Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Läpät

Aloittaja Puuhamake, 15.04.21 - klo:20:35

« edellinen - seuraava »

Puuhamake

Tuntuu olevan mahdoton homma säädä säätöihin totoa kaasaria (Piaggio NRG vesi/ilma -07). Ihan sama mitä pääsuutinta koittaa, niin hetken päästä pööää, eli tuhketuu liikaa bensaa? Ilma/seos ruuvin pyörittely ei juuri nosta kierroksia, mutta saa pysymään käynnissä. Hyvin lähtee käyntiin.
Nyt läpät pöydällä, mikä noissa voi siis olla vikana? Metallia kuitenkin. Kurkku näyttäisi olevan ehjä. Mitäköhän nyt siis...? Sähöt?

konenikkari

#1
Älä aloita joka asiasta uutta osiota, kirjoita samaan aiheeseen liittyvät asiat,
aiemman otsikon alle, jos osaat, kiitos  ;)
Taitaa sun kaasuttimes tulvia, uimurin neula laskee läpitte.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuhamake

Olen pahoillani. Toivon jatkossa, että ei tarvitsisi ikinä tälle palstalle kysymyksiä laittaa. Nyt kokeilussa täysin uusi PHVA joten kuluvat osat uusia kaasarissa. Tilanne sama, pääsuuttimen vaihoilla ei mitään merkitystä. Kierrokset katkeaa kuin rajoittimeen 6000rpm. Kokeiltu toisella tulpalla, sama homma. Kyllä nyt on vika jossain muualla kuin kaasarissa. LÄPÄt oli irti ja puhdistettu, en niistä mitään vikaa löytänyt. Kurkku näytti ehjältä, vakio ilmanputsari. Uudehko sylinteri ja mäntä. Uusi pakoputki. Muutes, pitääkö se pakokaasujen kierrätys letku tukkia vai jättää auki (vakioputkessa kiinni oleva letku) kun vaihdettu tehoputki?
Vinkkejä?

tapiovuorent

Onko tuossa piaggiossa pakokaasun kierrätysjärjestelmässä monta osaa? venttiili, ja minne letkut johtaa.
Kun tehoputki laitettu , niin mielestäni sinun pitää ottaa kaikki kierrätysjärjestelmään liittyvät osat pois.
Minne letkut on liitetty?. Jos esim. ilmanputsariin , niin letku irti ja putsarin letkuliitäntä tukkkoon.
Lisätiedot on tarpeellisia , kierrätysjärjestelmän letkuliitännöistä !

A_sentaja

Onko moottorin maadoitukset kunnossa? Bensaan tukehtuminen voisi viitata myös maadoitusongelmaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Bensaan tukehtuminen voi johtua myös särkyneestä alipainehanasta,
jos hanan kalvo on puhki, imee bensaa suoraan hanan alipaineletkusta.
Oire selviää imemällä alipaineletkusta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuhamake

Pakokaasun kierrätys Piaggio NRG-07: letku pakoputkesta venttiilille-venttiilistä letku moottoriin (kampikammio). Eli nyt minulla letku tukittu. Jospa kampikammion paine kasvanut nyt liikaa ja kone ei jaksa pyöriä? En tiedä...mitä mieltä olette? Kokeiluun menee any way....
Akun navat tarkistettu. Lisämaadoitus lisätty jo aiemmin.
Ei ole alipainehanaa. Pumppu pumppaa tankista, joka sijaitsee alhaalla.

tapiovuorent

En muista varmaksi , miten olen aikoinaan piaggioon vastaavan ratkaisun tehnyt. Korjatkoon se ,jolla on varmaa tietoa.
Jos jätät järjestelmän paikoilleen ,ja suljet vain sen letkun , joka on mennyt pakoputkelle.
Tai jätät vain letkun paikoilleen joka menee kampikammioon ,ja jätät tukkimatta . Jätät vapaaksi letku ylöspäin.
Kummassakaan tapauksessa et sille moottorille voi vahinkoa tehdä.
Kokeile , miten toimii.

Puuhamake

Kokeiltu on nyt kampikammion letku vapaasti ilmaan, ei mitää eroa tukittuun letkuun. Ei ota kierroksia paikoillaan eikä ajossa yli 6000rpm. Akkua mittailin 12,4 levossa ja kierroksilla 14,3-14,4. On tää mielenkiintoista. Mitä nyt viel vois olla?

konenikkari


Ei ole alipainehanaa. Pumppu pumppaa tankista, joka sijaitsee alhaalla.
[/quote]

Pumpulla on sama juttu, jos kalvo on rikki,
bensa menee alipaineletkuun.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Puuhamake

ok. Ja eikös alipaine letku tule kaasariin tai imukaulaan? Tässä kikottimessa sitä letkua ei ole  ::)

tapiovuorent

Jos muistan oikein , niin pumppu on sähkökäyttöinen , ei siis alipaineella toimiva.Montako letkulähtöä polttoainepumpussa on. Saatan tietysti muistaa tämän pumpun väärinkin.

Puuhamake

Tiedä monta lähtöä siellä on, mutta bensaa saa ja alipaineletkua ei ole kaasarissa.
Tossa on nyt manuaalinen ryyppy. Pitäsi vissiin toimia kun tehty ihan dellertoon? Rakenne poikkeaa sähköisestä, jossa käsittääkseni terävä neula laskeutuu lämmetessä tukkien ryyppykanavan? Vai kuinka? Mekaanisessa on pelkkä luistin jota siis nostellaan kanavassa ylös ja alas. Mutta ilmeisesti ala-asennossa pitäisi ryypyn tukkia? Meneekö näin toiminta ryypyssä? Sitä vaan mietin, että jos se jättää kaasarin rikkaalle...
Mitä mieltä olette?

tapiovuorent

Juuri asensin Delloro PHVA 14. Kaasuttimeen vaijeriryyppysarjan. ( Koska ryyyppyvipu oli käsiryypyssä ahtaassa paikassa)
Kyllä tässä Dellortossa on "ryyppyluistimen " toiminta samansuuntainen , kuin sähköryypyssä , mutta ilman neulaa.
Siis vipu nostettuna ylös , luisti nousee ja ryyppy on silloin päällä.

A_sentaja

Joskus kauan sitten ensimmäinen roxini prötäsi vähän vastaavalla tavalla, käyntiin lähti ja jotenkin ajamaan pystyi. Koko ajan kuitenkin tuntui liian rikkaalla käyvän, syylliseksi osoittautui cdi boxi. Sen vaihtamalla alkoi kone taas kiekua.
Eli jos bensalinja on kunnossa ja muutkin tsekattu,eikä esim tuo sas systeemin rukkaaminenkaan muuta millään muotoa luonnetta, kallistuisin sähköpuolen läpikäyntiin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...