Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Läpät

Aloittaja Puuhamake, 15.04.21 - klo:20:35

« edellinen - seuraava »

Puuhamake

Kokeilin jo eilen toisella puola/cdi boxilla. Sama juttu. Pitää tänään jatkaa harjoituksia.

tapiovuorent

Mainitsit , että et haluaisi tälle palstalle kysymyksiä lähettää ?.
Kun kysyt , niin minä kysyn: onko kaasuttimen ja sylinterin väliin jäävät osat: kurkku , läpät ja niihin liittyvät tiivisteet kunnossa . Pienikin vuoto tuolla välillä aiheuttaa ongelmia.

joni_k

Boaa on liian vähän bensaa ja semmonen rötötö on liikaa bensaa. Onhan ne läpät varmasti ok ettei päivänvalo paista läpi.

Puuhamake

Kysyn, kun on ongelmia. Jos kaikki toimisi, en täällä kyselisi lämpimäkseni.

Aihe olikin läpät, ja nyt Joni vinkin antoikin. Ei pitäisi näkyä päivänvalo läpi-->Tarkistin juuri, ei näy valoa, läpät kiinni. Harjoitukset jatkuu...   

mopotinx3

#19
Nuo oireet viittaavat kaasutin ongelmaan.  Itse olen säätänyt paria Piaggion konetta. Sain esimerkiksi PHBN 17.5mm toimimaan loistavasti, kun laitoin A7 neulan ja 100 suuttimen, siinä on vaijeriryyppy.  Viime viikolla asensin kiinalaisen Mikunin NRG-skootteriin, se toimi 85 suuttimella ja samalla A7 neulalla loistavasti, hyvä tyhjäkäynti ja hyvin kiertää.  Olisi varastossa toinen uusi PHBN, mutta kaasuvaijeri pitäisi saada pidennettyä ja ryyppyvipy ohjaustankoon.  NRG:ssä ei kuitenkaan ole samanlaisia kahvoja kuin Aprilia SR vm 2006, joten vivun asentaminen on haastavaa, kun ei ohjaustankoa näy.
Siksi yritin eilen säätää alkuperäistä PHVA 17.5mm, jossa automaattiryyppy, mutta se ei tahdo toimia, saa liikaa helposti. Peruutin suuttimen 75 kokoon, nyt ottaa kierroksia hyvin, mutta tyhjäkäynnin tuntumassa saa liian vähän, vaikka on se terävä A7 neula.  Epäilen syyksi liian kulunutta luistia, joka päästää liikaa ilmaa läpi.  Olisi hyvä kokeilla jotain toista kaasaria, niin selviää, onko se kaasutinvika.
Voi olla, että tämän originaalikaasarin ilmaruuvin kanava on tukossa, kun sen vääntely ei vaikuta paljon mitään. Pitäisi kierrosten muuttua, kun sitä vääntelee. Jos joku PHVA spesialisti lukee tämän, niin miten saisi testattua sen kanavan? Mikään vaijerinsäie tai muu rassi ei ainakaan tunnu menevän läpi, se taitaa olla joku tappi siinä kanavassa, joka pitäisi saada pois puhdistuksen ajaksi.
Olisin jättänyt Mikunin paikoilleen, mutta pitäisi viistää imukaulan metallijalkaa, jotta ilmanputsari menee paikoilleen, siksi tuskailen vielä tuon alkuperäisen kaasarin kanssa. Taidan joutua vaijerin pidennys töihin PHBN17.5mm varten, ei kannata uhrata liikaa aikaa ongelmakaasariin.
Mihin olet vaijeriryypyn vipstaakin laittanut, kun on tuo hankala muovi tangon päällä?
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

#20
Onko uudesta pakoputkesta poistettu siinä mahdollisesti olevat €uro kuristukset.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuhamake

Mulla on nyt PHVA manuaaliryyppy (vipumalli). Ei siis vaijerivipu. Mitä ehdotatte pääsuuttimeksi, jolla voisi harjoituksia jatkaa? Vakio on käsittääkseni 53. Tässä siis prikka pois ja ns tehoputki (kuri poistettu siitäkin) ja rullat vaihdettu (kevyemmät). Olisko heti 10 isompi vai riittääkö tämäkään? tyhjäkäynti suuttimeksi löytyisi 32 tai34.

Coastside

Nyrkkisääntö tehoputkeen siirryttäessä on 15 % suurempi suutin ja kevyemmät rullat. Neulaakin on hyvä vaihtaa jos keskikierroksilla ei vedä hyvin. Kaikki säädöt kuumaan koneeseen. Jos vain kylmänä oikkuaa niin c'est la vie!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Puuhamake

Hyvää iltaa! Äsken sain skootterin toimimaan hyvin. Ajoin lenkin ja toimi ja otti kierroksia niin kuin pitikin. Kurvasin tallille ja sammui lennosta. Ja kas, startti mykkä. Eikä lähtenyt polkemalla kä'yntiin. Tsekkasin tulpan, antoi kipinää. SÄHKÖVIKA!

Uusi akku. Lisämaadoitus on vedetty akulta runkoon ja sylinterin kanteen. Jarruvalo syttyy molemmista kahvoista. Muuta en ehtinyt äsken tutkia, mutta saa ehdottaa mahdollisia vian aiheuttajia. Itsellä tuli mieleen toki maadoitus sekä virtalukko? Onko muita vinkkejä ja neuvoja? Huomenna jatkuu harjoitukset...saatana!

joni_k

hmm..jos se kipinää antaisi kokoajan niin eihän se lennosta kai noin vaan ois sammunu. joku johto irti tai poikki. voi olla virtalukkokin.