Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner 125 vx

Aloittaja JakeS, 19.01.12 - klo:14:00

« edellinen - seuraava »

JakeS

Otsikossa mainittu skopa olisi harkinnassa. Kohtuuhintainen kohtuukilometreillä. Sopisi siihen tarkoitukseen aika hyvin mihin olen skootteria hankimassa. Sikäli vielä harvinainen laite että valmistaja lupaa täydet 11 kw tehoa. Ei taida monesta muusta löytyä ?
Luulisi jo pysyvän kehätielläkin liikenteentahdissa ? Isommanhan minä haluaisin mutta kun skootterin käyttäjäksi pääasiassa tulee pienikokoinen nainen moposkootterikokemuksella niin saattaa olla ihan hyvä idea ajella tuollaisella yksi kesä.
Onkos kukaan moisella ajellut ? Lisäksi kiinnostaa tietää onko kyseisessä mallissa jotakin sellaista mihin täytyy erityisesti kiinnittää huomiota käytettynä ostettaessa (vm. 2003).
Myydäänkö skopaa samalla tekniikalla varustettuna jonkin toisen merkkisenä?
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

viisnelonen

#1
Onkohan siinä yhtä työläs venttilien säätö kuin DNA:ssa ?   :
Lainaus  huoltotiedoitteesta (tms)


DNA 125 / 180. Checking the Tappets.

It is possible to check the tappets without spending a lot of time removing the
engine.
You will be removing one of the engine mounting bolts so first you must find a
suitable support to go under the bike in front of the engine (something like a milk
crate).
With the bike supported and the centre stand down remove the lower rear
shock absorber bolt.   
Remove the engine mounting bolt that is accessible. Only one of them can be
removed.
Carefully pull the engine backward and twist it slightly as you go. Watch the
wires and pipes to make sure nothing is getting caught. The first pipe that will
pull tight is one of the small black rubber cooling pipes.
You will be able to pull and turn the engine far enough to give good access to
the rock box bolts. Once the bolts are out it is easy to remove the cover and
check the tappets.
Inlet:- 0.10 mm. Exhaust:- 0.15 mm.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Midland

#2

Gilera on komee ja tehokas peli, joka muakin kiinnostas-ainoo et se kumpare siinä jalkojen välissä on jo ihan liian korkee. Ei oikein sovi mulle hyötyajoneuvoks-nykyisessäkin on vähän siinä ja siinä..  4T mallit taitaa olla aikas harvinaisia.

viisnelonen

#3
Lainaus käyttäjältä: Midland - 23.03.12 - klo:15:43

Gilera on komee ja tehokas peli, joka muakin kiinnostas-ainoo et se kumpare siinä jalkojen välissä on jo ihan liian korkee. Ei oikein sovi mulle hyötyajoneuvoks-nykyisessäkin on vähän siinä ja siinä..  4T mallit taitaa olla aikas harvinaisia.

Samaa mieltä keskitunnelista,mun hexan tunnelikin on aikas korkea ja haittaa kuljetuksia..
Eipä noita juuri missään näe. Tosta linkistä näkee vähän noita mallivuosia..  http://www.motomike.eu/mike/
äähh!   toi linkki toimikaan.. no sinne oikeelle kun latoo gilera runner niin löytyypi..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tarzan Junttila

Moro! Omistan samanlaisen Gileran. Olen muutaman kesän kulkenut 40km työmatkaa. Sain mittarin nousemaan 117km;iin/h. Painoa on kamat päällä varmaan 90kg. Luulis ettei kehätiellä ole jaloissa. Mun vehkeessä ei automrikastin ole oikein hyvin toiminut ja termostaatti vuotaa läpi. Ei siis lämmöt nouse jos ei vähä tuki syyläriä. Pikkuvikoja joiden kans pärjää, ei oo jaksanut rassata kuntoon.

Tomsko

Eilen hankin omistukseeni ja käyttööni VX125:n ja täytyy sanoa, että työn laatu on parempi kuin kiinalaisissa, sekä viimeistelyssä että materiaaleissa.

Keskitunnelin korkeus on pieni haitta, kun tietää mitä se merkitsee ajo-ominaisuuksissa. Ja sitä paitsi kuljetuskapasiteettia on toppiboksin muodossa lisää.

Tuskin maltan , että pääsen huomenna kunnolla testaamaan, ostoreissulla koeajo oli vain pikku pyrähdys  ;D

Tomsko

Näppärä peli on kyllä ajella kaupungilla. Ajotekniikka vielä hiukan hakusessa, kun kurvissa tulee ajettua kuin isommalla pyörällä, vaikka 125:ssä ei ole vääntöä samalla tavalla.  Kurvista lähtöön kun kaasu ei vastaakaan samalla tavalla niin pitää kaasulla pitää kierrokset pikkuisen ylhäällä ettei varin viive aiheuta sellaista voiman puutetta. Siinä kun kanttaa liikaa niin vaarana on nurinmeno  ::)