Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Minä irrotin vastaavan kuri vinskistä laittamalla dremeliin hiomakärjen ja hiomalla saumaa, jolloin tötterön sai naputtelemalla irti. Suoraa hakkaamista ilman heikentämistä en suosittele, sillä saattaa revetä käyräkin. Älä laita noita punaisia jousia ainakaan heti, vaan joko vakiorullat, taikka aavistukse keveämmät. Noilla kireillä jousilla nousee vain kytkimen kierrokset liiaksi jotta pääset edes liikkeelle. Muista kurin poistettuasi tarkistaa myös kaasarin säädöt.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Kiinasta saa tremeliin leikkuulaikkoja jotka puree hyvin. Pitää vain kuluttaa pienemmäksi että mahtuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miikkael76

#2747
Kiittelenpä hyvistä vastauksista.

Sotasuunnitelma on nyt se, että pääsen yhden tuttavan autotalliin (jossa on ruuvipenkki, johon pehmusteiden kera putken kiinnitän) ja sinne saadaan sitten myös joko porakoneeseen asennettavat hionta- jyrsinterät tai Dremel, joilla sitten kaikessa rauhassa tarkoitus "hioa" hefti pois. Vaikka menisi hieman aikaakin, ettei putki kärsi.

Itse kun asun kerrostalossa ja ei mitään paikkaa tehdä edes pientä huoltoo tai remppaa. Olisihan tuolla hyvä polkupyörävarasto johon tulisi sähköt ja olisi tilat, mutta taloyhtiö kieltää ehdottomasti polttoaineiden ja kaikkien moottorivehkeitten sinne viennin.

A_sentajalle erityiskiitos vielä erikseen tuosta että ei heti ainakaan punaisia jousia. Itsekin pähkäilin ja olin 50/50 mietteissä että kannattaako jousia vaihtaa, jätän ainakin vielä vaihtamatta.

Ja tosiaan vakiopainoiset rullat laitan aluksi, kokeilen sitten ehkä myöhemmin 8,5 gr. ja 8,0 gr; nyt vakio 9,0 gr.

Olen kuitenkin keski-ikää kolkutteleva kesäskootteroija, eli en nyt ole hakemassa maksimaalista kiihtyvyyttä, ei tarvitse keulia, virkavallan kanssa en haluaisi erityisemmin olla tekemisissä jne. mutta pikkusen saisi skopa kuitenkin liikkuakin, etenkin ylämäet ja vastatuuli tällä hetkellä latistaa menoa vähän liikaa.

Kaasuttimen säädöt luulisin saavani kuntoon, asennan ensin liian ison pääsuuttimen jolla röpöttää ja siitä sitten pienempään suuntaan...ts. etten liian laihoilla ajele. Tähän olenkin foorumilta löytänyt hyvät ohjeet.

jonwayboii

mulla ois tommone kiinan 2t skootteri johon pitäs sähköt viritellä koska omaa tyhmyttäni purin kokonaan enkä muistanut katsoa pahemmin säjköjä eli tarviisin apua mitä kaikkee pitää maadoittaa? :D

Coastside

#2749
Vihreät johdot menevät kaikki jotenkin runkoon johon akun miinus napa on kytketty. Maadoituspisteitä on yleensä  moottorissa, rungossa säätimen alla. Lisääminen ei haittaa. Johtosarjan sisällä niiden liitokset voi katketa. Sitä ei kannata alkaa avaamaan  vaan korvata lisäjohdolla. Johdot kannattaa kiinnittää tukevasti ettei ne värähtele liitoksistaan rikki. Erityisesti juotetut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kerro nyt ensiksi : Mikä merkki ja malli. Onko nimimerkkisi mukainen: JONWAY ?
Pääsääntöisesti kuitenkin maadoitusjohdoissa on liitin 4-6 mm. reiällä , jotka kiinnitetään ruuvilla runkoon , ja moottorin johonkin korvakkeeseen. Maadoitusjohdoissa käytetty yleensä VIHREÄÄ ,tai MUSTAA johdinta. Paksuus 4-6 neliömilliä.Siis ne skootterissa olevat paksuimmat johdot.Ohuempiakin voi olla maadoitusjohtoina , niissäkin yleensä tuo "lenkkiliitin "päässä.
Vinkkinä jatkossa : Näin älypuhelimien aikana , joissa on hyvät kamerat. Ota purkamisen edistyessä mahdollisimman paljon kuvia , niin kasausvaihe onnistuu huomattavasti helpommin. P.S. Joihinkin skoottereihin olen tehnyt ( kuten jotkut muutkin ) lisämaadoituksia , koska jonkunverran näissä kiinanskoottereissa , ovat hiukan "nuukia". Siis akun miinukselta runkoon ja moottorilohkoon.

Coastside

Jos videoi, kannattaa painottaa yksityiskohtia kauan kuvaten, koska ne katsellessa eivät ole yhtä selkeitä mitä kuvatessa tuntuu. Toisaalta tehdastekoiset liitokset ovat selkeitä. Jos liitin ei yllä, se kuuluu jonnekkin muualle. Jos sekaannusmahdollisuus on niin merkkaa selvästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Onko sylinterin&lohkon välinen tiiviste eri kokoinen vakiossa ja 90cc?
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

joni_k

on eri kokoinen koska isommissa pytyissä on isompi sylinteriputki.

FlatLander

Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

vscooter1

Lisääkö männän puhdistaminen ja tiivisteitä vaihto tehoja viritettyyn skootteriin?

Coastside

Jos männässä ei ole kuin nokea, ei eroa tunnu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#2757
itse harrastan uuden pytyn kans että noin  800km päästä avaan ja puhdistan männän sekä kannen venttiileineen.aika karstassa on verrattuna kun seuraavan kerran avaa 4000km ajettuna.kyllä se puhdistus jonkunlaista herkkyyttä tuo mun mielestä..

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 15.04.18 - klo:19:40
itse harrastan uuden pytyn kans että noin  800km päästä avaan ja puhdistan männän sekä kannen venttiileineen.aika karstassa on verrattuna kun seuraavan kerran avaa 4000km ajettuna.kyllä se puhdistus jonkunlaista herkkyyttä tuo mun mielestä..
Jos nelarissa on on karstaa männässä ja ventiileissä jo 800km ajolla, on siinä jotain pahasti vialla. Väljä sylinteri/mäntä tai männänrenkaat liian kuluneet tai öljyrengas poikki/väärinpäin/vaurioitunut, venttiilinohjurit kuluneet...
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

joni_k

ootko koskaan kuullu että moottori voi alussa polttaa öljyä ennen kuin sylinteri ja männänrenkaat ovat hioutuneet? venttiilivarren kumit vaihtelen aina ja karstaa ei puhdistuksen jälkeen synny juurikaan eli asennuksissa ei ole vikaa.