Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner (ruiskukone) pätkii täydellä kaasulla?

Aloittaja Eki, 04.11.20 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

Eki

Elikä yllämainittu vermeessä ilmenee otsikonmukaisia oireita, ne tulevat esille kun ajaa täydellä kaasulla, niin alkaa pätkimään, raceasetukset ovat poistaneet kierrosrajoittimen toiminnan, elikä siitä ei pitäisi johtua? Onko mitään järkeenkäypää selitystä, muuten kiihtyy todella huimasti mopoksi ja toimii liki täydelle kaasulle asti moitteetta ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaukari

Se vanha pyhä kolminaisuus: bensa, ilma ja kipinä. Joku näistä nyt takkuaa. Joko tuli täyskaasulla ruiskun kartan raja vastaan ? Miltä näyttää tulppa ?

konenikkari

#3
Jos tulppa ja sen hattu varmasti ehjiä, kiinnitä huomiosi ko. liittimeen


klik suurenee
PS. pitikö mennä wiristelemään, toimivaa MOPOa  (MOoottori POlkupyörä)
Tehon lisääminen on aina pois käyttöiästä,
:) ja huolettomista kilometreistä  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: kaukari - 04.11.20 - klo:23:59
Se vanha pyhä kolminaisuus: bensa, ilma ja kipinä. Joku näistä nyt takkuaa. Joko tuli täyskaasulla ruiskun kartan raja vastaan ? Miltä näyttää tulppa ?
Tyyppivika näissä varsinkin mikäli asetettu race asetukset, toki poistettu ilmansaantia rajoittava peltilevy imukurkun ja läppäventtiilin suulta niinkuin tämmöisissä virityksissä kehoitetaan poistamaan. Tulppa kärjestään suht' vaaleahko, mutta kierreosan yläpää hieman nokinen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#5
Sun mopoon pitäisi Race asetusten sijaan, asentaa "rautaperse" asetukset :)
Se peltilevy on siellä koska moottori on 50cc, eikä isompi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#6
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.20 - klo:10:35
Sun mopoon pitäisi Race asetusten sijaan, asentaa "rautaperse" asetukset :)
Se peltilevy on siellä koska moottori on 50cc, eikä isompi.
Se on siksikin, mutta jos asetuksilla säädellään lisää bensansaantia niin toki ilmaakin pitää suhteessa saada enempi, ei niitä rautapersejuttuja tarvi mopoon, ne tulee ihan omasta takaa tai sitten ei? Taidan muuttaa vakioksi nuo asetukset, niillä ei tehnyt kyseisiä nykimisiä, mutta ihmeen nuhapumppu tuo ruiskuvehje on ihan verrattuna vastaavan merkkiseen kaasarikoneeseen. Nyt tulin juurikin mopokatoksesta, laitoin kasketilla tiivistettynä sen peltilevyn paikalleen imukurkkuun, nyt täytyy käydä kaverilla kun hänelle sopii, niin laittamassa asetukset vakioksi. Tuo oli todella kova kiihtymään, nopeutta se ei juurikaan mennyt yli moporajan (trafi), harmi sillä oireilua oli jo samanmoisella edellisellä ja kaverilla myös, lähinnä nokeaa tulppaa. No se siitä, eiköhän mennä vakiolla täst edespäin, eihän se ihan vaki ole kun prikka on 4mm ja vakio on 7mm, mutta ei pitäisi polliisienkaan puuttua kulkuun?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Paljonko ajettu viimeisen männänvaihdon jälkeen,
joko vaihdoit variaattorin vastapainejousen.
Löystynyt vastapainejousi tekee moposta "hengettömän"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#8
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.20 - klo:11:54
Paljonko ajettu viimeisen männänvaihdon jälkeen,
joko vaihdoit variaattorin vastapainejousen.
Löystynyt vastapainejousi tekee moposta "hengettömän"
Eihän tuohon ole mäntää vaihdettu, kun ostin oli vanhat ukot ajaneet sillä säntillistä ajoa 7300km, nyt lähentelee liki 10.000km itsellä, tuolla racejutulla tuli jauhettua noin 300km tässä Hyvinkää-Hesa linjalla, ei oikeastaan juurikaan kaasupohjassa muutakuin kiihdytysvaiheessa. Ei mielestäni tarvi vaihdella mitään vielä, ei jousta eikä mäntää, täytyyhän männän kestää noin 20.000km mielestäni, kun on kestänyt 40.000km:kin
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Mäntä ja vastapainejousi kestää kyllä, mutta "parhaat sauhut" on jo nautittu,
siispä teet niinkuin parhaaksi näet, ja teet kuitenkin ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos rajoitinta ei ole niin älä unta näe 20 k ajomääristä samalla männällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#11
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.11.20 - klo:12:21
Mäntä ja vastapainejousi kestää kyllä, mutta "parhaat sauhut" on jo nautittu,
siispä teet niinkuin parhaaksi näet, ja teet kuitenkin ;D
Höpönlöpö ihan oikeasti, minulla on ollut alla myös ihka uusikin runneri kokeilussa, ei oikeastaan mitään eroa vasta ns sisäänajettuun, siis tähän. Mopohan on vain mopo ja sen kiihtyvyys ja vauhti ovat rajalliset, niinkuin tiedät. Minulla on kyllä kaapissa uusia vastapainejousia, en vaan näe tarpeelliseksi vielä vaihtaa, kerran edelliseen vaihdoin malossin jäykän, ei kestänyt paljoa ajoa kun meni huonommaksi, samalla piti oleman parhaat kytkinjouset, mutta ei mitään jakoa vakiojousiin joilla oli jo jauhettu ties mitä. Kyllä liikkeet myy paljon silkkaa huuhaata, elikä rahastetaan kaikella mahdollisella, mitkä saattavat olla huonompia kuin ns alkuperäisosat.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#12
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.11.20 - klo:12:35
Jos rajoitinta ei ole niin älä unta näe 20 k ajomääristä samalla männällä.
No onhan tuossa äärimmäisen hyvä rajoitin kun palauttaa pois ne raceasetukset, mitä olen tekemässä, onhan tässä näillä jauhettu reilusti yli 40.000km eikä ole vielä ollut lainkaan ns laiska. Elikä huom: laitoin juuri sen peltilevyn paikoilleen sinne imukaulan ja läppäventtilien väliin, missä se alkujaan olikin, soitin kaverille, ilmoittaa heti kun on kotona, niin ajetaan normiasetukset skodeen ... Ps, muuten ihan hiljattain Keravalla tuli valoissa jonneja leipomaan kaasujaan rinnalle, en ollut moksiskaan, kun lähdettiin valoista molemmat mopot jäivät taakse ja silloin mulla oli normina asetukset, elikä ei racet ja kavereilla näky olleen tehoputket jne. Tarkoitan tällä sitä ettei tuo nyt ihan laiska ole vertailuissa, vaikka itsestä siltä tuntuukin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#13
Kävin mopolla asioilla ja nyt kun se reikälevy on paikallaan tuli skodesta entistä kiihtyvämpi, eikä nyvi täydellä kaasulla, saikohan se liikaa ilmaa? Täytyy katsoa että tekeekö moiselle nyt yhtikäs mitään, tuntuisi ihan ok:lta?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#14
"Höpönlöpö ihan oikeasti" ?
Tarvikejousia ja mäntiä ei noissa kannata käyttää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)