Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Leiskale

Kiitos vastauksista! Mutta vielä sellanen onkelma ilmennyt että kiihdyttäessä paikaltaan tai ajamalla todella hitaasti kuuluu variaattorista sellanen humina ääni  ??? Oon laittanu vakio kytkinjouset paikoilleen ja vaihtanut uuteen kytkinkeelloon mut silti kuuluu tämä humina? Tuntuu myös et joku siellä lipsuis et voisko olla liian kuluneet kytkinpalat (niissä kyllä on vielä kivasti pintaa), tai sitten oisko uuden hihnan paikka? Oon nyt jo monesti avannu varin kokonaa ja yrittäny ettiä vikaa mutta kun mikään ei tunnu auttavan? :/

Nuukailija

Tuo hurina taitaa olla se, kun hihnan "hampaat" ottaa lautaseen ja se taas oli seurausta kun etuvarin ja takavarin lautaset eivät olleet aivan linjassa?

Toki muitankin syitä voi olla, mutta tuo nyt kannattaa tarkastaa, joku aluslevy variaattorin taa voi ehkä sitten siirtää sitä linjaa paremmin kohdalleen, jos tuossa on syy.


-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 27.05.16 - klo:21:33
kun etuvarin ja takavarin lautaset eivät olleet aivan linjassa?
Tuota asiaa täällä joskus pohdittiin ja havaittiin, ettei etu- ja takavari ole linjassa kuin jossain niiden puolessa välissä.

pösö tkr

Ebay toimitus ajoista olisi tilannut paremman teharin mutta toimitus olisi ollut 3-5 viikkoa. Kestääkö se aina näin pitkään ebay?

Palosella

Vähän riipppuu siitä missä päin maailmaa myyjä pitää varastoa. Kiinasta kestää yleensä noin kuukauden.

Coastside

#2405
Jotkin kauppurit antaa valita miten nopeasti eli kalliisti sen haluaa. Voi tulla viikossakin. Tavallinen hidas rahti tulee 2-3 viikkoa. Hämmästyttävän paljon tulee airmailina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jonne

Hei! Mikä voisi olla vikana Yamaha Aerox 2012 skodessa, takavalo, etuvalo ja mittaristonvalo ei pala ollenkaan ajonaikana välillä palaa himmeästi, mutta kun painaa jarrua niin silloin kaikki valot syttyvät.

-Zone-

Kuulostaa maadotusvialta. Tutki missä on mittarivalojen maajohto ja tarkista kiinnitys runkoon.

konenikkari

#2408
Lainaus käyttäjältä: Jonne - 31.05.16 - klo:01:47
Hei! Mikä voisi olla vikana Yamaha Aerox 2012 skodessa, takavalo, etuvalo ja mittaristonvalo ei pala ollenkaan ajonaikana välillä palaa himmeästi, mutta kun painaa jarrua niin silloin kaikki valot syttyvät.

Startille menevistä paksuista johdoista, joissa matkalla on jatkoliitin, toinen on maadoitus
Johtosarjan toinen maadoitus on sytytyspuolan vieressä.
Maadoituksia ei roxissa ole "liikaa", tee itse lisää.
Akun miinuksesta, runkoon ja moottoriin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

#2409
Moi! NRG myytiin, kun pojan piti saada Derbin enduro. :(

Tyhjäkäynnillä ajovalon polttimo vaan hehkuu ja kirkastuu kaasuttaessa. Otin eilen akun irti ja kennot oli puoleen väliin kuivia. Kuitenkin lepojännite oli lähemmäs 13V. Täytin kennot akkuvedellä ja latasin koko yön.
Käydessä ja kaasutellessa napajännite seilaa hyvin levottomasti 10-15V väliä. Akku lienee selvä, aikomus hakea huomenna uusi.

Edellinen omistaja oli seisottanut mopoa 3 vuotta tallissa, keväällä oli käyttänyt mopon huollossa. Olivat ladanneet akun, eivät vaivautuneet nesteitä tarkistamaan. Tämä akun epäily tuli ajankohtaiseksi, kun nopeusmittari lakkasi eilen toimimasta kesken ajon, ei näytä kuin nollaa. Googlettamalla epäilyt kääntyivät ensimmäisenä huonoon akkuun.
Epäselvää itselle, mistä nopeus otetaan, kun etupäähän menee ainoastaan jarruletku, ei johtoja.



Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: megaman - 31.05.16 - klo:11:26
Moi! NRG myytiin, kun pojan piti saada Derbin enduro. :(

Tyhjäkäynnillä ajovalon polttimo vaan hehkuu ja kirkastuu kaasuttaessa. Otin eilen akun irti ja kennot oli puoleen väliin kuivia. Kuitenkin lepojännite oli lähemmäs 13V. Täytin kennot akkuvedellä ja latasin koko yön.
Käydessä ja kaasutellessa napajännite seilaa hyvin levottomasti 10-15V väliä. Akku lienee selvä, aikomus hakea huomenna uusi.

Edellinen omistaja oli seisottanut mopoa 3 vuotta tallissa, keväällä oli käyttänyt mopon huollossa. Olivat ladanneet akun, eivät vaivautuneet nesteitä tarkistamaan. Tämä akun epäily tuli ajankohtaiseksi, kun nopeusmittari lakkasi eilen toimimasta kesken ajon, ei näytä kuin nollaa. Googlettamalla epäilyt kääntyivät ensimmäisenä huonoon akkuun.
Epäselvää itselle, mistä nopeus otetaan, kun etupäähän menee ainoastaan jarruletku, ei johtoja.





Ensin uusi akku kiinni ja latauksen tsekkaus, iso osa nykymopojen ns sähkövioista tulee juuri kehnosta akusta taaikka viallisesta säätimestä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 31.05.16 - klo:11:36
Ensin uusi akku kiinni ja latauksen tsekkaus, iso osa nykymopojen ns sähkövioista tulee juuri kehnosta akusta taaikka viallisesta säätimestä.

Onkohan se niin, että nykyiset hilut toimivat huomattavasti kapeamalla jännite-alueella mitä vanhat hilut?

Ajatellut vaan tuota kun nykyaikaiset mitkä vaan tahtoo olla mahdottomasti herkempiä, niin ilmeisesti kaventunut se jännite-alue jolla toimivat tai sitten sähkön laadulle muutoin ovat krantumpia?

Saisi olla vähän suuripiirteisempiä nuo toleranssit nykyvehkeissä, helpottaisi elämää, kun ainahan niitä häiriöitä tuppaa tulemaan, olipa sitten sähkövatkain tai skootteri kyseessä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 31.05.16 - klo:13:11
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 31.05.16 - klo:11:36
Ensin uusi akku kiinni ja latauksen tsekkaus, iso osa nykymopojen ns sähkövioista tulee juuri kehnosta akusta taaikka viallisesta säätimestä.

Onkohan se niin, että nykyiset hilut toimivat huomattavasti kapeamalla jännite-alueella mitä vanhat hilut?

Ajatellut vaan tuota kun nykyaikaiset mitkä vaan tahtoo olla mahdottomasti herkempiä, niin ilmeisesti kaventunut se jännite-alue jolla toimivat tai sitten sähkön laadulle muutoin ovat krantumpia?

Saisi olla vähän suuripiirteisempiä nuo toleranssit nykyvehkeissä, helpottaisi elämää, kun ainahan niitä häiriöitä tuppaa tulemaan, olipa sitten sähkövatkain tai skootteri kyseessä.


Näinhän se on, autopuolellakin asia konkretisoituu aina talven tullen...:) Sähkötekniikka on mennyt huonompaan suuntaa mopoissakin, liikaa sähköllä toimivia osia kiinni. Ennenmuinoin mopossa ei ollut kuin töötti ja valot ylimääräisinä kuluttajina, eipä niissä akkujakaan ollut... ::)

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

"Epäselvää itselle, mistä nopeus otetaan, kun etupäähän menee ainoastaan jarruletku, ei johtoja."
Takapyörästä ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

^ Juu, täytyy huomenna tutkia paremmin kun on vapaapäivä, mistä signaali mittarille oikein tulee... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->