Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kannentiiviste on ehkä mennyt ja paine tulee korkista ulos. Tärinät on yleensä resonansseja ja vaikkapa kulmikkaat varin rullat sen aiheuttaa ja paikallaan kone ravistaa koko skodea.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pösömiäs2

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.09.16 - klo:16:21
Kannentiiviste on ehkä mennyt ja paine tulee korkista ulos. Tärinät on yleensä resonansseja ja vaikkapa kulmikkaat varin rullat sen aiheuttaa ja paikallaan kone ravistaa koko skodea.
Perkele, just kesällä vaihoin kannentiivisteen....

konenikkari

#2537
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 13.09.16 - klo:16:07
Terve! Huomasin äskettäin, ettei jäähdytysnesteet kestä yamaha aeroxini sisällä. Katsoin ajon jälkeen tilannetta, ja jäähdytysnestesäiliön päällä oli jäähdytysnestettä (tai kuplia tms). Eikös tuo meinaa että korkki falskaa?
Vielä yksi kysymys, mistä saattaisi johtua, että mopo täristää kun esim. liikennevaloissa annat vähän kaasua paikoillasi? Kun ajaa kovempaa, ei tärinää ole laisinkaan. Vain matalilla kierroksilla.

Roxissa on aina syytä tarkistaa vesipumpun toiminta jos on nestekierron ongelmia tai kansitiiviste tuhoutuu usein.
Vesipumpun kolme kuusiokolo ruuvia auki ja käsin kokeilu pyöriikö siipi "tyhjää"
Tärinä voi johtua esim. siitä että valoissa painat takajarrua jolloin jarruletku jäykistyy ja johtaa tärinät skotun runkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 13.09.16 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.09.16 - klo:16:21
Kannentiiviste on ehkä mennyt ja paine tulee korkista ulos. Tärinät on yleensä resonansseja ja vaikkapa kulmikkaat varin rullat sen aiheuttaa ja paikallaan kone ravistaa koko skodea.
Perkele, just kesällä vaihoin kannentiivisteen....

Useinkin, eli ihan aina, on vikaa korjatessa syytä selvittää, mikä vian aiheutti.
Jos korjatessa korjaa vain seurauksen, on varsinainen syy ja vika tallessa, ja ongelma uusiutuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

tossa tein konerempan joku aika sitten  ja joko vaan oon vainoharhainen taikka tosissaan mut tuntuu että kone veis öljyä..? siis ei paljoa mutta että tikku vajoaa, ehkä? seki on missä asennossa skootteri ollu millonki ku kattonu...  ;D 300km sitten vaihdettu pytty ja kansi. kansi oli osissa ja hitsi ku ei siinä tiimellyksessä tullu kai? katsottua oliko venttiilivarren kumit paikoillaan.. mut jos ne puuttuis kai se savuttais jo jonku verran? toi ei savuta yhtään ja tulppa puhtaan näkönen ku äsken katoin. lähtee tosi hyvin käymäänkin. joo perus 4t baotian kyseessä.

konenikkari

Jos koneeseen pistää öljyä vähänkin liikaa, se vajuu hyvinkin nopeasti.
Jos öljyn taso pysyy alarajan ja merkityn puolenvälin seutuvilla, kaikk on ok.
Eli, älä täytä aina ylärajaan saakka.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#2541
Öljyn mittaamiseen on hyvä olla tasainen paikka ja skode pyörillään sivutuella. Putsaa tikun, asettaa sen takaisin kiertämättä ja käyttää skodea pystyasennossa. Tikku kastuu ja voi'la.

