Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Alakerran huolto Aprilia SR 25tkm takana

Aloittaja Kodos, 16.01.11 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

Kodos

Alkaa skootterilla olemaan 25tkm takana ja ajattelin nyt  huoltaa alakerran (ensimmäinen kerta tälle mopolle.)
Kumpi olisi järkevämpää vaihtaa pelkkä kiertokanki vai koko kampiakseli? Kiertokangen asennetuksen kanssa hintaan tulee eroa 10-15e, kannattaako siis maksaa pikkuisen enemmän ja vaihtaa kaikki kamppeet.
Skootteri on 2-tahtinen ja kuristuksia vain poistettu eli aika vakio :)
Olisivatko nämä laadukkaita?
http://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_78/products_id/386/osCsid/9ts075fkf1r5en4gcum8o6int2 tai
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/aprilia/sr/2002/kampiakselivaaka-mootminarelli/
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

Oletan että kysessä on Aprilia SR?

Onko jotakin tärkeää syytä, miksi kampura / kiertokanki pitäisi vaihtaa. Ei nuo kilometrit periaatteessa ainakaan vielä sitä edellytä? Kun purat alakerran, niin kampuran stefat vaihtoon, laakereiden (peti) tsekkaus (voi nekin vaihtaa kun eivät paljoa maksa), neulalaakeri ja mäntäsarja. Tietysti kaikki uudet tiivisteet. Tietysti se kampura ja kiertokanki kannattaa tsekata väljyyksien ja kierouksien suhteen. Jos ehdottomasti sen kampuran haluat vaihtaa, niin:
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/aprilia/sr/2002/kampiakselivaaka-mootminarelli/
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

huoltomies

juu ei tartte tehdä mitään ainakaan ennen 35tuhatta,kamulla samallainen kun sulla ajettu kohta 49tuhatta mitää ei ole tehty,perään öljyjä vaihdeltu!