Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX50 prikan poisto?

Aloittaja Samsonik, 10.04.11 - klo:17:38

« edellinen - seuraava »

Samsonik

Hei!
Olen tässä jo netistä muutamia ketjuja lukenut tuosta prikan poistosta, mutta asia ei ole kauheasti meikäläiselle auennut. Eli kuinka tämä prikan poistaminen käytännössä onnistuu? Joskus on tullut koitettua variaattori koppaa avata, mutta pultit tuntuvat olevan toistaan vaikeammissa paikoissa. Olisiko jollakin tarjota kuvia, kuinka tuo poistetaan.

Vespa tosiaan menee sen 45km/h ja huutaa hoosiannaa ylämäissä. Olisi mukavaa saada potkua tähän menopeliin ja ellen ole väärin käsittänyt niin prikan poisto nostaisi nopeuden 55km/h.

Samsonik

Coastside

Prikka on etummaisessa variaattorissa se joka rajaa välityksen sallittuun nopeuteen kun moottorin kierrosrajoitin rajaa huippukierrokset. Se miten moottori ottaa sillä välillä kierroksia etenkin ylämäkeen, riippuu rullien painon ja vastapainejousen jäykkyyden suhteesta.

Kiinalaisosiossa on paljon yleipätevää ohjetta muutosten tekoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MikSam

#2
Mulla taisi olla Workshop manual(latautuu PDF:nä) käytössä kun omani avasin. Pumaskasta löytyy hyvät ohjeet miten variaatori avataan. Vinkkinä voin sanoa että kannattaa yrittää pitää käynnistyspoljinmekanismi paikoillaan kannessa, se on vähän inhottava kasata ja virittää jousi jos se pääsee "pullahtamaan" pihalle.
Kun variaattorin koppa on auki prikan poistaminen on varsin simppeli toimenpide.
Pulttipyssy kannattaa olla käsillä sillä se on ehdoton apuväline itse variaattoria irroitettaessa.

Edit: linkkiä korjattu.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.