Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

purejet ruiskun muuttaminen kaasuttimeksi

Aloittaja jokke-poika, 04.11.14 - klo:22:10

« edellinen - seuraava »

jokke-poika

Piaggio nrg mc3 ruisku rikki, meinaan laittaa kaasuttimen. Onko kellään kokemuksia, onnistuuko miten?

Coastside

#1
Riippuu sähkötyökokemuksestasi. Hanki jonkun romutetun piaggion sähköt ja kaasari ja rakenna. Sama kaasarimallina on helpoin. Voit sitten myydä ne ruiskukilkkeet pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Ei kai siinä sähköt uusiksi mene, riittää varmaan kun laittaa kaasarin kiinni.

Coastside

#3
Riippuu onko ECU mennyt vai suutin. Jos kipinä tulee niin kaasaria vaan. Tosin se vaatii sen kaasuläppäanturin asentotiedon ECU:lle. Sitä korvaamaan voi panna potikan joka vastaa läppäanturia. Suutin on sama kuin autoissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jokke-poika

Ruiskun suutin ilmeisesti rikki, kipinä tulee. kaasutin tilattu, kerron kun on asennettu kuinka kävi.Jos jättäisi kaasuläpän asentotunnistimen kiinni piuhoihin
niin onko läpän asennolla vaikutusta?

Coastside

Se vain kertoo kaasuläpän asennon ja ruokkii sen mukaan. Vastaava potikka olisi piempi mutta jos jätät niin auki asentoon. Kokeile. Sen ruiskusuuttimen voi saada vaikka romiksesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Kaasuläpän asentotunnistinta ei tarvita kun laittaa kaasarin.
Suuttimien kunnon voi varmaankin mitata.

Coastside

http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?k=26%2C373&q=&action=+Hae+

Hyvä romis etsiä vastaavaa kun on kuvatkin. Kunnon testaukseen tarvitsee irroittaa ja katsoa toimiiko. Se pitää sumuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#8
Jos haluaa että ECU:n kipinät toimii, pitää asennontunnistin olla ainakin kiinni liittimessä.
Asennontunnistin, alkuperäisillä sytytyslaitteilla, vaikuttaa myös syttyennakkoon.
Kaikenkaikkiaan, pienivikainen suorasuihku taitaa olla halvempi korjata kuin vaihtaa kaikki vaadittavat osat kaasutinversioiksi.
Eriasia on jos löytäis kaikki kaasariversion osat puretusta laitteesta.
Onnea yritykselle  :D ja pidäthän meidät, asiasta myös kiinnostuneet, ajan tasalla  :D

PS. todella kummallista on että ATKlaitteeni jossa on myös nettitoiminto, ei löydä yhtään sivua jossa olisi ko. asiaa käsitelty  :-[
Ehkä en vaan osaa  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.11.14 - klo:12:06
http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?k=26%2C373&q=&action=+Hae+

Hyvä romis etsiä vastaavaa kun on kuvatkin. Kunnon testaukseen tarvitsee irroittaa ja katsoa toimiiko. Se pitää sumuttaa.

Johonkiin  ranskalaisiin ehkä renaulttiin sopiva siemensin valmistama suutin taitaa olla noissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jokke-poika

Nyt on kaasutin kiinni  ja koeajot suoritettu,  toimii .Ilmansuodattimen joutui ottamaan pois ja tekemään pikasuodattimen  ( kävi liian rikkaalla omalla suodattimella)  . kaasutin mallia tarvike  59 euroa (http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-hurricane-tahtinen-kaasutin-keeway-generic-tarvike-p-22054.html.
asentotunnistin piuhassa kiinni ja aukiasennossa, muissa asennoissa ei käy niin hyvin. Sähköryypyn kytkin takavaloon.  Vielä vaatii bensan ja ilman säätämisen kohdilleen, suutinta pienemmäksi neula on jo ala-asennossa. Alipaine bensahana tankkiin. Kannen ruiskusuuttin pois ja reikä tukkoon ( nyt suutin + ruisku paikoillaan ilman sähköjä  liittimet irti teipattuna )
Yllättävän tehokas on tälläkin kaasuttimella, kunhan saa säädöt kohdilleen voi aloittaa muksujen kanssa ajoharjoittelun.

Coastside

Suutin taitaa kärähtää piloille koska bensa ei jäähdytä sitä. Rikkihän tuo saattoi jo ollakkin ellei sitten sähhköisesti
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kiitos palautteestasi :D, teetä sorvarilla palikka joka korvaa koko bensa ja ilmasuutin paketin.
Voit sen sitte kiinnittää samoin kuin alkuperäosat.
Tämä vain siksi, että, mielenkiinnon kehittyessä ehkä haluat palauttaa tekniikan entiselleen  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Mitenkä laite toimii nykyisin, jäikö ylimääräisiä osia, myytäväksi.
Itsellä vastaava projekti, tosin en vielä päättänyt korjaanko ruiskun vaiko asennan kaasuttimen.
Käytettyjä kaasutin ym osia  ei vain tahdo löytyä :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jokke-poika

Hyvin toimii  ;D, ilman/bensan suhteen kun sai kohdalleen.Tein ilmansuodattimen superlonista ja suutin 55.
Nyt ajettu n:500km. Kulutus n: 4l/100km. Kulkee vakiovälityksillä 55km/h.
Bensapumppu ainut ehjäksi jäänyt osa mitä jäi, voin myydä.
Minä ainakin kannatan kaasutin malli (vähemmän vika kohteita ) bensaa menee varmaan vähän enemmän, mutta näillä kilometreillä ei haittaa.
Tuo kaasutin oli ainut mitä ostin, ilmansuodinkotelo ja kaasuvaijeri on ruiskun. Ilmansuodinkotelo kävi suoraan, kaasuvaijerin päätä piti viilailla.
Kannessa ruiskusuutin paikoilla, piuhat vaan irroitin. Eli eikun ajoa  :D :D :D