Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Stalker NKD -08

Aloittaja janite2, 24.08.09 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

janite2

Jepjep.

Sattuuko kukaan tietämään minkäkokoiset rullat on Stalker NKD:ssä. Samoten remmin mitat... Sais neki uusittua samalla ku prikka lähtee kohti kuuta...


Tietty, jos jollain on tietoo korjaamokäsikirjasta, vois vinkata tänne... Samoten käyttöohjekirjasta...
Helpottas hieman elämää...

Samppa

Rullat on 95prosentin varmuudella 8 grammaiset. Hihnasta ei ole tietoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Juu, paino on varmaan tuo 8g, eikä siitä varmaan tarvi paljoa poiketa, mutta niiden fyysisiä mittoja, elikkä ulkomittoja olisin tarvinnu...
Paikalliselle diilerille en mene, johtuen niiden m****sta asenteesta...

Hommaan osat jotain muuta kautta...

Samppa

Taitaa olla samat kuin Piaggio Libertyssä, eli 19x15,5... Hihnana 811x18,5x8.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Jep.
Rullat oli 19x15,5... Ja painoa oli 8grammaa... ;D

Tuossa mietin, jotta jos sinne tunkis hieman kevyemmät rullat, niin vois tuota kiihtyvyyttäkin tulla, kun kuitenkin kuski painaa ajokamppeineen 103kg...
Mietin jotta jos 7-7,5grammaset sinne askartelis...

Prikka lähti "kohti kuuta". Ja tässä disabloidaan tuo pakokaasujen takaisinkierrätys, päivänä jonain... Muuten saa olla vakiokuosissaan, jotta säilyy luotettavuus...

Jaa, takavarissa näytti olevan punainen jousi, onkohan siellä käyny joku???

Samppa

Rullat pitäisi olla sellaiset, että kone kävisi optimikierrosalueella (tehoalueella). Jos kone käy kovilla kierroksilla (kansanomaisesti huutaa), niin painavampaa rullaa alle (usein jos muutakin viriä). Jos taas jäädään optimitehoalueesta, niin kevennetään. Tyypillisesti kevennetään (lue vaikkapa tuolta Kiinalaisosiosta), mutta EI kuitenkaan aina lueppa esim.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1464.0

Osta muutama sarja eripainoisia ja testaa.

Taitaa olla takavarissa joku käynyt jo aikaisemmin.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Juu, tiedän tän rullahärdellin... Edes kaks täysin samanlaista skootteria ei toimi samoin samanpainoisilla rullilla...
Ja nuitten kiinanihmeiden kans on tullu nysvättyä... öö... riittävästi... ;)

Njoo... Meinaan kuitenki vähän tää tuntuu laiskalta ja ponnettomalta, joten jos sitä sais operointikierroslukua ylöspäin...

Vähä vaikee sanua, ku ensimmäinen tällänen "merkkiskootteri". Kinuskien kans ei olis tällästä ongelmaa... :P

No, tutkimma asiaa... Rullasarja näytti maksavan Stormilla 8.50e, eli ei kallis...

A_sentaja

Myös se takavarin jousi vaikuttaa siihen miten kone käyttäytyy. Jos se on jo kuoleentumaan päin, niin optimista jäädään ja pahasti. Jousi on kulutustavara siinä missä rullatkin. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: janite2 - 25.08.09 - klo:22:17
Njoo... Meinaan kuitenki vähän tää tuntuu laiskalta ja ponnettomalta, joten jos sitä sais operointikierroslukua ylöspäin...
No sitten ei muuta kuin hieman kevyempää rullasarjaa. Ota vaikka pari testivaihtoehtoa ja säädät niillä. Kuten A_sentaja laittoi, kannattaa myös tuo jousi tsekata. Periaatteessahan tuo jousi arvioidaan ns. vapaamitan perusteella (esim. Libertyssä minimissään 110mm).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Juu, pitää poiketa... Ajattelin hakia tuntumaa 7,5grammasilla ja 8,5grammasilla... Sitteppähä näkee miten homma lähtee eteneen...

Juu, ja se jousi vaikuttaa kuitenkin ihan "jäykältä" ja oli aikas puhdaskin, eli ei se siellä kauaa ole ollu... Ja tuolla mopolla on ajettu vasta 2600km... Ja vuosimalli on -08...


Nooh, piiiitkä talvi on tulossa... Aikaa askarrella... ;D

janite2

Noniin. Kaasarista kaivettu sellainen reikälevy pois, ilmanputsariin kairattu pari hengitysreikää lisää ja pääsuutin vaihdettu 78:ksi...
Kulkee ja vetää, mutta ei "kiekase" kunnolla, vaan on astmaattinen...
Elikkä putkessa on nää "hukkaputket" ja varmaan joku rajotinlevy vielä... "Narraamalla" saa vauhtia, mutta väärä liike, niin hyytyy...

En sitte viittiny alkaa rikkomaan alkuperäistä putkea, joten ostin LV:n teharin...

Mutta mutta, minkähänkokoista pääsuutinta sinne sitten alkaisi tunkemaan, jotta ei käräytä mäntää...
Nyt paikallaan tosiaan tuo 78, mutta varmaan alkaa menemään jonnekki 85-95 alueelle, vai mitä raati on mieltä???
Kaasari on Lorton PHVA 17,5mm...

Tosiaan, jos kyse olis vanhemmista laitteista, sitte ei olis ongelmaa, mutta nää on vähä hienoja laitteita tälläselle Raisu & SuperSport ikäluokan jäärälle...  :-[

janite2

Noniin...
Nyt on Vince asenneltu paikalleen, ja ekat testilenkit heitetty pihassa.
Muuttu ihan totaalisesti toi häkkyrä. :o
En olis uskonu...

Paikallaan on todellakin tuo 78-suutin, sen tässä joutessani vaihdan 90-95:ksi...
(95:nen ja 100 löytyy hyllystä nytten...)

Samppa

Joo se suutin saa varmaan olla sitä luokkaa..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Tervehdyin senverta, jotta oli pakko päästä ropaamaan... ::)

Koetin ensin suuttimeksi 95:sta, ei hyvä, alko rötäämään... Ei ottanu ees piikkiä.
Sitten 82:nen, ja  :o potkii kunnolla... Neulaa pykälällä alaspäin ja pikkusen paksumpaa taikinaa koneelle. Tadaa...
Nyt kun ottaa tehopiikin, keventää vilkkaasti etufillaria. Ei passaa istua kovin takana, meinaan sillon mennään takapyörällä... ;D Huippuja en oo vielä koettanu, vesisade pilas vähä testiajofiiliksiä...

Eli:
-LV-tehoputki
-vakiokaasari(17,5mm)
-82 pääsuutin
-hieman modattu ilmanputsari(vakio)*
-neulaa laskettu pykälän...
-öljynsyöttöä hieman lisätty

Variaattorissa on vakiorullat paikallaan, takavarissa on punainen jousi???

*Ilmanputsari on vakio, koska kartiofilsut jne. kuulostaa tyhmältä 2-T koneessa... Porattu 2x5mm reikää lisähapen saantia varten. Vaikuttaa toimivan.

A_sentaja

Mielenkiintoista, sillä vinskin mukana tulee yleensä kevyemmät rullat ja jäykemmät kytkimenjouset. Ilman kevyempiä rullia ei ainakaan aeroxista saa mitään iloa vinskin kanssa. Kokeleppa keventää rullia ja katso alkaako mustaa juovaa tulemaan soralle, aerox meinaan piirtää optimisäädöissään komeaa viivaa heikalle... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...