Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

joni_k

tässäpä ajatuksia..siis jos ostaisi vaikkapa tuon piaggio apen.kolmipyöränen 2-tahtinen, ei tarvitse katsastaa. jos semmoseen asentaa kaasulaitteiston. joo, asia kuulostaa hyvin simppelille, mutta mites sen tuoreöljyvoitelun saisi toimimaan jos kaasarin läpi ei mene bensaa...?tää on siis ihan teoreettinen ajatelma en oo rakentelemassa mitään jäin vaan miettimään.

Sepi6

Uudemmassa piaggion koneessa on remmillä pyörivä tuorevoitelu, ei liene mahdotonta laittaa myös vanhempaan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

sikapiikki

moi. kertoisiko joku, mikä tikkuaskin kokoinen "mötikkä" on koneen alapuolella, syt.tulpan kohdalla. ei tule johtoa yms. keskellä yläosaa on 30mm pitkä pultti. nyt muuten kone toimii  ja voi antaa kierroksiakin. kunhan säädän vielä uuden kaasarin seokset niin se kohta on kunnossa.pääsen sitten sähköhommiin.  on sen veran sekavasti johdotettu että menee kokolailla uusiksi. muoviosen korjailuakin on riittänyt,sisäpuolelta lasikuiduttamalla.  hiontaa ,ja maalaus kevät puolella, ja vapulta tukka putkella baanalle.

sikapiikki

sitten vielä kysymys välityksistä. eli kun 125 moottori käy kierrosnopeudella,esim 5000r/min, ja  variaattorin välitys on suurimmillaan,paljonko pyörii taka-akseli (noin kierrosta/min) vakio välityksellä.   mistä saisi kokonais välityksistä taulukko tietoa ?

Coastside

#2719
Ota koppa auki ja pyöritä kytkinkelloa ja laske kierrokset, niin monta kertaa että pyörä pyörii kierroksen. Jaa 5000 sillä. Sillä saa perävälityksen. Varin välityksen saa likimäärin  mittaamalla takaa alimman kohdan hihnan pinnasta ja jakamalla sillä etuvarissa kulumajäljen korkeuden.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Mitä bensansuodallimessa on magneetti, muttei se pidä bensaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 27.11.17 - klo:15:41
Uudemmassa piaggion koneessa on remmillä pyörivä tuorevoitelu, ei liene mahdotonta laittaa myös vanhempaan.

On ollut jo vuonna -06 Purejet-koneessa. Vanhemmassa Ditech koneessakin on tainnut olla pumppu remmillä, en ole 100 varma siitä nyt.

Samppa

Jo 1994 NRG:stä löytyy...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 21.03.18 - klo:11:54
Jo 1994 NRG:stä löytyy...

Taitaa löytyä kaikista, piaggion hiper2 moottorilla varustetuista skotuista.
Purejettejä ja diteckkejä on tehty myös minarellin ja morinin moottorilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 21.03.18 - klo:00:18
Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 27.11.17 - klo:15:41
Uudemmassa piaggion koneessa on remmillä pyörivä tuorevoitelu, ei liene mahdotonta laittaa myös vanhempaan.

On ollut jo vuonna -06 Purejet-koneessa. Vanhemmassa Ditech koneessakin on tainnut olla pumppu remmillä, en ole 100 varma siitä nyt.

Miksi ne remmillä pyörii, Kymcoissa yms. taitaa öljypumppu ottaa voimansa kampiakselilta matopyörältä? Mitä Piaggio oikein hakee tolla remmivedolla?

Onko se jokin tuotantotekninen juttu, kun Piaggio taitaa kuitenkin olla parhaimpia, ellei jopa paras moposkootterin moottori ::)
Liikennesika.

miikkael76

#2725
Hei!

Hieman vinkkiä kaipailisin, arvon foorumilaiset  :).

Ajokkina ensi kesänä toimii viime kesänkin hyvin palvellut Peugeot Vivacity 2012, 2-tahti, myös New Viva-nimellä kutsuttu malli.

Variaattorin rajoitinlevyn poistin jo viime kesänä, muutoin skootteri on vakio.

Tälle ajokaudelle olen asentamassa ajokkiin Leo Vince Touring-putken.

Kaasuttimeen asennan sopivan kokoisen pääsuuttimen, oletan tästä selviäväni, suutinsarjakin on jo valmiina.

Mutta putki.

https://aijaa.com/GUKcFY

Tuolla on kuva putken alkulähdöstä, ja siinä näkyy tuommoinen "kuristus"??

Elikkäs onko tuo virtausta rajoittava kuristus, joksi sitä oletan? Eli onko tuo nyt syytä jotenkin tuosta poistaa? Ja mikäli näin on, niin mikähän olisi helpoin tapa saada tuo rinkula tuosta irti, on kuitenkin jonkin verran napakasti, joskin vain yhdestä kohtaa hitsattu tuohon kiinni...?

Sitten toinen juttu. Putken mukana tuli 3 jousta.

https://aijaa.com/P7taSt.

Eli variaattoriinhan nuo haluaa mennä. Kannattaako nuo jouset vaihtaa alkuperäisten tilalle? Tästä ei itsellä mitään tietoa.

Rullat vaihdan uudet (vanhat kuluneet), vakio 9 gr. Rullien painoa en ole siis vaihtamassa ainakaan tällä erää...tosin joissain paikoissa on suositeltu 8 gr. rullia tällaseen settiin, että jos jollakulla tähän olisi mielipidettä niin kiitollisena otetaan vastaan.

joni_k

tehoahan tuo vie ei varmaan muuta. onkohan tuo lirpake kuinka paksu..? hionta reikää suuremmaksi jos se on ihan ohut lirpake taikka sitten varovasti toi hitsaus hiottava..tosin vaarana voi olla menee putki puhki tosta kohin..

Coastside

#2727
Saattaa irrota taivutellen kun se on toisesta laidasta hitsattu. Tremelillä myös lähtee myös

https://m.banggood.com/10Pcs-18-Inch-Shank-Tungsten-Carbide-Burr-Rotary-Drill-Bits-Cutter-Files-Set-p-1164844.html

Puree teräkseenkin. Tai tremelin laikalla leikkaa uran ja nitkuttelee poikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Tai jos löytyy ruuvipenkki niin putki siihen kiinni ja pistepuikolla kunnon kolo ja sopivan kokoisia  poria käyttäen poraa heftin pois ja nitkutellen lähtee sitten irti.
Eli aina jotain kättä pitempää tarttee olla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

MORPA

Ruuvipenkkiin kiinni ja taltalla lyö tuon heftin poikki. Jos tossa on keskellä syvennys niinku näyttäis olevan, niin siihen vois pientä poranterää tarjota niin heikentäis tuota heftiä vähän, niin ei sitten niin helposti repeä väärästä paikkaa.

Jos toi kuritötterö ei ole muualta kiinni, niin voi sen lyödä vaikka millä irti kunhan vaan pakoputki on tukevasti kiinni ruuvipenkissä tai jossain. Riskinä tosiaan on, että kuritötsä ja hefti irtoaa vieden palan putkea mennessään. Itte jyrsisin paineilmatirralla tuon poies kun sellanen laite löytyy, dremelilläkin varmaan onnistuu, mutta aikamoista hieromista se tulee olemaan.
Liikennesika.