Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vaijerit ym 121 primavera -79

Aloittaja mauni68, 12.04.08 - klo:17:42

« edellinen - seuraava »

mauni68

Moi, noviisi kyselee miten vaijerit saa helpoimmin paikoilleen.
Kyseessä vaihteet, kytkin ja kait siinä samalla menee kaikki.

Miten ne pujotellaan sieltä välistä vai puretaanko koko hässäkkä vaijerien vuoksi?

Aiheuttaako toisen vaihdevaijerin katkeaminen käynnistyspolkimelle jotain. Poljin alkasi "lyömään tyhjää", kuin olisi kytkin jumissa!?

Toivottavasti tämä oli mahd. selkeästi kerrottu!

kiitos

Coastside

Vaijerivedoista yleensä:
Vaijerissa on kaksi valettua päätä, joilla ne kiinnittyvät mekanismiin tai puristusliittimellä, jossa on kela tai vipu, jolla se liikkuu tai se liikuttaa sitä. Joko jousikuormaa vastaan tai kahdella eri vaijerilla, jotka vetävät vastakkaisiin suuntiin. Vaijerit ovat joko runkoon kiinnitettyjen ohjureiden, rissojen tai kuoren ohjaamia.
Kulutusosina niiden vaihto on tehty helpohkoksi ja niitä siten myydään kuorineen ja päineen.

Käynnistyspoljin ei ole kytköksissä vaijerivetoiseen muuhun systeemiin, vaan sillä on oma itsenäinen mekanisminsa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Mikäli käyttää irtovaijeria (ja erilliset liittimet, ei siis valettuja päitä), voi uuden vaijerun sitoa vanhan vaijerin irroitettuun päähän ja kiskoa vanhan vaijerin avulla uudelleen paikoilleen. Sen jälkeen päät paikoilleen. Toiset ovat jättäneet myös vaijerin kuoren paikoilleen ja ujuttaneet pelkän "vaijerin" vanhaa kuorta pitkin oikealle paikalleen. Tämä ei kuitenkaan usein onnistu, sillä vanha kuori on täynnä ruostemoskaa ja uutta vaijeria ei saa riittävän hyvin liukumaan kuoressa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04