Talvipyörillä skode keikkuu jo niin paljon keskituella ettei tikku kerro totuutta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

siis oon kertaalleen öljyt jo vaihtanu about 100km kohdalla. ku pytyn vaihdoin en vaihtanu koneesta öljyä kun oli uutta niin ajelin sillä sisään. tikku näytti sillon vähän alle puolta väliä. vaihdon jälkeen kerran täytin ku siis mielestäni täytin täyteen ja oli vähän yli puolessa välissä kun katoin seuraavan kerran. ton jälkeen en oo lisänny ja kilometrei 150 tullu. nyt ei tikun mittari täyty ihan kokonaan mut aikalailla täynnä riippuu kallistelusta. tossa otin venttiikopan irti mutta ei pysty tiirailee näkyykö ruskeeta. pitäs ottaa venttiilikoneisto irti saattais sit näkyä. ainaki irtokantta kun tiirailin näkyy jousen välistä. mutta mutta..pelottaa miten toi kannentiiviste tykkää..kerran litistyny se saattaa alkaa vuotamaan ja tiivisteen vaihto tuolla lumisateessa ei kiinnostas. ehkä annan asian olla toistaiseksi.  toi nyt rassaa vielä mitään ja pyttykään oo vielä hioontunu.

joni_k

ei oo öljyä karkaillu viimesen vaihdon jälkeen eli kaikki ok luulisin. vainoharhaa koko homma.. ;D

Rific

#2544
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 12.02.17 - klo:20:18
ei oo öljyä karkaillu viimesen vaihdon jälkeen eli kaikki ok luulisin. vainoharhaa koko homma.. ;D

Alusta täytyy kyllä olla täysin vaaterissa, kuten @Coastside mainitsi. Ihmettelin samaa aikoinaan, luulin että pyörä oli aina samassa kohtaa, vaan 10cm siirto suuntaansa antaa eri lukemat tikkuun vaikka alusta näyttää suoralta. Mutta näissä taitaa olla parempi indikaattori katsoa että tikku kastuu = riittää.

yxrutanen

missä on baotian 49 qt-12 vilkkurele?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meccca

Kuinka paljon voi olla heittoa kampiakselin päässä variaattorin puolella ? nyt tuijotetaan sitä kampiakselin kärkeä. Tässä juuri sain uuden Motoforcen kampuran asennettua oikein mallikkaasti mutta eilen kun pujottelin laakereita kampuran päälle niin variaattoin puoleiseen akseliin ei laakeri perille mennytkään ja paniikissa autotalliin naputtelemaan laakeria paikalleen. Paniikissa pari kolme napautusta holkin kera tein VASTEN TYÖPÖYTÄÄ ja äkkiä tajuttuani virheen nappasin kampuran käsiin ja jatkoin siinä naputtelua ja sain laakerin perille asti. Magneeton puolella ei ole mitään sanomista suoruudessa mutta voiko tuollainen alle 0,5mm heitto variaattorinpuoleisen akselin kärjessä kusta tämän koko projektin? ja sitä kun ei pysty sanomaan oliko moista "heittoa" ihan alkujaan. Skootteri Yamaha Slider 2001 minarelli pystysylinteri.

Coastside

Se ei tule kestämään. Pienikin välys pahenee nopeasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2549
Syntyikö koputtelun seurauksena akseliin välys?
Ei sitä akselin päätä kannata tuijottaa, se pitää mitata heittokellolla, paljonko heittoa on.
Heiton voi magneettijalan kanssa mitata myös lohkoissa paikallaan.
Useinkin akseli näyttää, sitä tuijottamalla heittävän, vaikka ei heittoa ollenkaan ole.
Kummalliselta kuulostaa että koputtelun seurauksena vain toinen pää akselista heittäisi.
http://www.ikh.fi/fi/mittakello-magneettijalalla-sc060
Heittokellon voi kotioloissa korvata asentamalla akselin lähelle jonkun raudan,
ja mittailemalla vaikka välysmitalla.
Jos onnistuit koputtelemaan akselisi vääräksi, voi sitä koettaa oikaista,
lohkoissa paikoillaan lyömällä kiilaa limppujen avoimelle puolelle.
Itse tarkastan aina akselin  heiton myös lohkoissa paikallaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)