Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

joni_k

ollut nyt aika pahoja motivaatiopuutteita vaikka kelit olisi lämpöjen perusteella skootteroinnille sopinu loistavasti. ei vaan jaksa. tosin, tässä olin flunssassa, paranin lähestulkoon, otin influenssapiikin ja tuli flunssa takasin sekä eilen lääkäri diagnosoi korvaputkentulehduksen kun oikeaa korvaa särkeny viikon verran.

Coastside

Nuhan tuolla saa ajellessa noita pakollisia. Hyvä varustus tekee siitä siedettävämpää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#887
Talviajoon on hyvä laittaa kylkii hankauspalat jotka kaatuessa ottaa maahan. Jesari-pala-jesari paikkoihin joista nappaa tiehen. Jesari pitää nipussa jos tulee lohkeamia. Joskus niiden korjaus vain takapuolelta riittää. Palat voi myös ruuvata, mutta tulee reijät joihin kesällä pitää ruuvata jokin koriste.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

#888
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.01.19 - klo:16:12
Talviajoon on hyvä laittaa kylkii hankauspalat jotka kaatuessa ottaa maahan.
Pösöön joka mulla oli sorvasin alumiinista sellaiset tornit (crashpads) alakatteen kiinnitysruuveihin, kaatuessa nuo ottaa ekaksi maahan.
http://www.renner-moto.com/en/products/protective-sliders-crash-pads/
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#889
Kahvatumppujen velcrot ei kestäneet. Laitoin lukitus-salvalla olevat painonapit. Tumppujen hinta tuplautui, mutta nyt pysyvät. :)  Niihin tulee yllätyävän kovaa vääntöä paikallaan käsitellessä.
Napit ovat ruuvattavat joten voin ottaa talteen kun luovun tumpuista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

#891
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(
Liikennesika.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:08:03
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(


Minullakin joskus ilmennyt kyseistä vaivaa, mutta tänä päivänä on minulla kriteereinä ennemminkin koneen käyttökelpoinen tehoalue,kuin jäätävä huipputeho... ::)

Kyllä ne järestään minulla on liki 80kmh kulkenut, mutta myös alavääntö ollut hyvää, eli ei tarvitse risteyksissä huudattaa konetta, että ehtisi viivalle...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#893
Turha nastoja ruopsutella irti tehoilla. Eipä noita kisaajiakaan näy. Huonommat säät karsii autoilijoitakin pois jaloista. Uusi asfaltti vie jännitystä mukavan paijon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 23.01.19 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:08:03
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(


Minullakin joskus ilmennyt kyseistä vaivaa, mutta tänä päivänä on minulla kriteereinä ennemminkin koneen käyttökelpoinen tehoalue,kuin jäätävä huipputeho... ::)

Kyllä ne järestään minulla on liki 80kmh kulkenut, mutta myös alavääntö ollut hyvää, eli ei tarvitse risteyksissä huudattaa konetta, että ehtisi viivalle...

No ku mulla on noita skoottereita kaksi, agility on matka-ajoon ja tuo S9 olis se mistä jotain vois saadakkin irti. Mun agi ei kyllä kulje 80km/h vaikka olis millanen alamäki, mut ehkä siksi se vieläkin kulkee. Tai no omaan mittariinsa voi, mutta se ei nyt ole kovin tarkka, kai?
Liikennesika.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:08:03
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(
Kai me nykyjään voidaan sitte jakaa virikokemuksiakin???
Mullahan on tuo SYMmi työn alla ja sama kone siinä, kuin super ysissä.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 23.01.19 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:08:03
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(
Kai me nykyjään voidaan sitte jakaa virikokemuksiakin???
Mullahan on tuo SYMmi työn alla ja sama kone siinä, kuin super ysissä.

Ihan mielellään, mutta mulla ei aivan kauheasti ole jaettavia kokemuksi kun bolt-on osista. Jos tehdään tuolle koneelle joku yleinen konetyyppikeskustelu,?
Liikennesika.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 23.01.19 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 23.01.19 - klo:08:03
Mua kiusannut häijy pököttisetä ajaa talvelakin, tarttee tehari hitsailla paikalleen S9:iin. Perhana jos se nyt keväällä vetäsee ohi niin hävettää hitosti  ;D

On mulla vielä muutama juttu tuossa, jos nuo virit ei auta. No eiköhän se homma ole hoidossa, mutta tää lapsenomainen kisaamisvietti vaan on ja pysyy. Lukee kuitenkin ilikiä pököseta tätä ja virittää lisää  >:(
Kai me nykyjään voidaan sitte jakaa virikokemuksiakin???
Mullahan on tuo SYMmi työn alla ja sama kone siinä, kuin super ysissä.

Ihan mielellään, mutta mulla ei aivan kauheasti ole jaettavia kokemuksi kun bolt-on osista. Jos tehdään tuolle koneelle joku yleinen konetyyppikeskustelu,?
Mikäjottei. Mullahan on kyllä tuolla omissa projekteissa vanha ketju tosta symmistä. Laittelen sinne juttua jossaa vaiheessa "virittelyistäni".

Coastside

Tein sylkän koteloon reijän mistä kaasari saa lämpöä. Alumiinifoliotan kaasarin päälle suojaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

näissä, ainakin joissain isommissa GY6:ssa on tuuletin kopassa tötterö, mikä puhaltelee kaasarille.
http://www.scootercatalog.com/gy6-fan-cover-emissions.html