Moposkootterit > Yleinen tekniikka ml. ongelmat ja niiden korjaus

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

(1/627) > >>

titan:
Hyvä että tuli tämmönen mahdollisuus kysellä tyhmiä..ELI oon miettinyt onko skodessakin vaihteet..onhan se variaattori vehe jossa ei tarvi kun kaasua käyttää niin skode liikkuu..mutta välillä kun enempi kaasua vääntää tuntuu kun
nakkais isompaa pykälää päälle..mulle ei tietoa/kokemusta näistä variaattori vehkeistä mutta käteviä on  kun ei tarvi sen kytkimen/jaka/käsi vaihteitten kans punoa..(niistä on kokemusta muutaman moottoripyörän,pappatunturin aikoinaan omistaneena silloin nuorena joskus ::)

Coastside:
Uudessa TM:ssä on taulukoitu kiihtyvyys eri nopeuteen variaattorimopoilla. Niissä on selviä eroja, joten loikan tunne on aitoa, vaikka variaattori vastaa väännön ja vastuksen suhteen periaatteessa portaattomasti. Vastus riippuu nopeudesta monimutkaisen prosessin kautta.
Asiaan vaikuttaa moottorin vääntökäyrän ja varin säätöjen lisäksi mm. ilmavastus, pyörien massa, koko, jousitus ja  renkaat.

Asiaa voi mopostaan tutkia kiihdyttämällä ja mittaamalla väliaikoja sekuttikellolla ajat eri nopeuksiin. Kännyissäkin on sekkareita, mutta käyttö on kömpelömpää. Sitten vain käyrää piirtämään.

openflow:

--- Lainaus ---ELI oon miettinyt onko skodessakin vaihteet..
--- Lainaus päättyy ---
No periaattessa  voisi sanoa skootterissa olevan vaihteet. portaattomat(äärettömän monta) ja automaattiset.

Partanen:
Tai sitten voisi sanoa, että siinä on automaattisesti muuttuvat välitykset. Koska tavallinen otto-moottori toimii kovin kapealla kierrosalueella, tarvitaan voimansiirrossa välityksiä, että ajokilla voi ajaa sekä hiljaa, että "kovaa". Variaattori ei vaan ole energiansäästön kannalta mikään tekniikan riemuvoitto, mutta kustannuksiltaan edullinen automaattivaihteistoon verrattuna.

Johnny:
Mistäs "vaihteistoöljyt" tarkistetaan/lisätään/poistetaan?? Ei näy mitään proppuja?!!?
Pärrä on Italjet Velocifero -97

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta