Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Aerox98 - 06.10.17 - klo:23:29
Viritysosia on koitettu myös järjestyksessä kasata ja testata. 76 suuttimella aerox kulkee hieman paremmin, mutta huippunopeus pyörii siitäkin huolimatta vain 20-30km/h paikkeilla setupista riippuen. Vakioputkea välissä käyttämällä, vakio kytkinjousilla ja vp-jousella huippunopeus on päälle 50km/h. Käytin myös varikoppaa irti skootterin ollessa käynnissä ja näytti siltä, että takavariaattori luistaisi jollain tapaa jo heti matalillakin kierroksilla? Skootteri ei ota "varsinaista" tehopiikkiä liikkeelle lähtiessä, vaan lähtee liikkeelle on pienilläkin kierroksilla. Kannattaisikohan lähteä testaamaan jäykemmillä +30% kytkinjousilla ja vastapainejousella?

moposkootterissa harvemmin tarvitsee kytkimen pikkujousia jäykentää ns siviiliajossa. Vp jousta voidaan muuttaa jäykemmäksi, jos laitetaan tehoputki, jolloin yleensä rullia kevennetään hieman. Tehoputken kanssa taas pitää säätää kaasutin toimimaan toivotulla tavalla, suurentamalla ensin pääsuutinta ainakin 10-15%.

Originaalivariaattorissa vp jousen kuolleisuus ilmenee miettimisenä, ts voi hetken kiihtyä ja sitten hyytyy ja alamäen kohdalla hyökkää iloisesti.

Kysyjän tapauksessa skode kulkee orkkisosilla paremmin, kuin viripalikoilla, joten "viritystä" ei voi pitää onnistuneena.
Toisekseen vari jalalla käytettäessä aina hieman hiveltää, ratkaisevaa on se, nykiikö se liikkeelle jo tyhjäkäynnillä, kun istutaan päälle ja rengas on maassa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

jos lähtee matalilla kierroksilla liikkeelle melkein ne polinin jouset on löysemmät kuin vakiot..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.10.17 - klo:10:54
jos lähtee matalilla kierroksilla liikkeelle melkein ne polinin jouset on löysemmät kuin vakiot..

Herkästi myös uudet jouset venähtää, paikoilleen asentaessa,
kytkinkengät on syytä irroittaa asennusta varten.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aerox98

#2688
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.10.17 - klo:09:09
Lainaus käyttäjältä: Aerox98 - 06.10.17 - klo:23:29
Viritysosia on koitettu myös järjestyksessä kasata ja testata. 76 suuttimella aerox kulkee hieman paremmin, mutta huippunopeus pyörii siitäkin huolimatta vain 20-30km/h paikkeilla setupista riippuen. Vakioputkea välissä käyttämällä, vakio kytkinjousilla ja vp-jousella huippunopeus on päälle 50km/h. Käytin myös varikoppaa irti skootterin ollessa käynnissä ja näytti siltä, että takavariaattori luistaisi jollain tapaa jo heti matalillakin kierroksilla? Skootteri ei ota "varsinaista" tehopiikkiä liikkeelle lähtiessä, vaan lähtee liikkeelle on pienilläkin kierroksilla. Kannattaisikohan lähteä testaamaan jäykemmillä +30% kytkinjousilla ja vastapainejousella?

moposkootterissa harvemmin tarvitsee kytkimen pikkujousia jäykentää ns siviiliajossa. Vp jousta voidaan muuttaa jäykemmäksi, jos laitetaan tehoputki, jolloin yleensä rullia kevennetään hieman. Tehoputken kanssa taas pitää säätää kaasutin toimimaan toivotulla tavalla, suurentamalla ensin pääsuutinta ainakin 10-15%.

Originaalivariaattorissa vp jousen kuolleisuus ilmenee miettimisenä, ts voi hetken kiihtyä ja sitten hyytyy ja alamäen kohdalla hyökkää iloisesti.

Kysyjän tapauksessa skode kulkee orkkisosilla paremmin, kuin viripalikoilla, joten "viritystä" ei voi pitää onnistuneena.
Toisekseen vari jalalla käytettäessä aina hieman hiveltää, ratkaisevaa on se, nykiikö se liikkeelle jo tyhjäkäynnillä, kun istutaan päälle ja rengas on maassa.

Ei lähde nykimään tyhjäkäynnillä. Polinin paketissa tuli mukana 4 eri jousisarjaa, joista harmaita 10%? ja vihreitä 35% jäykempiä jousia testattu ilman kummempaa vaikutusta tehoputken kanssa. 2 jäykempää sarjaa ei ole vielä tullut testattua.

noZell

#2689
Terve, tulipa tuossa kesän aikana kaivettua teinivuosien kauppakassi 6 vuoden seisonnan jälkeen jolloin ennen seisontaa olin aika pitkälti koneen rakentanut uusiksi jolloin skootteri ei lähtenyt käyntiin ja antoi satunnaista kipinää, luovutin silloin skootterin suhteen koska ajokortti oli jo lähes taskussa siinä vaiheessa. No uudelleen asiaa tutkiessani 6 vuoden viisastumisen jälkeen maajohtohan se siellä roikkui vapaana eikä siksi saanut kipinää muuta kuin johdon osuessa satunnaisesti runkoon.
lähti 5min yrittämisen jälkeen käyntiin ja ai että oli tyhmä olo :D mutta joo nyt kesällä jätin auton parkkiin ja päätin sisään ajaa kyseisen laitoksen ja nyt sisään ajon jälkeen huomasin että putki aivan öljyssä ja savuttaa käynnistäessäkin aika rankasti. kylmänä röpöttää aivan jäätävän kauan ja vasta kun kuta kuinkin lämmin pystyy ajamaan koska ennen sitä röpöttää niin pahasti ettei edes kierrä tarpeeksi skoban liikkumiseen, mutta kulkee aika normaalisti sanoisin lämpiämisen jälkeen,  lievissäkin ylämäissä hyytyy täydellä kaasulla melko rankasti mutta suorilla kulkee kuin unelma. Rupesin tässä tämmöistä tyhmää kysymystä miettimään joka on varmaa itsestään selvyys mutta onko mahdollista että laitteessa olis liian iso suutin ja sais liikaa bensaa yms. tarkistaisin tulpan värin että onko musta (ulkosilla merkeillä sanoisin että on jo itsestään selvää että umpimusta) ja tutkisin asiaa enemmän mutta muuton takia mopo uudella asunnolla jonne en nyt lähi aikoina kerkeä menemään joten ajattelin että jos täällä porukka ois samaa mieltä niin tilaisin sitten vaan muutaman pienemmän suuttimen ja asentelisin kun asunnolle pääsee. Kuvasta saattaa erottaa että krominen putki aivan musta pakoaukon kohdalta :D
SSSCUUDEER DUUUUNING IS NOOOD A GRIIIME

noZell

Tässä video ensi ajoista 6vuoden seisomisen jälkee, savuttaa tossa normaalia enemmän mutta siis edelleen kylmänä kaasua antaessa tekee tätä samaa ja aivan yhtä pahasti ehkä vähän vähemmän savuttaa ku videossa, kaasari yms on putsattu. Oon pahoillani mun hienoista sensurointi taidoista :D https://www.youtube.com/watch?v=WOKeu6yTRmk&feature=youtu.be
SSSCUUDEER DUUUUNING IS NOOOD A GRIIIME

joni_k

onko tuorevoitelu systeemi käytössä? tuntuis että syöttää liikaa öljyä bensaan.

jwalk

Jäikö öljyt säiliöön, kun pistit seisomaan?
On saattanut öljypumppu laskea pikkuhiljaa litkut kampikammioon ja sieltä pakoputkeenkin eka käynnistyksillä.
Jos tuntuu, että pikkuhiljaa savupilvi ohenee, niin ei ehkä suurta hätiä.

sikapiikki

Mulla piikkinen chica,ja kaasari ongelma.Hörähtää potkimalla välillä hetkeksi käymään,välillä vain hyrähtää. Pitäisikö pensasuotimen olla kuinka täynnä,mulla noin 1/4 osa tilavuudesta täyttyy.Olen koittanut putsarin kanssa sekä ilman,ei eroo.kaasari on puhdas ja pensa uutta,seosruuvia koitin säädellä 1-2 kierrosta auki, en huomaa eroa. Kone on käytön jäljiltä 4v. takaa,ja tuli mulle juuri .Malli -06 ja ajettu 2177 km.Oisiko vika tulipuolella tahi cdi-poksissa. Osaisiko joku antaa vinkkejä. tää kinuski on eka mulle,ja periaatteesta haluan ajaa sillä ees malliksi keväällä,kiukutelkoon kuinka paljon haluaa. olisiko aika uusia kaasari ,sytkä ja cdi-poksi?   

joni_k

ilmanputsari irti ja tuki ilmanotto aukkoa ja starttaa..veikkaisin ettei saa bensaa jostain syystä.

sikapiikki

jep, kokeiltu monesti. bensan saannin onkelmalta se tuntuu,mutta syy?

joni_k

onko siinä alipainekäyttöinen bensahana..? letku kunnossa ja tuleeko bensaa tarpeeksi bensaletkusta?onko tää skootteri silloin 4v sitten toiminu kun jäänyt seisomaan? jos on niin jotenkin en ainakaan cdi vikaan jaksaisi uskoa.

Coastside

Tulppa kannattaa aina vaihtaa varmuuden vuoksi. Kaasari on helppo tutkia. Siinä seisonut bensa voi olla pilaantunut. Suuttimet voi ohuilla neuloilla kokeilla onko auki ja valoa vasten näkee myös. Nelarissa on kalvo jossa voi olla reikä. Sähköistä liittimien kunto on hyvä tarkistaa kuten maadoituskin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sikapiikki

no nyt sain käymään,mutta vain tyhjäkäyntiä. tyhjäkäyntiruuvi pitää olla niin auki kuin sen saa,eikä kaasun antamista voi ajatellakaan,muuten sammuu heti. lähtee kerta potkulla ja käy nättiä tyhjäkäyntiä.imukaulassa hieman pykimiä,jotka paikkasin .se ainakin hankintalistalle.kaasarin purin taas ja puhdas on.olisiko kalvo tai kiihdytyspumppu viallinen.mutta eteenpäin taas mentiin.

Typhoon

Ilmanputsari pitää varmaan olla paikoillaan jotta kävisi normaalisti.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50