Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ajokokemuksia Vespalla

Aloittaja MikSam, 05.05.10 - klo:12:49

« edellinen - seuraava »

MikSam

Täällä LX:ssä ensiasennusrenkaana on Michelin Pilot City, tiedä sitten onko huonompi tai/vai parempi kuin Pirelli.
Aluksi tuntui jokseenkin liukkaalta (muttei missään vaiheessa lurjulta tai "löysältä") mutta nyttemmin kun mittarissa on n. 490 km alkaa renkaat ilmeisesti olla sisäänajetut ja toimia parhaalla mahdollisella tavalla. Minusta ihan jämäkän tuntuiset, jos näin voi sanoa näin pienistä renkaista. Kaverilla on 330mm pallo takana Hajabusassa (levitetty haarukka) ja se kaiketi on (pakkokin olla) aika lailla jämäkkä fillari.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Victoria

Minulla on kummassakin LXssä Michelin Pilot City edessä ja tuntuu hyvältä valinnalta eturenkaaksi.
Pilot Cityssä on erittäin vahva runko jonka vuoksi se ei ole takarenkaana mukavuusominaisuuksiltaan miellyttävä. Pilot Cityllä takapää "paukkui" kanttareiden yli ajaessa.

Takarenkaana minulla on toisessa LXssä Sava ja toisessa Duro. Sava on näistä kahdesta ajo-ominaisuuksiltaan parempi. Eron huomaa erityisesti kaarreajossa jossa perä on jämäkämpi.
_________________
Vespa LX 50 4T vm. 2007
Vespa LX 50 4T vm. 2005
Linhai 300 4x4 vm. 2006
Monark 349F vm. 1961

MikSam

Renkaat on selvästi parantuneet kilometrien (n. 610km) myötä mutta kyllä nuo kaivojen kannet edelleen tuntu kaarteessa tänään liukkaalta. Ilmeisesti liukkaus on enemmän valuraudan ominaisuus kuin renkaan.

Muutoin on ollut edelleen hauskaa ajella. Vespa toimii todella hyvin, kääntää katseita ja hymyilyttää, myös itseä.
Toisaalta entistä enemmän on alkanut tuntua että moskoja ohitellaan ihan vaan siksi että se on mikä on. Ei sen niin väliä kuinka kovaa milläkin rajoitus-alueella mennään, aina sieltä se joku ohi lähtee. Ihme touhua.

Eräs Vespaan sinänsä liittymätön asia: mulla huurtuu visiiri. Kypärä on semmonen avopotta koko-visiirillä ja ottaa aika tavalla pattiin kun linssi huurtuu. Kokeilin Liquid Molyn super-hyper-antifog-puhdistussprayta mutta joko mömmö on vanhentunutta tai epäyhteensopivaa visiirini kanssa; aine ei joko pysy tai paksummalti suhauttaessa se "halkeilee" ja aiheuttaa optista harmia. Ihan paskaa kamaa jos minulta kysytään. Alkoi kiinnostaa ihan oikea avokas ja siihen ne semmoiset lentäjä-lasit, ainakin tyyli olisi kohdillaan. Ainoa harmi siitä olisi se että pitää kaivella iltaisin itikoita hampaiden väleistä.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Samppa

#33
Itsellä on sekä avo että umpi. Jos olisi pakko valita vain yksi, ottaisin umpikypärän. Tuolla Vesisade ja Märkä visiiri topicissa on hyvin asiaa.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=302.15
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

MikSam

Lainaus käyttäjältä: Victoria - 22.05.10 - klo:08:54
Takarenkaana minulla on toisessa LXssä Sava ja toisessa Duro. Sava on näistä kahdesta ajo-ominaisuuksiltaan parempi. Eron huomaa erityisesti kaarreajossa jossa perä on jämäkämpi.
Minkäslaisilla kuvioilla nämä on, tai jos oikein mallimerkinnänkin muistat niin olisi kiva vähän tutustua kun jossain vaiheessa tarvii kuitenkin vaihtaa noi barumit...
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

tseitsei

Lainaus käyttäjältä: MikSam - 17.05.10 - klo:11:51
Minulla ei ole ajokokemusta moskoista kuin >20v sitten serkun Passolalla, 2009 syksyllä Kyproksella zäpädäidää-merkkisellä 2T-koneisella sekä nyt Vespalla; etu on selvä Vespan hyväksi. Nelari (ainakin tämä 4-venttiilinen malli) vääntää hyvin "äänettömyydestään" huolimatta eikä tosiaankaan haise.
Rajoitukset paikallaan kulkee noin 50 km/h mittariin, rajoittamaton CDI on tilattu ja huollon mukaan se paikallaan moottori toimii niinkuin se on suunniteltukin ja nopeus riittää kaikkiin kaupungin rajoituksiin ja poliisi ei edelleenkään kiinnostu.


Paljon tuollainen CDI maksaa ja löytyykö sellainen helposti ?

MikSam

Huoltoliike ei koskaan ilmoittanut muppalan saapumisesta enkä ole kysellyt. Kulkee kuitenkin ihan vakiona ilman variaattorin holkkia sen n. 58 km/h niin se piisaa mulle.
En ole easypartsilta itse löytänyt etsinnöistäni huolimatta neliventtiiliseen malliin käypäistä CDI:tä. En ole CDI:tä heidän e-mail - palvelustaan kysynyt mutta suuttimia kysyin ja vastaus tuli niin nopeasti että otin niitä heti useita.
Eli kannattaa varmaan kysyä easypartsilta.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.