Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 20.04.16 - klo:19:19
Kyllä pitäis, nestepinnan pitäis olla kennojen yläpuolella
Monesti on akussa ne viivat jotka on nesteen ala- ja yläpintojen rajat
Pitänee mennä Motonettiin sen akun kanssa valittamaan. Kaipa siihen saa lisää litkua. Piru kun en älynnyt katsoa oliko ne pullojen nesteet samalla tasolla alkujaan.

Coastside

Akkuhuolto voisi korjata asian nopeammin kuin kauppa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi

Nyt lueskelin netistä yleisesti akuista. Tämä on näköjään AGM-akku ja niissä on vähemmän litkua.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi


Coastside

Se on se korkiton " huoltovapaa" akkumalli jonka laiseen filmeissä täytetään happo. Jos osaat englantia niin se niissä ohjeissa selitetään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#2346
Eikös nuo agm akut ole valmiiksi hapotettu ja SULJETTU  jo tehtaalla.
Tää olis 1. versio kun kuulen että tsi hapotus  agm akkuun !

Ed: kestosippi, antaisitko linkin siihen akkuun.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Minultakin taisi menna SLA ja AGM sekaisin. Edellinen on suljettu ja jälkimmäinen lasikuituun imeytetty electrolyytti.  Se missä vaiheessa se täytetään ei ole mi ulle selvää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Se oikean happomäärän laittaminen siihen agm akkuun onkin hiukan vaikeampaa kuin tavis lyijyakkuun,  kun kaikki happo pitäis olla imeytyneenä siihen "mattoon". Jospa se kuitenkin jotenkin näkyy ulospäin että paljonko sitä happoa on ?
Itsellä kokemusta autojen agm akuista ja niissä ei kyllä ole mahdollisuutta edes avata korkkeja.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Kapilaarinen imu on voimakas. Täyttö voi sujua kuin kaatamalla tai siis kuin sla akkuunkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.04.16 - klo:17:25
Eikös nuo agm akut ole valmiiksi hapotettu ja SULJETTU  jo tehtaalla.
Tää olis 1. versio kun kuulen että tsi hapotus  agm akkuun !

Ed: kestosippi, antaisitko linkin siihen akkuun.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1904/846510/mopot-skootterit/kymco/agility-50-2t-4t-2005-2012

pekpel

Ja minkähän akun nuista monista hankit ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.16 - klo:20:06
Ja minkähän akun nuista monista hankit ?


Tarjouksessa oli tuo.

Leiskale

Mikä voisi olla ongelmana kun asentaessani vahvemmat kytkinjouset mopoon, niin samalla tarkistin takavarin voimansiirtolevyn, ja kun kasasin takaisin niin voimansiirtolevylle valuu vihreää mömmöä? Sitä vihreää mömmöä oli siinä voimansiirtolevyn ympärillä jossa on ne pienet pultit ja urat jotta levy nousisi ja laskisi pyörien. Vihreää mömmöä ei silti ole valunut hihnan puolelle vaan kytkimen puolelle. Ja lähtiessäni paikaltaan variaattorista kuuluu sellanen jännä, ikään kuin hiustenkuivaajaääni? :D Mulla on aika kuluneet kytkinpalat ja kello joten niistä varmaankon johtuu se ääni ja huono pito liikkeelle lähtiessä? Jos sais hieman jelppiä nii ois hyvä! Ja jos niitä jotai voimansiirtolevyn rasvoja pitää vaihtaa nii mitä suosittelette? Käykö joku perus vaseliini sinne?

jwalk

#2354
Lainaus käyttäjältä: Leiskale - 13.05.16 - klo:16:36
Mikä voisi olla ongelmana kun asentaessani vahvemmat kytkinjouset mopoon, niin samalla tarkistin takavarin voimansiirtolevyn, ja kun kasasin takaisin niin voimansiirtolevylle valuu vihreää mömmöä? Sitä vihreää mömmöä oli siinä voimansiirtolevyn ympärillä jossa on ne pienet pultit ja urat jotta levy nousisi ja laskisi pyörien. Vihreää mömmöä ei silti ole valunut hihnan puolelle vaan kytkimen puolelle. Ja lähtiessäni paikaltaan variaattorista kuuluu sellanen jännä, ikään kuin hiustenkuivaajaääni? :D Mulla on aika kuluneet kytkinpalat ja kello joten niistä varmaankon johtuu se ääni ja huono pito liikkeelle lähtiessä? Jos sais hieman jelppiä nii ois hyvä! Ja jos niitä jotai voimansiirtolevyn rasvoja pitää vaihtaa nii mitä suosittelette? Käykö joku perus vaseliini sinne?
Ensinnäkin tekisi mieli kysyä, että jos kuluneet kytkinpalat ja huono kytkimen pito...Niin mitä luulit saavuttavasi jäykemmillä kytkinjousilla??? :o
En osaa arvata, mitä Mr. Hulk-mönjää siellä ollut, mutta tuota minä olen käyttänyt: http://www.motonet.fi/fi/tuote/600103/CRC-Korkean-lampotilan-rasva-100ml
Voimansiirolevyssä pitäisi olla kaposet stefat, jotta rasvat pysyy sisällä.
Outo ääni saattaa johtua siitä, että alkanut kytkimen laakeri pettämään