Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Testierkki

Tänää yritin tutkailla kaasaria. oisin kokeillu hieman rikkaammalla seoksella, mutta oli ihan erinäkönen härpätin ku skootterin huolto oppaassa, ni jäi kokeilut siihen. pitää vissii ihmetellä joskus ajan kanssa.

Soittelin tonne huoltopajaan ja lupasin viedä jossain välissä näytille. Sitä ennen ajattelin käydä koeajaa jonku vastaavan härpättimen ja verrata vähän tuntumaa. jos uusi on parempi ni nakkaan ton vanhan huoltoon ja sanon että korjatkaa. :P

ilborg

Kyllä oma agility tuntuisi jaksavan vetää ylämäkiä ylös vähintään jollain 40-45km/h mittarinopeudella(jos valmiiksi vauhtia), ja tällöin mäki on jo suhteellisen jyrkkä. Siis, jos vauhtia on jo vähintään saman verran alla mäkeen tultaessa. Ensihuollossahan taitaapi olla aika paljon kaikkea säädettävää, joten hyvin vaikea tarkemmin sanoa mitään. Olisiko pääsuutin vaihdettu vaikka pienemmäksi, ettei mopo kulkisi yli 45km/h tms...

Testierkki

#92
Kaadoin masinol i-kattia tankkiin. katsotaan uudelleen kuha saan ton tankit tyhjäksi.
Saattaahan se olla että talvi on tehnyt tehtävänsä.
Merkkihuollosta sen verran että meni vähän usko ammattitaidosta ku putos keskijalka huollon jälkeen paikaltaan, no takuun takia pitää kärsiä, vaikka olin kuolla nauruun ku kysyin helkaman huollosta mitä takuu pitää sisällä. lupasivat antaa vastauksen, muttei tähän päivään asti ole tullut. En ostanu helkamaa, vaa kymsottimen, mutta veikkaan että oisin saanu samanlaisen vastauksen.

ja miksi katti, henkilöauto on ruiskulla ja katilla varustettu. ja mopon korkilliseen en viitsiny litran pulloa ostaa. loput lorautin auton tankkiin.

Nii joo, mikä muuten on se ilmanputsarista lähtevä letku mikä on tukittu toisesta päästä, se on täynnä nestettä, pitäisikö tyhjentää?

pathfinder

Mietin tässä mitenköhän tuo skootterini käynnistyspoljin toimii kun yritin äsken polkea käyntiin mutta ei oikee hyödyttänyt yritykset?
Helkama SC2 \,,/

Testierkki

Tätä tyhmempää kysymystä tuskin tulee. mutta missä on tai missäpäin on sytytystulppa. ajattelin tarkistaa onko nokeentunut (ongelmia seossuhteissa) mutta manuaalissa kyseinen aihe sivuutetaan aika täydellisesti. mutten löytänyt sitä. tiedän miltä hatun edes pitäisi näyttää, olen nääs vaihtanut autoon noita usein. Ja mopon mukana tuli tulppaavain, mitäköhän hyötyä moisesta on jos pitää esim katteet repiä auki vai onko se jossain liian simppelissä paikassa. ja mopo on edelleen kymco agility ( city 50 )

raxu

Penkin kun irroitat niin löytyy tulpanjohto ja sen päässä tulppa.

Testierkki

Ei tarvinu irroittaa ku akun suoja, ni pääsi käsiksi. nokinen oli tulppa, mutta vain hivenen, tosin vaihdettu 300km sitten, joten ei siitä johtopäätöksiä voi tehdä. Lueskelin skootteri huolto opasta ja sit jonku aikaa pähkäiltyä valkeni. Jokatapauksessa voiko lämpösenä ryntäily ja vaihtuva kierrosnopeus viitata vialliseen ryypyn toimintaan. nyt ajoin loivaa ylämäkeä ja vauhti putos alle 45:n, ennen kiihty normaalissa mäessä kiltisti tohon 50km/h, joten jotain vikaa on. huomenna soitan mas sentteriin, ja sanon mitä teen. Nyt alkaa jo toi huollossa juokseminen piisaamaan ja haluan ton vehkeen sellaseen kuntoon että ajaa kesän vaa normihuolloissa käyden. Myyjän myyntipuhe oli että ollaanhan agilityllä ajettu jäämerellekki, ja omassa pelissä hyväku vantaalta uskaltaa helsinkiin ajaa.

ilborg

Imuvuoto aiheuttaa tuollaista satunnaisempaa käyntihäikkää. Ryypyn yleisin vika lienee(?) erilaiset jumiutumiset, eli tulee mukaan, tai ei, ja sitten vedellään jonkun aikaa väärillä seoksilla jne.

Mester

Tämmönen asia alkoi tänään askarruttaan että haittaako jos variaattorin laipasta puuttu noin 1cm3 pala?
Kaverin roxista prikkaa ottaessani tuli vähän käytettyä liikaa voimaa etu varia kiristäessä. :D

ilborg

Kunhan tasapaino pysyy kunnossa, niin ei tuosta pitäisi olla haittaa. Ainahan voi toiselta puolelta ottaa vastaavan palan pois.

Eipä silti, voihan tuollaisen varaosana tilata uuden(kun ei paljoa edes maksa), kun ensi kerran jotain tilailee ja vaihtaa sitten kun tulee tarvetta taas variaattoria availla. Jokunen juttu täälläkin ollut tuon tuulettimen hajoamisesta, ja sen keräily variaattorista on kuulemma oma urakkansa. 8000rpm viskoo aikamoisella tahdilla osat ympäri variaattoria:)

pathfinder

Miten saisi skootteriin enemmän vääntöä ja käytännöllisyyttä vielä pitäen rajotukset kohillaan?
Helkama SC2 \,,/

baukku

Kevyemmillä variaattorinrullilla kiihtyy ja nousee mäet vikkelämmin, eikä huippunopeus ainakaan nouse. ;)
Kevyempien rullien kanssa voi laittaa myös takavariin jäykemmän vastapainejousen,mikä parantaa myös kiihtyvyyttä.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

pathfinder

Entäs kun yritin tossa onnettomuuden jälkeen rykiä polkimella käyntiin ei poljin ottanut kiinni minnekkään pyöri vaan tyhjää? Poljinta on kokeillut kaveri,faija ja minä itse eikä ole käyntiin lähtenyt.
Helkama SC2 \,,/

jalat

Varikoppa auki. Joku on pois paikaltaan tai kulunut.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Kiinan-nelari koneremontin jälkeen temppuaa nimenomaan tihkusateella niin että kymmenen kilsan jälkeen sammahtaa tarkasti samaan paikkaan (2. krt.) Tunnin tuloksettoman tutkailun (kipinän ja bensaa saa) jälkeen käy pätkien ja päivän tahi yön seisottuaan käy kuin  ei mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04