Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Etuteleskoopit, keula, etuhaarukka (purkaminen ja huolto ja stefat)

Aloittaja Partanen, 06.08.07 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

mtx-3

#30
Moro!
Mitä pitäisi tehdä kun skootterin etuiskarit alkaa olemaan niin löysät että ne menee melkeen pohjaan jo kyytiin istuttaessa, ja kokonaan pohjaan jarruttaessa. Kyseessä on siis yiying mtx-3:en, jolla on ajettu kohta 21 000 km ja olisi kiva jos keula olisi jäykempi. Toisaalta uusien iskareiden vaihto on mielessä ollut, mutta ei oikeen mistään löydy oikeanlaisia.



pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

mtx-3

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.11 - klo:00:05
Se huomaamaton "nämä" sanan linkki johdatteli tuonne:
http://www.wandamotor.fi/product_info.php?cPath=195_130&products_id=3151
Niijjoo. Tämmöstä se on kun yrittää kännykän näytöltä tihrustaa:D Vähän erinäköset nuo ainakin alaosasta on, mutta saattaisi kuitenkin sopia, joskaan ei näyttäis olevan lokasuojalle kiinnityskohtaa noissa. Aika arvokkaathan nuo on jos mopedin arvoon vertaa, mutta kylläpä tekis mieli hommata ihan vaan kun alkaa tuo ajettavuus olemaan aika heikkoa noilla nykysillä.

Coastside

#35
Jos jousitus pohjailee, voisi käyttää kumiletkua iskarin männän päällä ottamassa vastaan ennen iskarin pohjaamista. En ole kokeillut. Sopivan mittaisena joka löytyy kokeillen, se voisi toimia hyvinkin. Se ei jäykkää perustoimintaa.
Se mihin jousitus pohjaa voi kokeilla nippusiteellä männässä, jossa se siirtyy äärimittaan. Siitä pari senttiä pitempi letku.

Nämä muutostyöt vaatii tarkkuutta ettei tee mitään kengrukeppiä ja aiheuta siten hallintaongelmia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Tuli tuossa tyrkylle kun öljyt tuli ulos. Onko kellään kokemusta, nyt lähinnä kiinalaisista, joka ei välttämättä poikkea paljoa yleisistä ratkaisuista.

Ylä ja alapäässä on tulppa ja ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#37
Stefa pettänyt. Lukasehan tuo: http://www.mediafire.com/?z7t1fzituba
Vaimenninkaran pultin saa usein auki, kun antaa jousen ja päätytulpan olla paikoillaan. Ohjeista poiketen se siis löysätään ennen yläpään tulpan poisottoa. Voi tietty sitä varten duunailla sopivan työkalunkin, kuten ohjeissa.

Edit: Sopiva vastaanpito -työkalu tuohon syntyy vastakierretapista ja siihen tehdystä jatkovarresta. Idea on, että vastakierretappi hirttää vaimenninkaran sisäreikään kiinni.

yamaha

#38
itse olen vaihtanut ei paha homma,öljy määrän kanssa saa olla tarkka jäykistyy muuten liikaa.paljonkos kiinalaisiin pumppuihin mahtaa öljyä  yleensä mennä?viime remontissa laiton desin verran joten se tuntui hyvälle.

Coastside

#39
Joissain on kuulemma vaseliinikeulat, kertoi yksi monttööri. Jossain Jammussakin on nähty.

Kiitti Zone hyvästä ohjeesta. Aika hiljasta netissä asiassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nikke

Huono homma on  jos stefat vuotaa. Uusia ei yllättäen löydy. Itse kävin kyselemässä Tiivistekeskukselta, ei ollut. eikän niitä tunnu muualtakaan saavan. Tarjoavat aina uusia iskareita.

Mikäli sitten päätyy uudet iskarit eteen ostamaan, kannattaa mitata liukuputken paksuus. Meinaan ainakin Qinqqi Zonerissa ja Baotianissa oli eripaksuiset putket...

Coastside

Tuon bt49qt etuiskarit on "super sus". Täryyttävän jäykät 95 kiloisenkin alla ja geometrialtaan eri kuin Zonerin normaalipehmeät iskarit. Eri putkipaksuus romutti suunnitelman muuttaa baotianin keulaa sekä kovuudeltaan että geometrialtaan vastaamaan zoneria. Niin jos putket tai tiivisteet olisi saanut. Haarukkaa voisi tietysti mittailla vaihtoa ajatellen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

#42
Kyseessä 1600km ajettu Qingqi Zoner 125cc ja eihän sitä halpislaitteelta kauheita voi vaatia mutta tuli vaan tälläinen hienosäätö asia eteen.. eli normi 20 asteen päivä kelillä etujousitus ikään kuin nypyttää/pompottaa/ravistaa ihan "tasaisella" normi asfaltilla ajettuna hieman mutta sitten 8-10 asteen aamukeleillä taas meno on vakaata.. tulee vaan mieleen että korjaantuisiko päivä ongelma vaihtamalla etupumppu öljyt tai laittamalla sinne asteen jäykemmät? (kylmä vs. lämmin käytös ero..)

Minkäsmoinen operaatio moinen olisi, pitääkö pumput irroittaa vai saako ne öljyt ruutattua sinne (ihan yleis kyssäri, en vielä tiedä minkätyylin pumput lie.. perus kiina versiot varmaan :) )

edit:tuossa joku kuva osista,.. http://www.partsforscooters.com/Vehicle-Type/125cc-150cc-GY6-4-Stroke-Front-Fork-Parts
Riittääkö jos aukaisee yläpään plugin (14) ja ottaa jousen 10 ulos ja iskarin alaruuvista laskee öljyt ulos?? (ruuvi 18) Pitääkö ao. ruuvi jotain kiinni vai onko se "vain" tyhjennysruuvi? Sitten vaan uudet öljyt plugin 14 rööristä sisään ja pumpata ilmat ulos..
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Mulla on alkanut etupää pomppimaan ärsyttävästi yli 60km/h nopeuksissa. Sellaista säännöllisen epäsäännöllistä pomppimista, pari sekuntia menee ihan tasasesti, sitten pari sekuntia pompottaa jne. en tiedä mistä mahtaa johtua. Renkaista ei ainakaan, olen kokeillut eri renkailla eikä mitään vaikutusta.

Mielestäni aiemmin on mennyt kuin juna vielä 80km/h vauhdissakin. Yksi vaihtoehto on taka-akseli, se on aavistuksen soikea. Tilasin juuri Saksasta uuden kun Suomesta ei löydy noita pitkiä akseleita. Saa nähdä tuleeko sillä kuntoon. Kait se etupääkin voi pomppia jos taka-akseli on vino? Luulisin ainakin.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: tommi - 12.09.11 - klo:12:39
Mulla on alkanut etupää pomppimaan ärsyttävästi yli 60km/h nopeuksissa. Sellaista säännöllisen epäsäännöllistä pomppimista, pari sekuntia menee ihan tasasesti, sitten pari sekuntia pompottaa jne. en tiedä mistä mahtaa johtua. Renkaista ei ainakaan, olen kokeillut eri renkailla eikä mitään vaikutusta.


Ellet jo ole kokeillut, niin laske painetta eturenkaasta vaikka 0,8 kiloon, ja kokeile vieläkö pompottaa.

Itse en saanut mönkkärin etupään ravistuksia millään kuosiin "renkaat tasapainoitettu, etupään välykset korjattuna ja uusilla vanteilla/renkailla", mutta paineet kun laski riittävän ales, niin ravistukset ja pompotukset loppui kuin seinään.