Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner (ruiskukone) pätkii täydellä kaasulla?

Aloittaja Eki, 04.11.20 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Eki - 05.11.20 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.20 - klo:11:54
Paljonko ajettu viimeisen männänvaihdon jälkeen,
joko vaihdoit variaattorin vastapainejousen.
Löystynyt vastapainejousi tekee moposta "hengettömän"
Eihän tuohon ole mäntää vaihdettu, kun ostin oli vanhat ukot ajaneet sillä säntillistä ajoa 7300km, nyt lähentelee liki 10.000km itsellä, tuolla racejutulla tuli jauhettua noin 300km tässä Hyvinkää-Hesa linjalla, ei oikeastaan juurikaan kaasupohjassa muutakuin kiihdytysvaiheessa. Ei mielestäni tarvi vaihdella mitään vielä, ei jousta eikä mäntää, täytyyhän männän kestää noin 20.000km mielestäni, kun on kestänyt 40.000km:kin

eikait se kymppitonni vielä näissä ole rajana männän vaihdolle mitä oon ekin juttuja seuraillu. täähän on sisäänajettu vasta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.20 - klo:16:06
"Höpönlöpö ihan oikeasti" ?
Tarvikejousia ja mäntiä ei noissa kannata käyttää.
Juu, ei näistä minun höpönlöpöistä kannata ottaa itseensä, olen huomannut itse ainakin että vakiojouset ovat olleet vähemmän kuoleutuvia kuin esim malossin tai narakun.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

niin pätkikös tämä ennen race asetuksien laittamista?

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.11.20 - klo:18:08
niin pätkikös tämä ennen race asetuksien laittamista?
Satunnaisesti, sekin on tyyppivika, saattaa johtua tulpasta, ruiskusta tmv:sta?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Sehän on ollut noissa Piaggion ruiskukoneissa aina tuo, että ainakin kylmänä nykii ja pätkii.

Eki

Suorasuihku vs. kaasutin
Kaasutin- ja suorasuihkumoottorin rakenteelliset erot luovat pohjan käytännön eroavaisuuksille. Tehoero ei ole suuri suorasuihkun hyväksi, mutta se tarvitsee saman tehon saavuttamiseen vähemmän polttoainetta, joka tarkoittaa parempaa hyötysuhdetta eli pienempää kulutusta. Kaasuttimen toimintaperiaate on yksinkertaisempi, joten säätö- ja korjausoperaatiot ovat toisin kuin suorasuihkuissa mahdollista suorittaa itse.

Suorasuihkumopojen ja kaasutinmopojen tehoero perustuu pääasiassa pakoputkistoon. Suorasuihkumopot (poislukien Suzuki Katana) myydään kuristamattomalla eli vapaasti virtaavalla putkella. Putkessa ei ole myöskään katalysaattoria, sillä suorasuihkumopot alittavat päästönormit ilman sitä. Yleisin kuristus suorasuihkumoposkoottereissa on variaattorin prikka tai holkki, joka rajoittaa vain huippunopeutta, ei kiihtyvyyttä.

Laitoin tämän textin tänne kun on ollut juttua näitten pakoputkista, tämän mukaan ei pitäisi olla kuristettuja eikä sisältää katalysaattoria, mene ja tiedä sitten?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

#21
Oliko ilmanputsarin tuloputken reikä laajennettu silloin kun viriohjelma oli käytössä? Varmasti jää huippukierrokset saavuttamatta, jos se tehtaan supistus on paikoillaan.
Apriliassa se reikä on vakiona 16mm, mutta se on helppo kairata 19mm, jolloin varmasti hengittää sen 18mm läppärungon kautta riittävästi. Gilerassa on varmaankin sama jarru paikoillaan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Toimivan katin tunnistaa kuumasta pöntöstä. Se kun on 700 asteinen se katti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 06.11.20 - klo:10:15
Oliko ilmanputsarin tuloputken reikä laajennettu silloin kun viriohjelma oli käytössä? Varmasti jää huippukierrokset saavuttamatta, jos se tehtaan supistus on paikoillaan.
Apriliassa se reikä on vakiona 16mm, mutta se on helppo kairata 19mm, jolloin varmasti hengittää sen 18mm läppärungon kautta riittävästi. Gilerassa on varmaankin sama jarru paikoillaan.
Ei ole laajennettu, edellisessä laajensin, siis entisessä ruisku gilerassa, meni huonommaksi silloin, toki reikiin oli sopivat tulpat tarvittaessa. Nyt ajelin kaksi päällä Hyvinkää-Riihimäki-Hyvinkää, tarkistin tulpan ja mitä nykyisin voi väristä päätellä, on paras mahdollinen, elikä tarkistus siksi, että imukaulan peltilevy paikoillaan ja ilmansaanti supistettu senverran, kulkee, kiihtyy, kiertää eikä nyvi pätkääkään, ei ole tulppa lasisen valkoinen ei lähellekään, elikä saa riittävästi ilmaakin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.11.20 - klo:11:44
Toimivan katin tunnistaa kuumasta pöntöstä. Se kun on 700 asteinen se katti.
Okei, eipä noita viitsi mittailla, toki infrapuna lämpömittari on, että senkin saisi hyvin mitattua halutessaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

mun mielestä kyllä se ruisku kaikin puolin parempi on mitä kaasari, paitsi tietenkin enemmän ja vaikeampia vikoja joka ainoa miinus.

Eki

Nyt on ruisku gilera toiminut todella upeasti kun laitoin takaisin läppäventtilin ja imukaulan väliin sen peltirajoittimen, kiihtyy todella huikean hyvin eikä nokea tulppaa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.