Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pekpel

Mulla oli mopossa pomista tehdyt puslat, hyvin ne kesti kunhan holkitti keskireiän
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pera8x

voishan noita tehdäkkin. on tosi nopee ja melko helppo ja vaivaton tehdä puslia. ei niitä kukaan varmaan vaan ostaisi, kun itse materiaali on jo niin kallista. ja jos siihen vielä ottaisi jokusen euron vaivanpalkkaakin, niin samalla rahalla saa kiinalaisia kumipuslia kopallisen, kun näitä pu puslia yhden parin.

en muista sen pu tangon normi hintaa, enkä kovuuttaa. jos en nyt ihan väärin muista tätä hintaa, niin satasen korvilla se oli. jonkun jämä palan joskus ostin. oli n. 50cm pitkä ja paksuutta tais olla n. 10cm. mutta tuolle olikin olemassa ihan oma käyttötarkotuksensa, etten huvikseni sitä ostanut. mitähän lie normi hinnoilla täyspitkä kanki samaa tavaraa.. en uskalla edes arvata.

pom toimii varmasti puslana ihan kestävästi ja muutenkin varmasti ihan ok. mutta se on sen verran kovaa, että ainakin auton puslissa tuosta on tullut meluhaittaa ja jotain jyrinöitä. mopossa ei varmaan ihan niin väliä, vaikka vähän jyristelisikin. tosta pommista ei ole omakohtasia kokemuksia puslina. halpaa se ainakin on ja sitä multa löytyy hyllystä valmiina. jotain liukuholkkeja sun muita sellasia siitä olen tehnyt millon mihinkäkin. moneen paikkaan ihan käypästä tavaraa.

pösömiäs2

Vaihdoin männän omaan vehkeeseen ja sen jälkeen lähti normaalisti hyvin käyntiin, lähdin ajelemaan ja kun painaa kaasua mopo booaa mutta hetken booaamisen jälkeen kumminkin kulkee eteenpäin melkein normaalisti. ehkä hieman laiskan oloisesti. Sitten tulin takaisin koti pihaan ja mopo ei enää lähde käyntiin sen jälkeen. Neula on alhaalla eli rikkaimmalla, pitäisikö sitä säätää? Tuntuu, että mopo tukehtuu. Ennen männän vaihtoa ei ollut mitään ongelmaa.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 20.05.17 - klo:21:56
Vaihdoin männän omaan vehkeeseen ja sen jälkeen lähti normaalisti hyvin käyntiin, lähdin ajelemaan ja kun painaa kaasua mopo booaa mutta hetken booaamisen jälkeen kumminkin kulkee eteenpäin melkein normaalisti. ehkä hieman laiskan oloisesti. Sitten tulin takaisin koti pihaan ja mopo ei enää lähde käyntiin sen jälkeen. Neula on alhaalla eli rikkaimmalla, pitäisikö sitä säätää? Tuntuu, että mopo tukehtuu. Ennen männän vaihtoa ei ollut mitään ongelmaa.
Neulaa alas=laihemmalle

pösömiäs2

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 20.05.17 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 20.05.17 - klo:21:56
Vaihdoin männän omaan vehkeeseen ja sen jälkeen lähti normaalisti hyvin käyntiin, lähdin ajelemaan ja kun painaa kaasua mopo booaa mutta hetken booaamisen jälkeen kumminkin kulkee eteenpäin melkein normaalisti. ehkä hieman laiskan oloisesti. Sitten tulin takaisin koti pihaan ja mopo ei enää lähde käyntiin sen jälkeen. Neula on alhaalla eli rikkaimmalla, pitäisikö sitä säätää? Tuntuu, että mopo tukehtuu. Ennen männän vaihtoa ei ollut mitään ongelmaa.
Neulaa alas=laihemmalle
OK! Katotaan jos saan huomenna toimimaan.

konenikkari

Rupesko valot toimimaan, mikä oli vikana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Nyt on tarkistettu kampuran limput ja joka suunnasta samaa lukemaa eli suorat on. Magneeton puolen akseli justiinsa niikuin pitää mutta variaattorin kanki vaan 10/100mm pielessä. Onko muilla tullut vastaavanlaista vastaan että kampuran akseli olisi itse ketuillaan?

pösömiäs2

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.17 - klo:10:05
Rupesko valot toimimaan, mikä oli vikana.
Rupes toimii kun vaihdoin jännitteensäätimen. Mittari, jarruvalo ja etuvalot kaikki toimii nyt

Meccca

Onko kellään tietoa kuinka paljon keulan putkiin menee öljyä? Skootteri Yamaha Bw's NG 2001 ja tässä mallissa paksumpi liukuputki 29,8mm. Onko joku nyrkkisääntö mihin asti öljyä kaadetaan? Tarkoitus on siis vaihtaa molemmat öljytiivisteet koska vuotavat.

konenikkari

#2604
75cc, per putki mieluummin vähemmän kuin enemmän, atf öljy käy.
Voi täyttää myös siten että jousi paikallaan ja putki lyhimmillään öljyn pinta on n.4cm alle putken pään.
Tässä tapauksessa pitää varmistaa ettei öljytilaan jää ilmaa.
Puhdista ja huuhtele ja puhdista huolella :D vanhat paskat pois.
Asenna huolella uusi tiiviste ettei säry asentaessa, menee paremmin paikalleen,
kun voitelee tiivisteen ja lämmittää pääliputkea sen mitä käsi sietää.
Puhdista keulaputkista pienimmätkin siihen tarranneet liat.
Ja itseasiassa tuo toimi pitäisi kuulua määräaikaishuoltoon ja kuljettajan tehtäviin , ennen ajoonlähtöä ;),
saattaisi keulatiivisteiden vaihtotarve vähentyä.
Jos putkissa syöpymiä tai pahoja naarmuja, turha vaihtaa tiivisteitä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.05.17 - klo:12:30
75cc, per putki mieluummin vähemmän kuin enemmän, atf öljy käy.
Voi täyttää myös siten että jousi paikallaan ja putki lyhimmillään öljyn pinta on n.4cm alle putken pään.
Tässä tapauksessa pitää varmistaa ettei öljytilaan jää ilmaa.
Puhdista ja huuhtele ja puhdista huolella :D vanhat paskat pois.
Asenna huolella uusi tiiviste ettei säry asentaessa, menee paremmin paikalleen,
kun voitelee tiivisteen ja lämmittää pääliputkea sen mitä käsi sietää.
Puhdista keulaputkista pienimmätkin siihen tarranneet liat.
Ja itseasiassa tuo toimi pitäisi kuulua määräaikaishuoltoon ja kuljettajan tehtäviin , ennen ajoonlähtöä ;),
saattaisi keulatiivisteiden vaihtotarve vähentyä.
Jos putkissa syöpymiä tai pahoja naarmuja, turha vaihtaa tiivisteitä.

Tuhannet kiitokset! Tuli tämä skootteri ostettua tänä keväänä vaimolle työ/tallimatkojen ajoon. Entinen omistaja sanoi suoraan ettei ollut koskaan pessyt koko skootteria (5 vuoteen?) paitsi sen mikä sadevesi on huuhdellut. Kaiken paskan alta paljastui oikeen hyväkuntoinen laitos mutta tämä ongelma ilmaantui pariviikkoa sitten ja en kyllä ihmettele yhtään mistä vika on saanut alkunsa. :)

pera8x

stefan asennukesen vinkkinä kaikille. kun sen stefan luirauttaa putken ympärille, niin toisinaan siinä kohtaa on vaarana saada stefan huuleen vaurioita. näitä vaurioita voi välttää laittamalla pienen muovipussin putken päälle ja voidella se vaseliinilla. näin stefa menee helpommin putken ympärille.

sitten, kun se stefa pitää hakata paikoilleen ja on putki keskellä stefaa ja ulompi putki, mihin se pitää lyödä on paikka hieman ahdas. monet hakkaa tuurnalla ja vasaralla. siihen on olemassa sellanen omansalainen työkalukin, mikä tulee sisemmän putken ymärille. vähän, kun massa vasara, joka lyö stefaa tasasesti paikoilleen. varmaan jostain mp alan liikkeistä saattaisi löytyä moinen työkalu. kotikonstein hankala soveltaa mitään ihmeempiä, ellei ole sorvia. sillä saa tehtyä just sellasen asennustyökalun, kun tarve vaatii. nuo kaupalliset on vaan parempia, niissä on säädettävä halkasija, jolloinka sopii lähes kaiken kokosille keulaputkille.

Coastside

Kierretangolla ja mutterilla ja sopivalla hylsyllä voi vetää sen paikalleen. Puustakin voi tehdä sen painikkeen. Kolo pitää olla sileä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pösömiäs2

HELP!! Kuuluuko letkusta joka menee tankista kaasariin (bensaletku oikealta nimeltään kai) tulla bensaa, kun mopo on sammuksissa ja sen ottaa irti kaasarista? kaikki muut johdot paikoillaan, mutta bensaa ei valu bensaletkusta ulos.

openflow

Ei kuulu. Kun alipaineletkussa on imua aukeaa automaattihana.