Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco People S50 4t puhaltaa öljyä!

Aloittaja kkossc2, 26.08.20 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

#15
Onhan ne kohdistusholkit hyviä olemassa. Jos ne jäi pois ylimmästä osasta eli nokkapukista, ne on aika helppo lisätä jälkikäteen. Joka välissä on 2 kpl kohdistushokkia oikeissa kohdissa.  Oli kuitenkin hyvä vaihtaa tuo kampi. Myös nokkaketju, öljypumppu ja erityisesti pumpun muoviratas olisi hyvä vaihtaa. Jälkikäteen niitä ei ilman koneen purkamista saa paikoilleen. Todennäköisyyslaskelmien mukaan on vaikea saada kaikki männänrenkaiden katkosvälit samaan kohtaan, joten ne on varmaan aika hyvin. Oikein innokas asentaja olisi pyörittänyt kampea ja tarkistanut, että öljyä tulee ylöspäin lohkon öljykanavasta. Omassa People täysremontissa laitoin myös uudet nokkaketjun ohjauskiskot, ne muoviset, varsinkin se ketjunpuoleinen oli jo pultin puoleisesta päästä irtoamassa liitoksistaan. Siihen muovikiskoon on liimattu/valettu metallivahvikkeita ja ne ei enää olleet kiinni kunnolla.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

"Ohjuriholkilla" on muutakin merkitystä, varsikin öljykanava pinnapultin reiässä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

muistelen että täällä oli juttua kun mulla oli nuoli männässä pakoventtiilin taskuun että se männäntapin reikä ei ole keskellä mäntää ja että sillä männän suunnalla on väliä. ite melkein purkaisin ainakin yläpään uusiksi ne ohjurit on sen verran tärkeitä että kaikki on linjassaan ja öljyhän ei pahimmassa tapauksessa yläkertaan pääse. noi kaksi pulttia huolettaa eniten mistäköhä ne on jääny..en jaksa muistaa onko pari lohkoa tollasilla kiinni vai onko ne kaikki että menee kaikista kolmesta lohkosta läpi. voisko olla magneeton puolelta lohkoon meneviä pultteja. muuten, ainakin baotian rungossa öljypumpun pystyy vaihtamaan ilman moottorin irroitusta ja yläkertaa ei tarvii purkaa. se lohko on erillinen.

kkossc2

Juu, taitaa olla viisainta ottaa tuo "yläkerta" uudelleen ajan kanssa pura-ja-kokoa operaatioon. Korjaan samalla nuo rikkoontuneet pakoputken kiinnityksen kierteet. Tässä männässä oli teksti "UP" eli tulee varmaan ylöspäin imuventtiilin suuntaan.
Uusia tiivisteitä ei tähän hätään tietenkään ole, toivottavasti lähtevät ehjänä irti...

joni_k

älä nyt tee töllön töitä hommaat uuden tiivistesarjan. männässä tosiaan up on imupuolelle ja näkeehän sen männän taskusta. isompi tulee isommalle venttiilille.  sokeasti noihin up tms merkintöihin riippuen mäntäsarjasta ei kannata luottaa. tosin todella harvinaista että ois väärin merkattu. itelle yhdessä kiinasetissä näin käynyt.

mopotinx3

Niitä kohdistusholkkeja ei saa kuin väkisin laitettua väärään kohtaan. Ne on isommaksi työstetty ne oikeat kohdat. Kun purkasin tuon oman pommin, niin siinä oli onnistuttu laittamaan kohdistusholkki pienempään pultin reikään.  Oli mennyt aivan littanaksi ja kansi ei meinannut lähteä pois, kun se holkki oli rusentunut väliin. Kansiremontin saa tehtyä helposti takaiskarin alapultin irrottamalla. Pölkyn voi laittaa takapyörän alle niin saa sylinterinkannen irti. Kantta kiristäessä on taas moottoripakettia laskettava. Paremmat tilat männäntapin lukitusrenkaiden asennukseen saa, kun viitsii irrottaa koko moottoripaketin rungosta.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Kun sitoo langan sokkaan ja laittaa teippiä pihtien kärkeen ei sokka karkaa. Miltei mahdoton löytää jos lentää jonnekkin päin. Puiset kiilat kiertokangen ja vaarnojen välissä pitää mäntää paikoillaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04