Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kummallinen vika uuden sylinterin kanssa...

Aloittaja Bussikuski, 01.06.15 - klo:10:11

« edellinen - seuraava »

Bussikuski

Eli siis vajaa 60km ajettu sylinteri ja mäntä ja sisään ajo siis menossa... tänään töihin ajellessa ajelin rauhallisesti mutta kuitenki vauhtia 45 mittarin mukaan ja hieman ennen perille pääsyä kuuluu kova ääninen buuuu ja tehot häviää sekä meinaa väkisin sammua muttei kuitenkaan sammu... 2 seissyt paikallaan ja kokeilin käynnistää ja yllätyksekseni lähti käymään ja tuntui olevan tehotkin tallella... kyseessä wanda motorilta ostettu 72cc/47mm sylinteri sarja... kysymys kuuluu missä on vika ja mikä sen aiheuttaa? ? Liian laiha seos ja lievä leikkaus???

Jos jollain hyviä ideoita saa niitä laittaa vaikka s-postiin

Phietala24@gmail.com


Petri

helkama sc-r

Tässäkään yhteydessä ei ole järkeä kertoa onko 2 vai 4 tahtinen.

jwalk

Ekaksihan tulee mieleen,että meni paskoo suuttimeen. Seisoessa sitten iertosi ja leijui kohokammion pohjalle. Voi tapahtua niin 2- kuin 4-tahtisillekin

Bussikuski

#3
Joo siis on 4 tahtinen... ja itsellä kävi mielessä että olis männän renkaiden kans jotain esim juntannu kiinni tai jtn mutta lähtee taas käymään niin kumosi hiukan itsensä...

EDIT:

Viime kesänä oli 82 kiinni ja siitä hirtti männän renkaat liinni ja jouduin hakkaamaan tappia irti 45 min ku oli oikeesti kovin kiinni ja mäntä tapinreikien ympäriltä halki...  sen takia kävi mielessä että jos olis saman tyyppinen vika... mutta 82 ei lähtenyt enää koskaan käymään ja tämä 72 lähtee

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Bussikuski - 01.06.15 - klo:12:44
Joo siis on 4 tahtinen... ja itsellä kävi mielessä että olis männän renkaiden kans jotain esim juntannu kiinni tai jtn mutta lähtee taas käymään niin kumosi hiukan itsensä...
Tuskin sentäs, se,ettei se ihan sammu, viittais just pääsuuttimen tukokseen. Tyhjäkäyntisuuttimestahan se vielä hörppii sittenkin, et jotenkuten puksuttelee ehkäpä

Bussikuski

Täysin totta tuokin ja perkele ku tullu hiuka ilman putsariakin ajettua ni joku paska tukkinu... mut avaan silti yläkerran tänään ja kurkkaan että mikä on?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Bussikuski - 01.06.15 - klo:12:49
Viime kesänä oli 82 kiinni ja siitä hirtti männän renkaat liinni ja jouduin hakkaamaan tappia irti 45 min ku oli oikeesti kovin kiinni ja mäntä tapinreikien ympäriltä halki...  sen takia kävi mielessä että jos olis saman tyyppinen vika... mutta 82 ei lähtenyt enää koskaan käymään ja tämä 72 lähtee
Sulla oli varmaan ihan vakiokansi tuossa? Sehän on todettu monasti varsin lyhytikäiseksi iloksi 82cc kanssa. Vauriot viittais ihan mäntä-kansi kosketukseen

Bussikuski

#7
Ei ollu ku isovena kansi... ja silti teki sen ja männän päällä ei ollu vaurio jälkiä

EDIT:

Nyt kun tulin töistä takerteli ekan 500m ja sen jälkeen rupes toimimaan normaalisti... otan kuitenkin kaasarin ainaki auki tänään vielä...

helkama sc-r


Bussikuski

Otin eilen kaasarin käsittelyyn ja annoin muuten koneen olla rauhassa vika oli siis kaasarin puolella ja nyt kulkee sopivasti...
Ja tämän päivän ohjelma on öljyjen vaihto...

Onko suosituksia?

helkama sc-r

Halvinta mitä kaupasta löytyy, kaikki voiteluöljyt voitelevat riittävällä tavalla.

jwalk

Joo, ei tarvi olla mitään huippukamaa..Tuota minä oon käyttäny näin lämpimänä vuodenaikana:http://www.motonet.fi/fi/tuote/599504/Motox-Super-15W-40-SLCFCG-4-1l
Äläkä sitten väännä sitä pohjaproppua hampaat irveessä kiinni, menee jengat yllättävän helposti...

Bussikuski

Okei no toi proppu juttukin on hyvä tietää... kiitos tästä!

Coastside

Kun ottaa huomioon koneen toleranssit ja kuormtuksen korkean ja kohtuuttoman väliset vaihtelut, on parhaiten öljyjen välttely kuin koettaisi potkia kulkusiaan. Kili kili vaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Mopon viritysaste on erittäin matala lähes mihin muuhun tahansa vekottimeen verrattuna, ei sillä ole mitään merkitystä mitä moottoriöljyä käytetään.