Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

#2730
Maalatun putken maaleja pitää erityisesti varoa. Jos kiinnittää niin pehmusteen kanssa.  Taltatessa eikä hioessa erityisesti tarvitse kiinnittää. Leikkuutaltta puree pienelläkin vasaralla. Hitsin reunasta alkaen koloa molemmin puoli niin voi koettaa taivuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Onko normaalia kun asensin uuden kampiakselin ja laitoin lohkot kiinni, niin kampiakselissa on n. 0,5mm klappi akselin suuntaisesti?
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

tapiovuorent

Eihän sitä klappia tarvitse olla ,mutta noin pieni ,ei mielestäni aiheuta ongelmia. Kasasitko lohkot tiivisteliiman , vai tiivisteen kanssa. Tiivisteen paksuus vaikuttaa tietysti "klappiin". Onko tiiviste ollut esim.0,2 tai 0,5 mm. Tai siltä väliltä.

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 24.03.18 - klo:19:08
Eihän sitä klappia tarvitse olla ,mutta noin pieni ,ei mielestäni aiheuta ongelmia. Kasasitko lohkot tiivisteliiman , vai tiivisteen kanssa. Tiivisteen paksuus vaikuttaa tietysti "klappiin". Onko tiiviste ollut esim.0,2 tai 0,5 mm. Tai siltä väliltä.

Joo eihän sitä tarvitsisi olla (sitä klappia)...
Kasasin normaalin paksuisella tiivisteellä ja hyvin (HYVIN) ohuella tiivisteliima kerroksella. Klappia oli jo kylläkin edellisellä kampiakselillakin, mutta enemmän. Nyt vaan täytyy toivoa että stefat pitää (kun saman kokoisia oli 2 kpl ja en ollut varma kumpi oli oikea. Mitat oli kuitenkin samat kaikissa), kun ekaa kertaa stefoja vaihdan.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Coastside

Kaikissa koneissa olen tuon klapin huomannut. Ei taida haitata?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#2735
varamoottorissa löytyi vanhalla kammella ja uudella tuo klappi. toisessa moottorissa tiukka ei klappia sivuttain. taitaa olla lohkojen valu toleranssia vaan.. ;D onha sen vähän huolestuttava kampiakselin laakerit muljuaa sivuttain jyrsivät lohkoja.

konenikkari

Ei syytä huoleen.
Puoli milliä kampiakselin päittäisvälyksenä kuulostaa hyvältä.
Se että sen havaitsee lohkojen kokoamisen jälkeen on merkki siitä että, lohkon laakeripesät on löysiä.
Uusiin lohkoihin kun pistää akselin paikoilleen, ei pitäisi mennä lohkoa lämmittämättä.
Mutta näillä toleransseilla, on hyvä jos ei ole havaittavaa säteisvälystä.
Onko paljonkin ajetut lohkot, ja uusi kampiakseli laakereineen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#2737
Perinteisessä moottoritehtaassa kaikki sovitukset tehtiin siellä alusta alkaen. Nyt voi lohkot valaa tehdas joka valaa niitä ties mihin ja erityistä moottoriosaamista ei ole. Tämä koskee erityisesti kiinaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Eikös noissa ole erillinen teräsholkki lohkossa joka vastaa laakeriin,
vai onko myös lohkoja joissa laakeri on suoraan alumiinireiässä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

#2739
suoraan alumiiniin noi ottaa kiinni siellä mitään rautaa ole ;D en kyllä äkkiseltään muista oisko siellä ollu holkki..jotenki se kuva että olisi..on joo googlel löyty kuva.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

mut totuutta se ei muuta koneistuksessa tapahtunu virhe. tota lämmitystä ei kyllä tarvitse sujahtaa kyllä ilman väkivaltaa ilmankin kunha öljyää.

jwalk

Olen huomannut kinukkien koneita kasatessa, että laakeripesät melkoisen horoja. Ei tarvi yleensä lämmitellä. Päittäisvälystäkin vaihtelevia määriä, eikä niistä ole ongelmia seurannut.
Kuitenkin, nykyjään liimaan lukitteella magneetonpuoleisen laakerin pohjilleen, siksi että pysyisi öljypumpunrattaan kanssa linjassaan.
Varin puoli saa sitten elää lämpöjen mukaan.
Viisaammat kertokoon, onko tuossa järkee, vai ei?

joni_k

parempi kai se on kiinni kun tolleen liikkua. tosin villinä veikkauksena epäilen että variaattorin puoli vetää sitä sille puolelle..hihna..

tapiovuorent

Ne lohkot , mitä minulle on tullut vastaan , niissä on ollut kyllä teräsholkki laakerin ulkokehää vasten.Toleransseissa kyllä on ollut eroja.Jotkut menee paikoilleen " pudottamalla" , jotkut niin tiukkoja , että on syytä lämmittää / jäähdyttää osat , asennuksen helpottamiseksi.