin lukemat.  Luin varmaan tuota taulukko jotenkin väärin mutta jäi semmoinen käsitys, että nopeuden ollessa 45 niin jokainen skode näyttää noin 40km/h mittarin mukaan.

Taitaa kuitenkin olla nuo ilmoitetut lukemat todellisia nopeuksia eikä mittarinopeuksia. Näin uskoisin.

Takuulla ei jokainen näytä liian pieniä nopeuksia. Sehän olisi jo ennenkuulumatonta. Normaalitilannehan on juuri se päinvastainen.

Aika uskomatonta myöskin että ainoastaan Helkamassa on vakiona kierroslukumittari. Mullakin on jo pari vuotta vanha kinuski, alle tonnin mopo ja siitäkin löytyy tuo "ylellisyys".

Soliferista ei löytynyt testin mukaan mitään positiivista. Yllätys sekin.

Partanen

Mihin variaattorimopossa tarvitaan kierroslukumittaria? Kellokin olisi tarpeellisempi. Ja nyt ei puhuta siitä, että oikeiden rullien etsiminen helpottuu, vaan siitä mihin sitä kiekkamittaria tarvittaisiin, kun vaihteitakaan ei tarvitse kuskin itse vaihdella.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003


kekra

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 15.06.08 - klo:11:29
Mihin variaattorimopossa tarvitaan kierroslukumittaria?

Jaaha, enpä tiedä. Meinasin itsekin postata tuon edellisen kirjoittajan linkin  ;)

Kummasti sitä vaan tulee seurailtua kiekkamittaria ajon aikana. Melkeinpä useammin kuin nopeusmittaria. Mulla alkaa 8000rpm jälkeen punainen alue elikkäs "ylikierrokset" tulee siellä käyttöön. Kertaakaan en ole vielä onnistunut ylittämään tuota aluetta. En edes 80 pytyllä ja jyrkemmällä nokalla. Ei edes jyrkässä alamäessä onnistu.

Vakiona ei saanut kierroksia nousemaan yli 6000rpm edes alamäessä. Nyt saa 8000rpm asti, hikisesti. Mielenkiinnolla tässä odottelenkin kuinka paljon kierrokset nousevat 5g rullilla. Nyt on 5.5 grammaset.

Yllättävän paljonhan tuolle on käyttöä. Myös variaattorimopossa. Jos nopeusmittari sattuu hajoamaan niin näkeehän tuosta  kiekkamittarista myös nopeuden. Jos pitäisi kellon ja kiekkamittarin välillä tehdä valinta niin kyllä kallistuisin jälkimmäiseen. Kuten varmasti myös sinäkin  :-\

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Hemmo - 15.06.08 - klo:13:16
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=422.0

Joku on ainakin sitä mittaria kaipaillut.  ;D

Hemmo onkin hauska mies. Silti luetun ymmärtämisessä voisi olla toivomisen varaa. Kiekkamittari on kiva, kotituunaajalle. Mutta kello olisi käytännössä tarpeellisempi. Sillä kiekkamittarilla ei tee mitään sen jälkeen, kun säädöt on tehty. Siksi sitä kiekkamittaria ei ole joka mopoon laitettu, koska sillä ei ole oikeasti käyttöä. Se on kiva, mutta ei välttämätön. Sitä kiekkamittaria voisi verrata vaikka ahtopainemittariin, jolla myöskään ei ole mitään käyttöä, jos laitteet on kunnossa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Hemmo

On sillä varmaan sitten käyttöä jos nopeusmittarin vaijeri katkeaa  yllättäen. Ajetaan kierrosluvun mukaan ja nopeuden voi hahmottaa siitä. Omassa skootterissani ei kierroslukumittaria ole, mutta savenmaan myymässä lähes vastaavassa taas on. :D

kekra


Eihän tuota välttämättä tarvitse tietenkään mutta näemmä Helkaman mielestä se on edelleenkin tarpeellinen. Taitaa löytyä kalliimmistakin laatumerkeistä kuten vaikkapa pösöistä.

Onhan näissä halvoissa alle tonnin mopoissa muutakin turhaa kuten esim. kaukokäynnistys jolle en ole vieläkään löytänyt mitään todellista käyttötarkoitusta. Noissa testatuissa mopoissa ei tainnut olla yhdessäkään. Kuten ei ilmeisesti varashälytintäkään? Ei ainakaan mainittu. Sehän on jo ilmiselvä puute jos näin on.

Yksi mitä todella kaipaan on trippimittari joka näyttää sekin löytyvän Helkamasta. Kuten myöskin öljynpaineen varoitusvalo  :o  Sitä ei taida monestakaan moposta löytyä. Onkohan todella ihan "oikea" systeemi. Sama kuin autoissa?

kekra

Sitä vähän itsekin epäilin. Näyttää kuitenkin olevan Helkaman kohdalla ruksattuna kohta "öljynpaineen merkkivalo" mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Joku systeemi kuitenkin.

Kaksitahdeissahan se tarkoittaa vain öljynpinnan mittausta.