Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Prikan Poisto (Aprilia SR Factory).

Aloittaja Jwnas, 23.04.11 - klo:16:43

« edellinen - seuraava »

Jwnas

Moro , haluisin tietää miten ton variaattorin prikan saa irti ( Aprilia SR Factory) kun itse en mikään mopoekspertti ole niin haluisin vähän neuvoja ennen kuin yritän itse mitää säätää :D ja miten tuo prikan hiominen (?) hoituu , siitäkin olen lukenut , eli haluaisin tietää huiput , ja jonkinlaista ohjetta :D

Kiitän.

PS. tästä varmasti aihetta löytyy (?) mutta päätimpä nyt tehdä...

Schwuntz

#1
Ensin otat varin kopan irti (Omassa oli 8kpl 5mm kuusiokolopultteja). Sitten variaattori on jo tarkasteltavissa. Edessä on etuvariaattori, sitten mennään oikealle päin niin tulee hihna ja lopussa kytkinpaketti. Prikan poistossa keskitytään etuvariaattoriin. Ongelmana vain on, että päässä on eräs pirulainen mutteri joka on ainakin tehtaan jäljiltä kiristetty helvetin tiukkaan. Pulttipyssyllä avaaminen on helpointa, mutta samalla voi kampiakselilta kulua kierteet pois. Voi sen avauksen suorittaa muullakin työkalulla (Räikällä, jakarilla...) jos keksit miten saat variaattorin lukittua ettei kone pyöri mutteria irrottaessa.

Kun saat mutterin irti, ota se ja tuulettaja pois, sitten siinä heti ekana hihnan alla on se prikka niin sen otat irti. Sitten vain pistät hihnan takaisin hollille ja laitat tuulettajan paikalleen ja kasaat. Mutteri kannattaa kiristää ihan räikällä niin ei ole vaaraa että menee liian tiukalle. Pistät sen vaan niin tiukalle kun saat paljain käsin niin se on hyvä. Jos kiristät räikällä tai jakarilla niin kannattaa variaattori taas lukita paikalleen kuten teit avatessa, muussa tapauksessa voi käyttää pulttipyssyä. Pulttipyssyllä kannattaa kiristää hellävaroen tai käy huonosti. Sitten koppa kiinni ja testaamaan :)

Ihan yleispätevät ohjeet, olen kuitenkin kuullut että aprilioissa prikka on vähän erilailla kiinni. Joka tapauksessa helppo homma eikä vie ensikertalaiseltakaan aikaa kuin 15min max. :)

PS. Omassa apikassani huiput nousivat sinne ~70km/h paikkeille tuon operaation jälkeen, eli aika piristäjästä on kyse.